Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Ciekawostki i opinie o W212 => Wątek zaczęty przez: Gajduss w 17 Maja 2018, 13:53 29s

Tytuł: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Gajduss w 17 Maja 2018, 13:53 29s
Chciałbym się z wami podzielić pewnym spostrzeżeniem. Rożnica w jakości paliwa na różnych stacjach jest ogromna. W każdym przypadku tankowanie do pełna(średnio zrobię 800-900 km)  SHELL V-Power Diesel wypalanie dpf pojawiło się tylko raz. BP Ultimate wypalanie średnio raz na 2 tygodnie, natomiast ORLEN Verva wypalanie praktycznie co tydzień. Dodam że w każdym przypadku pokonuje tą sama trasę. Tankuje zawsze paliwo "z górnej półki" ale czy warto?
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Remi w 17 Maja 2018, 17:01 24s
Ciekawy temat poruszyłeś...
Dopytam - Shell V-Power tylko raz czyli dwa razy rzadziej niż BP i cztery razy niż Orlen? Bo nie napisałeś o całości czasu...
Dla odmiany "mój" Mechanik i kolega absolutnie odradza mi tankowanie tych paliw "premium" - jakie jest Wasze doświadczenie i co faktycznie lejecie do baków?
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Gajduss w 17 Maja 2018, 19:09 41s
Tankuje zawsze do pełna i praktycznie pokonuję cały czas tą samą trasę. Zajęło mi to około 1,5 miesiąca.  Zawsze tankowałem na orlenie verve i wkurzało mnie częste wypalanie dpf a przebieg dopiero 107 kkm. Postanowiłem poeksperymentować i wyszło ze na shell wypalanie praktycznie nie występuje. Zalałem BP i wypalanie było sporadyczne natomiast orlen bardzo często. Hondą CRV 2,2 ictdi jeździłem na vervie 4 lata i żadnych niepokojących objawów, zero kopcenia itp. 220 kkm przebieg. Czy paliwa premium są dobre? na pewno drogie :p
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Remi w 18 Maja 2018, 08:21 37s
A próbowałeś to samo ze zwykłymi paliwami?
Cena tych paliw jest dla mnie drugorzędna jeśli miałyby robić coś lepiej...
Ale tak jak pisałem mój Mechanik je odradza...
Ja przyznam, że nie umiem wyłapać kiedy moje auto wypala DPF, na pewno nie zauważam różnicy na obrotomierzu, czasem mam wrażenie, że faktycznie silnik głośniej pracuje...
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Gajduss w 18 Maja 2018, 11:38 50s
ja widzę po obrotach silnika, nie ważne czy na postoju czy podczas jazdy. Jakoś nie mam zaufania do zwykłego paliwa. W ASO Honda zalecali paliwa premium i pewnie dlatego tankuje tak dalej. Ciekawe na czym jeżdżą inni.
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: sewan w 18 Maja 2018, 12:13 34s
Ja od zawsze tankuję zwykłe paliwa, z tym, że na firmowych stacjach (90% Shell).
Nigdy nie miałem problemów.
Raz kilka lat temu zatankowałem "na próbę" V-Powera i po kilkuset km zatkał mi się DPF....
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: rafal11 w 18 Maja 2018, 12:14 26s
Ja od kiedy pamiętam leje na stacjach pod centrami handlowymi zwykłego diesla. Teraz nie mam dużo przejechane ale wcześniejsze auta miały ponad 200kkm i nigdy nic się nie działo ani z wtryskami, ani pompami, ani egr. Wody w filtrach też nigdy nie było więcej jak kilkanaście kropel na sezon. A i pod chmurka zawsze zapalaly zima.
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: BiBi w 18 Maja 2018, 12:15 00s
ja widzę po obrotach silnika, nie ważne czy na postoju czy podczas jazdy. Jakoś nie mam zaufania do zwykłego paliwa. W ASO Honda zalecali paliwa premium i pewnie dlatego tankuje tak dalej. Ciekawe na czym jeżdżą inni.

Ja leje normalną , żadne premium ale tylko na normalnych stacjach firmowych i jakoś nie widzę problemów z wypalaniem .
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Remi w 18 Maja 2018, 12:34 26s
Ja głównie leję zwykłego Shella i pewnie 90% na jednej stacji od ponad 10 lat i żadne z aut nie miało problemów z wtryskami...
A jakie macie obroty przy procesie wypalania DPF?
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Gajduss w 18 Maja 2018, 21:43 23s
ja mam około 800 na postoju normalnie 600, podczas jazdy jak zaczyna się wypalać przy 100 km/h mam 1600 bez wypalania około 1500. Dziś zalałem zwykłą na shell zobaczymy co będzie ;)
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Remi w 18 Maja 2018, 21:54 44s
To może te niewielkie różnice powodują, że tego nie zauważam...
Daj znać czy coś stwierdzisz inaczej, naprawdę jestem ciekawy czy dystans się zmienił i ilość wypaleń...
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: RAF77 w 10 Czerwca 2018, 16:20 35s
Ja leję zwykłe paliwo na dobrych stacjach,nieraz kusi nalać w Tesco ale raz się przejechałem, jak miałem jeszcze primerę i więcej tam nie kupię, żeby za darmo dawali.
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Remi w 14 Lipca 2018, 09:22 36s
@Gajduss i jak Twoje doświadczenie z wypalaniem na zwykłym Shell-owym paliwie?
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: szybki89 w 17 Lipca 2018, 15:57 31s
Ciężko określić na której stacji znajduje się najlepsze paliwo, gdyż stacja stacji nie równa ;) Kolejna sprawa to samochód oraz nasz styl jazdy ;) Paliwo na jakim jeździmy to również ważny temat, gdyż na niektórych stacjach mogą rozrzedzać paliwa, a na innych dają takie jak dostają od dystrybutora ;) Co ciekawe, z tego co czytałem na stronie https://www.ucando.pl/blog/zrzutka-na-paliwa-alternatywne/ rząd planuje wprowadzić jakąś nową opłatę na paliwa, a co najlepsze związaną z rozwojem paliw alternatywnych.
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Remi w 17 Lipca 2018, 16:04 27s
Jakbyś przeczytał cały wątek, a nie tylko ostatniego posta, to wiedziałbyś skąd wzięło się moje pytanie do Gajdussa
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Gajduss w 18 Lipca 2018, 21:43 43s
Przepraszam za długą nieobecność, lecz ostatnio zbyt dużo pracy. U mnie sprawa wygląda tak. Obojętnie jaka stacja paliw zwykle paliwo i dpf się dość często wypala. U mnie najlepiej sprawdza się Shell premium. Na nim też pokonuje więcej km. Ostatnio pikusilem się o paliwo z Auchan i podczas 300 km wypalanie wystąpiło 2 razy. Za pierwszym razem wypalanie trwało długo(trasa 60 km) plus postój 10 minutowy. Staram się nie przerywać tego procesu, więc czasami mnie to irytuje. Ale taki urok silników na ON gdzie trasy pokonuje się zbyt rzadko. Więc puki co postanowiłem że tankuje paliwo premium, które moim skromnym zdaniem lepiej służy mojej E350, która ostatnio pokonuje 20km w jedną stronę.
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Remi w 18 Lipca 2018, 21:45 24s
A jak się ma Shell V-Power do Fuel Save?
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Gajduss w 18 Lipca 2018, 22:05 56s
V power dla mnie super paliwo i praktycznie nie zauważam wypalania dpf mimo krótkich tras, fuel Save niestety tak samo ja zwykły Orlen czy verva czyli wypalanie dpf dość często.

Dodano: 18 Lipca 2018, 22:15 57s
Szybkie pytanie :) czy przejmujecie się wypalaniem dpf czy tylko ja jestem na tym punkcie przeraźliwiony?
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Remi w 18 Lipca 2018, 22:32 24s
Pewnie bardziej przejmuje się kwestą zapchania filtra...
I tak jak wcześniej pisałem - nie umiem w moim E250 po obrotach stwierdzić, że jest w trakcie wypalania, prędzej czasem słysząc inną pracę silnika jak go mocniej przycisnę w korelacji z tym co przeczytałem na forum domyślam się, że ten proces może mieć miejsce...
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Magicd w 19 Lipca 2018, 08:45 54s
Ja może dodam od siebie.
Kiedyś (C-klasę) tankowałem na Auchan i tam DPF wypalał się często (raz na 100-200 km).
Przeszedłem na BP "zwykłe" i nadal DPF dopalał się raz na ~200 km.
Przeszedłem na Shell FuelSave i na nim długo zostałem bo zarówno w c-klasie jak i teraz w e-klasie DPF w CDI 220 dopala mi się raz w tygodniu czyli co około 500 km.
Na V-Power Diesel widać, że rzadziej się dopala (2-3x rzadziej) ale dopiero po 2-3 zalaniu do pełna (pewnie pierwsze ~1500 km dopala resztki zwykłego paliwa i wydmuchuje resztki nazbieranej sadzy).
Generalnie ja tankuje Shell FuelSave Diesel i raz w miesiącu Shell V-Power Diesel aby "się przedmuchał".
Nigdy z DPFem problemów nie miałem :)

Ach i może jedno z ważniejszych.
Jak pojechałem na Orlen, BP, LOTOS i Shell z prosbą o wyniki badań jakości paliwa i specyfikację (chciałem porównać z wymaganiami silnika OM651 jakie Mercedes daje w instrukcji).
To Orlem i BP mi odmówił.
Lotos dał mi kartki A4 do wglądu.
Shell wysłał mi z 10 szczegółowych PDFów na email jaki podałem na stacji paliw.
To chyba jednoznacznie mówi kto ma się czym chwalić (jako jakość paliwa) a kto ma coś do ukrycia :)
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Remi w 19 Lipca 2018, 21:38 31s
Czy możesz cyknąć fotkę obrotomierza na biegu jałowym kiedy się wypala DPF i kiedy się nie wypala?
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Magicd w 20 Lipca 2018, 10:13 31s
Remi.
U mnie podczas dopalania DPF obroty prawie nie rosną.
Może zamiast 850 mam 900. Praktycznie tego nie odczujesz jeśli masz automat albo sprawny dwumas.
Natomiast czuć to i słychać po aucie.
Mam sprawny termostat i auto przez 99% czasu utrzymuje 85'C cieczy chłodzącej. Podczas dopalania leci do 95-100'C.
Jak wyjdziesz z auta to usłyszysz, że twój CDI 220 brzmi podobnie jak Brabus 850 a normalnie to Passat 1.9 TDI jest głośniejszy.
Jeśli auto jest akurat w garażu (nie hali garażowej w której jest przeciąg) to odczujesz wyraźną woń "palonego oleju" jakby auto miało się zapalić. Gazy wylotowe z rury wydechowej są też znacząco gorętsze - jak wypakowuje coś z auta na włączonym silniku to normalnie czuje wyłącznie "powiew" spalin na nodze. Podczas dopalania DPFu gazy są tak gorące, że nawet przez jeansy odczujesz jakby miało cię poparzyć.
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Remi w 20 Lipca 2018, 10:32 10s
A widzisz, dzięki za podpowiedź, będę baczniej zwracał uwagę na temperaturę silnika, co do brzmienia to faktycznie słyszę różnicę, ale bardziej jak auto depnę niż na jałowo...
Mam prawie takie samo auto jak Twoje, ten sam miesiąc i rok, tyle, że E250.
W sumie najbardziej zależy mi, żeby nie gasić auta kiedy DPF się wypala i tu najbardziej zależy mi na podpowiedzi jak stwierdzić, że jest w trakcie wypalania jak dojeżdżam do celu, żeby doczekać na zakończenie procesu...
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Gajduss w 20 Lipca 2018, 22:00 15s
Zrobię fotę i wyślę, u mnie temp. Jest cały czas na takim samym poziomie, obroty lekko rosną, faktycznie słychać mocniejsze brzmienie silnika oraz czus mega temperaturę z pod auta i tłumików.

Dodano: [time]23 Lipiec 2018, 20:53 00s[/time]
link do zdjęć
https://images89.fotosik.pl/4/e3009495f182e643med.jpg
https://images89.fotosik.pl/4/4f1a9f3c7c4c2357med.jpg

600 km przejechane, wypalanie włączyło się 2 razy na paliwie z Auchan
Tytuł: Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
Wiadomość wysłana przez: Remi w 21 Listopada 2018, 17:20 18s
Hej,

Wracając do temu jakości paliwa, już od kilku lat jak nadchodzi zima rzuca mi się w oczy lub uszy reklama wcześniej Statoil, obecnie Cirkle K Diesla Arctic o bardzo niskiej temperaturze krystalizacji i, co istotniejsze w tej reklamie, bez dodatku biokomponentów.
Z mojej wiedzy do stacji paliw wszystkich marek dostarczane jest paliwo z polskich rafinerii, które już na stacji jest wzbogacane przez dolanie uszlachetniaczy w celu uzyskania lepszych wersji paliwa vide Shell V-Power (lub ewentualnie paliwo jest chrzczone w celu zwiększenia zysku).
Idąc tym tropem rozumowania, każda dostawa paliwa powinna zgodnie z polskimi rozporządzeniami zawierać BIO dodatki, to jakim cudem ww. stacje paliw chwalą się paliwem bez takich dodatków?
Ktoś zna temat, ma wiedzę?
Czy faktycznie mają takie paliwo?
Skąd?

Pozdrawiam
Remi