Ja może dodam od siebie. 
Kiedyś (C-klasę) tankowałem na Auchan i tam DPF wypalał się często (raz na 100-200 km). 
Przeszedłem na BP "zwykłe" i nadal DPF dopalał się raz na ~200 km. 
Przeszedłem na Shell FuelSave i na nim długo zostałem bo zarówno w c-klasie jak i teraz w e-klasie DPF w CDI 220 dopala mi się raz w tygodniu czyli co około 500 km. 
Na V-Power Diesel widać, że rzadziej się dopala (2-3x rzadziej) ale dopiero po 2-3 zalaniu do pełna (pewnie pierwsze ~1500 km dopala resztki zwykłego paliwa i wydmuchuje resztki nazbieranej sadzy). 
Generalnie ja tankuje Shell FuelSave Diesel i raz w miesiącu Shell V-Power Diesel aby "się przedmuchał". 
Nigdy z DPFem problemów nie miałem 
 Ach i może jedno z ważniejszych. 
Jak pojechałem na Orlen, BP, LOTOS i Shell z prosbą o wyniki badań jakości paliwa i specyfikację (chciałem porównać z wymaganiami silnika OM651 jakie Mercedes daje w instrukcji). 
To Orlem i BP mi odmówił. 
Lotos dał mi kartki A4 do wglądu.
Shell wysłał mi z 10 szczegółowych PDFów na email jaki podałem na stacji paliw. 
To chyba jednoznacznie mówi kto ma się czym chwalić (jako jakość paliwa) a kto ma coś do ukrycia