Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez vaio dnia 11 Feb 2019
  • Zobaczcie, gdzie w nowym OM654 wcisnęli DPF-a ???  ???  ???
  • #2 wysłana przez Kajtek1 dnia 11 Feb 2019
  • Oddzielili katalityk od DPFa.
    W  starszych silnikach bylo to w 1.
    Wyglada na bardziej zwarty silnik, z mozliwoscia montowania w malutkich autach.
    Pojedynczy lancuch rozrzadu - to zdaje sie jest slaby punkt w u starszych braci.
  • #3 wysłana przez sewan dnia 12 Feb 2019
  • I bardzo dobrze. DPF blisko silnika to same zalety, wyższa temperatura spalin, mniej się zapycha, łatwiej czyści.
  • #4 wysłana przez Driv3r dnia 12 Feb 2019
  • Tak, tylko troszkę trudniej turbo wyjąć...

    Co do łańcucha to w W213 w V6 642 też 'ulepszyli' i dwurzędowy zmieni na pojedynczy.
    2.9 R6 diesel również ma jednorzędowy z tyłu.

  • #5 wysłana przez vaio dnia 12 Feb 2019
  • Fajne te instrukcje :)  :)
    Tylko robią to na nowych sprzętach i u nich wszystko ładnie się rozłącza, odkręca itp itd...
  • #6 wysłana przez Driv3r dnia 12 Feb 2019
  • I tak do końca nie jestem przekonany, że to 'bardzo dobrze' że DPF jest pod maską.
    Sam silnik i jego sterownik na pewno lubi jeszcze bardziej wyższą temperaturkę...
  • #7 wysłana przez Kajtek1 dnia 13 Feb 2019
  • Ja mysle ze jak sztab inzynierow wsadza DPF pod maske, to maja do tego powazne powody.
    Nie byloby problemu wsadzic DPF pod podloge.
    W tym nowy rozwiazaniu przesuneli DPF w chlodniejsze miejsce zaraz za chlodnica.
    Prawdopodobnie dla DPF operujacego setkami stopni, to czy siedzi pod maska przy 50C, czy przy 30 pewnie nie ma wiekszego znaczenia.
    Tak czy inaczej projektowanie samochodow to zawsze w duzym procencie kompromis.
    Czy ten nowy silnik ma byc mocniejszy od starszych braci, czy bardziej ekonomiczny, czy czysciejszy dla srodowiska?
  • #8 wysłana przez Driv3r dnia 13 Feb 2019
  • To czy filtrowi jest 'zimno czy cieplej' mnie nie interesuje. Ważniejsze i droższe rzeczy są pod maską, gdzie jest ich faktyczne miejsce, dodatkowe źródło ciepła im nie pomoże w dłuższej perspektywie.
    Idąc o krok dalej można było by powiedzieć, po co ciągnąć tłumik na koniec auta, niech leci bokiem za przednim kołem, prosto z pod maski, szybciej wyleci. Śmierdzieć nie powinno, bo przecież mamy DPF który spełnia euro 15.
  • #9 wysłana przez Magicd dnia 13 Feb 2019
  • Ja mysle ze jak sztab inzynierow wsadza DPF pod maske, to maja do tego powazne powody.

    Ja myślę, że gdyby ci inżynierowie mieli mózgi z głowie a nie EURO 10 w dupie to wywalili by w ogóle ten DPF.
    Po swoim aucie widzę, że w ogóle nie wpływa on na jakość spaliin a i dla środowiska daje tragiczne rezultaty.
    Ilość awarii silnika dzięki DPF pewnie wzrosła o 1000%...
    Ile CO2 wytworzą dodatkowo fabryki które muszą produkować więcej części zamiennych do psujących się silników?
    Ile CO2 i pyłu wyprodukował mój samochód jadąc ekspresówką z dziurą w tłoku którą wypalił DPF zanim zrozumiałem jak poważną mam awarie?
    Ile CO2 wyprodukowali mechanicy naprawiając przez dwa miesiące moje auto?
    Ile CO2 produkuje DPF podczas dopalania filtra skoro chwilowe spalanie idzie wtedy na 10-20 litrów/100 km?

    Nie ma w DPFie żadnej ekologii - jest wyłącznie nabijanie kasy Eurogłupkom za Odrą.
  • #10 wysłana przez Kajtek1 dnia 13 Feb 2019
  • To czy filtrowi jest 'zimno czy cieplej' mnie nie interesuje. Ważniejsze i droższe rzeczy są pod maską, gdzie jest ich faktyczne miejsce, dodatkowe źródło ciepła im nie pomoże w dłuższej perspektywie.
    Idąc o krok dalej można było by powiedzieć, po co ciągnąć tłumik na koniec auta, niech leci bokiem za przednim kołem, prosto z pod maski, szybciej wyleci. Śmierdzieć nie powinno, bo przecież mamy DPF który spełnia euro 15.
    Wydech z boku smierdzi. Kiedys przerobilem pickupa na wywrotke i musialem wydech dac z boku.
    Zaleznie od wiatru mialem troche spalin w kabinie.
    Co do DPF, to na pewno cos on oczyszcza, ale nikt nie ma miernika partykulow w domu aby to zmierzyc.
    W zyciu najczeciej tak jest ze to co Cie zabija jest niewidoczne.
  • #11 wysłana przez vaio dnia 13 Feb 2019
  • Ja mysle ze jak sztab inzynierow wsadza DPF pod maske, to maja do tego powazne powody.

    Ja myślę, że gdyby ci inżynierowie mieli mózgi z głowie a nie EURO 10 w dupie to wywalili by w ogóle ten DPF.
    Po swoim aucie widzę, że w ogóle nie wpływa on na jakość spaliin a i dla środowiska daje tragiczne rezultaty.
    Ilość awarii silnika dzięki DPF pewnie wzrosła o 1000%...
    Ile CO2 wytworzą dodatkowo fabryki które muszą produkować więcej części zamiennych do psujących się silników?
    Ile CO2 i pyłu wyprodukował mój samochód jadąc ekspresówką z dziurą w tłoku którą wypalił DPF zanim zrozumiałem jak poważną mam awarie?
    Ile CO2 wyprodukowali mechanicy naprawiając przez dwa miesiące moje auto?
    Ile CO2 produkuje DPF podczas dopalania filtra skoro chwilowe spalanie idzie wtedy na 10-20 litrów/100 km?

    Nie ma w DPFie żadnej ekologii - jest wyłącznie nabijanie kasy Eurogłupkom za Odrą.
    ciekawe kto i kiedy policzy całkowity bilans "energetyczno-środowiskowy" tych dpf-ów, elektryków, hybryd....
    niestety, ekoterroryści trzymają się dobrze....
  • #12 wysłana przez vaio dnia 13 Feb 2019
  • Ja mysle ze jak sztab inzynierow wsadza DPF pod maske, to maja do tego powazne powody.

    Ja myślę, że gdyby ci inżynierowie mieli mózgi z głowie a nie EURO 10 w dupie to wywalili by w ogóle ten DPF.
    Po swoim aucie widzę, że w ogóle nie wpływa on na jakość spaliin a i dla środowiska daje tragiczne rezultaty.
    Ilość awarii silnika dzięki DPF pewnie wzrosła o 1000%...
    Ile CO2 wytworzą dodatkowo fabryki które muszą produkować więcej części zamiennych do psujących się silników?
    Ile CO2 i pyłu wyprodukował mój samochód jadąc ekspresówką z dziurą w tłoku którą wypalił DPF zanim zrozumiałem jak poważną mam awarie?
    Ile CO2 wyprodukowali mechanicy naprawiając przez dwa miesiące moje auto?
    Ile CO2 produkuje DPF podczas dopalania filtra skoro chwilowe spalanie idzie wtedy na 10-20 litrów/100 km?

    Nie ma w DPFie żadnej ekologii - jest wyłącznie nabijanie kasy Eurogłupkom za Odrą.
    ciekawe kto i kiedy policzy całkowity bilans "energetyczno-środowiskowy" tych dpf-ów, elektryków, hybryd....
    niestety, ekoterroryści trzymają się dobrze....
  • #13 wysłana przez Kajtek1 dnia 14 Feb 2019
  • Ja bym nie ignorowal ochrony srodowiska.
    Sama statystyka ze Polacy statystycznie zyja ladne pare lat krocej niz mezczyzni w USA daje do myslenia.
    Oczywiscie wiecej rzeczy na to wplywa, ale przez lata mieszkajac w Kalifornii cieszylem sie z czystego powietrza, gdzie na bramkach takich jak Bay Bridge miales tysiace samochodow stojacych na wlaczonych silnikach, upal  i powietrze bylo czyste.
    Wystarczyla wycieczka do Oregonu, gdzie nie maja takiej ochrony srodowiska i jechanie za starszym samochodem ( a duzo tam takich) dawalo mi bol glowy.
    Chcielibiscie codziennie do pracy jechac za Syrenka?
  • #14 wysłana przez labik dnia 21 May 2020
  • Koledzy macie wiedze czy w tym silniku 654 rozrząd jest kolizyjny ? Jakie szkody są po zerwanym łańcuchu ? Nigdzie nie moge znaleśc informacji na ten temat.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu