Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Gajduss dnia 17 May 2018
  • Chciałbym się z wami podzielić pewnym spostrzeżeniem. Rożnica w jakości paliwa na różnych stacjach jest ogromna. W każdym przypadku tankowanie do pełna(średnio zrobię 800-900 km)  SHELL V-Power Diesel wypalanie dpf pojawiło się tylko raz. BP Ultimate wypalanie średnio raz na 2 tygodnie, natomiast ORLEN Verva wypalanie praktycznie co tydzień. Dodam że w każdym przypadku pokonuje tą sama trasę. Tankuje zawsze paliwo "z górnej półki" ale czy warto?
  • #2 wysłana przez Remi dnia 17 May 2018
  • Ciekawy temat poruszyłeś...
    Dopytam - Shell V-Power tylko raz czyli dwa razy rzadziej niż BP i cztery razy niż Orlen? Bo nie napisałeś o całości czasu...
    Dla odmiany "mój" Mechanik i kolega absolutnie odradza mi tankowanie tych paliw "premium" - jakie jest Wasze doświadczenie i co faktycznie lejecie do baków?
  • #3 wysłana przez Gajduss dnia 17 May 2018
  • Tankuje zawsze do pełna i praktycznie pokonuję cały czas tą samą trasę. Zajęło mi to około 1,5 miesiąca.  Zawsze tankowałem na orlenie verve i wkurzało mnie częste wypalanie dpf a przebieg dopiero 107 kkm. Postanowiłem poeksperymentować i wyszło ze na shell wypalanie praktycznie nie występuje. Zalałem BP i wypalanie było sporadyczne natomiast orlen bardzo często. Hondą CRV 2,2 ictdi jeździłem na vervie 4 lata i żadnych niepokojących objawów, zero kopcenia itp. 220 kkm przebieg. Czy paliwa premium są dobre? na pewno drogie :p
  • #4 wysłana przez Remi dnia 18 May 2018
  • A próbowałeś to samo ze zwykłymi paliwami?
    Cena tych paliw jest dla mnie drugorzędna jeśli miałyby robić coś lepiej...
    Ale tak jak pisałem mój Mechanik je odradza...
    Ja przyznam, że nie umiem wyłapać kiedy moje auto wypala DPF, na pewno nie zauważam różnicy na obrotomierzu, czasem mam wrażenie, że faktycznie silnik głośniej pracuje...
  • #5 wysłana przez Gajduss dnia 18 May 2018
  • ja widzę po obrotach silnika, nie ważne czy na postoju czy podczas jazdy. Jakoś nie mam zaufania do zwykłego paliwa. W ASO Honda zalecali paliwa premium i pewnie dlatego tankuje tak dalej. Ciekawe na czym jeżdżą inni.
  • #6 wysłana przez sewan dnia 18 May 2018
  • Ja od zawsze tankuję zwykłe paliwa, z tym, że na firmowych stacjach (90% Shell).
    Nigdy nie miałem problemów.
    Raz kilka lat temu zatankowałem "na próbę" V-Powera i po kilkuset km zatkał mi się DPF....
  • #7 wysłana przez rafal11 dnia 18 May 2018
  • Ja od kiedy pamiętam leje na stacjach pod centrami handlowymi zwykłego diesla. Teraz nie mam dużo przejechane ale wcześniejsze auta miały ponad 200kkm i nigdy nic się nie działo ani z wtryskami, ani pompami, ani egr. Wody w filtrach też nigdy nie było więcej jak kilkanaście kropel na sezon. A i pod chmurka zawsze zapalaly zima.
  • #8 wysłana przez BiBi dnia 18 May 2018
  • ja widzę po obrotach silnika, nie ważne czy na postoju czy podczas jazdy. Jakoś nie mam zaufania do zwykłego paliwa. W ASO Honda zalecali paliwa premium i pewnie dlatego tankuje tak dalej. Ciekawe na czym jeżdżą inni.

    Ja leje normalną , żadne premium ale tylko na normalnych stacjach firmowych i jakoś nie widzę problemów z wypalaniem .
  • #9 wysłana przez Remi dnia 18 May 2018
  • Ja głównie leję zwykłego Shella i pewnie 90% na jednej stacji od ponad 10 lat i żadne z aut nie miało problemów z wtryskami...
    A jakie macie obroty przy procesie wypalania DPF?
  • #10 wysłana przez Gajduss dnia 18 May 2018
  • ja mam około 800 na postoju normalnie 600, podczas jazdy jak zaczyna się wypalać przy 100 km/h mam 1600 bez wypalania około 1500. Dziś zalałem zwykłą na shell zobaczymy co będzie ;)
  • #11 wysłana przez Remi dnia 18 May 2018
  • To może te niewielkie różnice powodują, że tego nie zauważam...
    Daj znać czy coś stwierdzisz inaczej, naprawdę jestem ciekawy czy dystans się zmienił i ilość wypaleń...
  • #12 wysłana przez RAF77 dnia 10 Jun 2018
  • Ja leję zwykłe paliwo na dobrych stacjach,nieraz kusi nalać w Tesco ale raz się przejechałem, jak miałem jeszcze primerę i więcej tam nie kupię, żeby za darmo dawali.
  • #13 wysłana przez Remi dnia 14 Jul 2018
  • @Gajduss i jak Twoje doświadczenie z wypalaniem na zwykłym Shell-owym paliwie?
  • #14 wysłana przez szybki89 dnia 17 Jul 2018
  • Ciężko określić na której stacji znajduje się najlepsze paliwo, gdyż stacja stacji nie równa ;)  Kolejna sprawa to samochód oraz nasz styl jazdy ;)  Paliwo na jakim jeździmy to również ważny temat, gdyż na niektórych stacjach mogą rozrzedzać paliwa, a na innych dają takie jak dostają od dystrybutora ;)  Co ciekawe, z tego co czytałem na stronie https://www.ucando.pl/blog/zrzutka-na-paliwa-alternatywne/ rząd planuje wprowadzić jakąś nową opłatę na paliwa, a co najlepsze związaną z rozwojem paliw alternatywnych.
  • #15 wysłana przez Remi dnia 17 Jul 2018
  • Jakbyś przeczytał cały wątek, a nie tylko ostatniego posta, to wiedziałbyś skąd wzięło się moje pytanie do Gajdussa
  • #16 wysłana przez Gajduss dnia 18 Jul 2018
  • Przepraszam za długą nieobecność, lecz ostatnio zbyt dużo pracy. U mnie sprawa wygląda tak. Obojętnie jaka stacja paliw zwykle paliwo i dpf się dość często wypala. U mnie najlepiej sprawdza się Shell premium. Na nim też pokonuje więcej km. Ostatnio pikusilem się o paliwo z Auchan i podczas 300 km wypalanie wystąpiło 2 razy. Za pierwszym razem wypalanie trwało długo(trasa 60 km) plus postój 10 minutowy. Staram się nie przerywać tego procesu, więc czasami mnie to irytuje. Ale taki urok silników na ON gdzie trasy pokonuje się zbyt rzadko. Więc puki co postanowiłem że tankuje paliwo premium, które moim skromnym zdaniem lepiej służy mojej E350, która ostatnio pokonuje 20km w jedną stronę.
  • #17 wysłana przez Remi dnia 18 Jul 2018
  • A jak się ma Shell V-Power do Fuel Save?
  • #18 wysłana przez Gajduss dnia 18 Jul 2018
  • V power dla mnie super paliwo i praktycznie nie zauważam wypalania dpf mimo krótkich tras, fuel Save niestety tak samo ja zwykły Orlen czy verva czyli wypalanie dpf dość często.

    Dodano: 18 Lipca 2018, 22:15 57s
    Szybkie pytanie :)  czy przejmujecie się wypalaniem dpf czy tylko ja jestem na tym punkcie przeraźliwiony?
  • #19 wysłana przez Remi dnia 18 Jul 2018
  • Pewnie bardziej przejmuje się kwestą zapchania filtra...
    I tak jak wcześniej pisałem - nie umiem w moim E250 po obrotach stwierdzić, że jest w trakcie wypalania, prędzej czasem słysząc inną pracę silnika jak go mocniej przycisnę w korelacji z tym co przeczytałem na forum domyślam się, że ten proces może mieć miejsce...
  • #20 wysłana przez Magicd dnia 19 Jul 2018
  • Ja może dodam od siebie.
    Kiedyś (C-klasę) tankowałem na Auchan i tam DPF wypalał się często (raz na 100-200 km).
    Przeszedłem na BP "zwykłe" i nadal DPF dopalał się raz na ~200 km.
    Przeszedłem na Shell FuelSave i na nim długo zostałem bo zarówno w c-klasie jak i teraz w e-klasie DPF w CDI 220 dopala mi się raz w tygodniu czyli co około 500 km.
    Na V-Power Diesel widać, że rzadziej się dopala (2-3x rzadziej) ale dopiero po 2-3 zalaniu do pełna (pewnie pierwsze ~1500 km dopala resztki zwykłego paliwa i wydmuchuje resztki nazbieranej sadzy).
    Generalnie ja tankuje Shell FuelSave Diesel i raz w miesiącu Shell V-Power Diesel aby "się przedmuchał".
    Nigdy z DPFem problemów nie miałem :)

    Ach i może jedno z ważniejszych.
    Jak pojechałem na Orlen, BP, LOTOS i Shell z prosbą o wyniki badań jakości paliwa i specyfikację (chciałem porównać z wymaganiami silnika OM651 jakie Mercedes daje w instrukcji).
    To Orlem i BP mi odmówił.
    Lotos dał mi kartki A4 do wglądu.
    Shell wysłał mi z 10 szczegółowych PDFów na email jaki podałem na stacji paliw.
    To chyba jednoznacznie mówi kto ma się czym chwalić (jako jakość paliwa) a kto ma coś do ukrycia :)
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu