Mercedes W212 - Forum techniczne > Ciekawostki i opinie o W212

DPF OM654

<< < (2/3) > >>

Driv3r:
I tak do końca nie jestem przekonany, że to 'bardzo dobrze' że DPF jest pod maską.
Sam silnik i jego sterownik na pewno lubi jeszcze bardziej wyższą temperaturkę...

Kajtek1:
Ja mysle ze jak sztab inzynierow wsadza DPF pod maske, to maja do tego powazne powody.
Nie byloby problemu wsadzic DPF pod podloge.
W tym nowy rozwiazaniu przesuneli DPF w chlodniejsze miejsce zaraz za chlodnica.
Prawdopodobnie dla DPF operujacego setkami stopni, to czy siedzi pod maska przy 50C, czy przy 30 pewnie nie ma wiekszego znaczenia.
Tak czy inaczej projektowanie samochodow to zawsze w duzym procencie kompromis.
Czy ten nowy silnik ma byc mocniejszy od starszych braci, czy bardziej ekonomiczny, czy czysciejszy dla srodowiska?

Driv3r:
To czy filtrowi jest 'zimno czy cieplej' mnie nie interesuje. Ważniejsze i droższe rzeczy są pod maską, gdzie jest ich faktyczne miejsce, dodatkowe źródło ciepła im nie pomoże w dłuższej perspektywie.
Idąc o krok dalej można było by powiedzieć, po co ciągnąć tłumik na koniec auta, niech leci bokiem za przednim kołem, prosto z pod maski, szybciej wyleci. Śmierdzieć nie powinno, bo przecież mamy DPF który spełnia euro 15.

Magicd:

--- Cytat: Kajtek1 w 13 Lutego 2019, 00:57 30s ---Ja mysle ze jak sztab inzynierow wsadza DPF pod maske, to maja do tego powazne powody.

--- Koniec cytatu ---

Ja myślę, że gdyby ci inżynierowie mieli mózgi z głowie a nie EURO 10 w dupie to wywalili by w ogóle ten DPF.
Po swoim aucie widzę, że w ogóle nie wpływa on na jakość spaliin a i dla środowiska daje tragiczne rezultaty.
Ilość awarii silnika dzięki DPF pewnie wzrosła o 1000%...
Ile CO2 wytworzą dodatkowo fabryki które muszą produkować więcej części zamiennych do psujących się silników?
Ile CO2 i pyłu wyprodukował mój samochód jadąc ekspresówką z dziurą w tłoku którą wypalił DPF zanim zrozumiałem jak poważną mam awarie?
Ile CO2 wyprodukowali mechanicy naprawiając przez dwa miesiące moje auto?
Ile CO2 produkuje DPF podczas dopalania filtra skoro chwilowe spalanie idzie wtedy na 10-20 litrów/100 km?

Nie ma w DPFie żadnej ekologii - jest wyłącznie nabijanie kasy Eurogłupkom za Odrą.

Kajtek1:

--- Cytat: Driv3r w 13 Lutego 2019, 08:26 57s ---To czy filtrowi jest 'zimno czy cieplej' mnie nie interesuje. Ważniejsze i droższe rzeczy są pod maską, gdzie jest ich faktyczne miejsce, dodatkowe źródło ciepła im nie pomoże w dłuższej perspektywie.
Idąc o krok dalej można było by powiedzieć, po co ciągnąć tłumik na koniec auta, niech leci bokiem za przednim kołem, prosto z pod maski, szybciej wyleci. Śmierdzieć nie powinno, bo przecież mamy DPF który spełnia euro 15.

--- Koniec cytatu ---
Wydech z boku smierdzi. Kiedys przerobilem pickupa na wywrotke i musialem wydech dac z boku.
Zaleznie od wiatru mialem troche spalin w kabinie.
Co do DPF, to na pewno cos on oczyszcza, ale nikt nie ma miernika partykulow w domu aby to zmierzyc.
W zyciu najczeciej tak jest ze to co Cie zabija jest niewidoczne.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej