Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Elektronika => Wątek zaczęty przez: Konrad w 23 Grudnia 2023, 18:11 42s
-
Witam, podczas wyjeżdżania z garażu auto przeszło w tryb awaryjny, kilka razy zdarzyło mi się to na trasie po raptownym wciśnięciu gazu po czym auto traciło moc tak jakby nie działało turbo. Pytanie czy może to być wina słabego napięcia ? Samochód ma jeszcze fabryczne akumulatory z 2010r. Kolejna kwestia czy można włożyć zwykły akumulator zamiast AGM ? nie ma systemu start/stop
-
Konrad, właśnie zmieniłem akumulator oryginalny z 2015 roku i założyłem oryginalny ponownie .Założyłem oryginalny bo był w tej samej cenie ,a nawet tańszy od Varty o30zł,mimo że oryginał też Varta .Oryginalny jest w czarnej obudowie a "Varta" w szarej.A dlaczego AGM ,ano po to że są przeznaczone do systemu "BlueEfficiency"czyli w skrócie ładowanie nie jest stałe jak w starszych autach i zwykły akumulator szybciej się zużyje bo będzie niedoładowany.To tak w skrócie. Jeśli chodzi o tryb awaryjny to raczej nie od akumulatora,tu pomoże SD.W moim aucie zużyty akumulator objawiał się tym że rano słabiej odpalał silnik ,trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem ,trochę nierówno odpalał .Często też podczas jazdy nie spadały obroty do normalnej prędkości ,wyglądało to jak by regenerował się DPF.Akumulator oryginalny kupiłem na stronie "strefakierowcy.pl"data produkcji 7-2023.
-
Prezes ma 100% racji. Tylko AGM.
System inteligentnego ładowania jest tak skonstruowany, że jedynie AGM sprosta jego technologii (tylko 12,6V ładowanie podtrzymujące przy normalnej eksploatacji i ładowanie nawet 15V przy większym zapotrzebowaniu na energię oraz w momencie hamowania silnikiem)
Zwykły przy takim traktowaniu wygotuje elektrolit w dwa lata i ciągle będzie niedoładowany.
-
Dzięki panowie za radę , zamówię AGM ze strony strefakierowcy.pl bardzo dobre ceny :)
-
A filtr paliwa, kiedy wymieniałeś?