Mercedes W212 - Forum techniczne > Ciekawostki i opinie o W212

Jezdzi ktos e300 hybryda

<< < (2/3) > >>

sewan:
Szkoda, że nie napisałeś konkretnie jakie to auto albo chociaż nie napisałeś VIN-u. Uniknęlibyśmy niepotrzebnych domysłów.
Ja założyłem, że skoro to 300 bluetec to masz hybrydę plug-in.
Skoro nie, to masz tak zwaną miękką hybrydę, która tak naprawdę hybrydą w ogóle nie jest. Tu nie ma żadnego przełączania pomiędzy silnikiem spalinowym a elektrycznym, bo na elektrycznym nie przejedziesz nawet metra. Silnik elektryczny służy wyłącznie do uruchamiania spalinowego (zamiast rozrusznika) i do jego wspomagania przy niskich obrotach (czyli działają wtedy równolegle).
Więc wg mnie nie wiesz, jak to ma działać i oczekujesz działania, którego nie ma.

Gregsky:
Zaraz podesle vin dajcie mi chwile, niestety musze Ciebie odrobone zasmucic ale ta hybryda powinna dzialas. Fakt nie jest to typ plug in ale ta bateria powinna wystarczuc na manewrowanie na parkingu, jak rowniez czolganie sie w korkach. Jeden raz system dzialal prawidlowo mianowicie przelaczenie sie pomiedzy spalinowym a elektrykiem i do oredkosci okolo 20km/h byl wstanie napedzac auto (generalnie tak dlugo do puki wskazowka na zegarze nie wskoczyla na pole oznaczone max tzn max ile moge z elektryka wyciagnac auto pracowalo na elektryku). Nastepnie w czasoe jazdy podnoszac noge z gazu gdy w oddali widzialem czerwone swiatlo silnik gasl i pracowal elektryk. Zaraz zejde do auta po papiery i zrobie zdjecia opisujace system.
Podobnie zreszta  mercedesie stwierdzili ze jest cos nie tak bo system powinien dzialac

Gregsky:
Ponizej zdjecia z instrukcji.
Numer VIN: WDD2122982A732874

sewan:
No widzisz, od VINu trzeba było zacząć.
Masz kod ME04   Napęd hybrydowy wariant 20kW, czyli rzeczywiście jest jak piszesz (silnik elektryczny przy bardzo małych obciążeniach pozwala na jazdę do 35km/h). W wariancie wcześniejszym (15kW) takiej możliwości nie było.
Widzę też w WISie, że nowsza wersja ma mokre sprzęgło pomiędzy silnikiem a generatorem (starsza miała z tego co wiem napęd paskowy).
Tak czy inaczej silnik elektryczny wymaga do działania w pełni sprawnego akumulatora 48V i transformatora (generator w trybie alternatora generuje napięcie 120V i to trójfazowe!). Prawdopodobnie tu gdzieś leży problem.
Generalnie hybrydy mercedesa są słabo rozpoznane, nawet ASO ma z nimi ogromne problemy.

Gregsky:
Dzieki sewan. Jest chociaz punkt zaczepienia tak czy inaczej 23 marca mam diagnoze w aso i mam nadzieje ze w uk beda mieli odpowiednia wiedze na ten temat. Gdzies w osobnym dziale podalem ze jest jakis blad w historii z napieciem. Moze to byc bezposrednia przyczyna??

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej