Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Elektronika => Wątek zaczęty przez: marilyn16 w 04 Lipca 2020, 10:58 56s
-
Witam. Mam problem z podajnikiem pasa od strony pasażera. Do niedawna podawał pas, później raz na jakiś czas nie podał, a teraz nie podaje w ogóle. Gdzie szukać przyczyny? Myślałem o bezpieczniku ale nie wiem który za podajnik odpowiada. Może ktoś przerabiał temat i pomoże?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
-
Raczej nie w bezpiecznikach, jeśli prawy działa.
nr 21 7,5A. Front passenger seat occupied recognition and ACSR
Weight sensing system (WSS) control unit.
Bardziej szukałbym , usterki czujnika zajęcia fotela, sterownik nie dostaje sygnału ,że ktoś siedzi na fotelu,dlatego nie podaje pasa, bez SD raczej nie dasz rady.
-
Dziękuję za odpowiedź. Muszę w takim razie odwiedzić mechanika z SD. Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
-
Bardziej szukałbym , usterki czujnika zajęcia fotela, sterownik nie dostaje sygnału ,że ktoś siedzi na fotelu,dlatego nie podaje pasa, bez SD raczej nie dasz rady.
U mnie podajnik podaje pas na podstawie informacji o otwarciu/zamknięciu drzwi. Nie na podstawie zajętości fotela.
-
J.w. kolega pisze, sygnał czy drzwi są otwarte i sygnał z klamry (ta z czerwonym przyciskiem). Jeśli jest ona uszkodzona to wysyła sygnał że jest zapięta mimo że tak nie jest.
-
może istnieją różne oprogramowania podajnika pasa. Jeśli otwarcie drzwi daje sygnał do wysunięcia podajnika, co zrobić jeśli otwieramy drzwi, po to aby zając miejsce na tylnym fotelu,przeciskać się miedzy fotelem a podajnikiem ?
U mnie samo otwarcie drzwi nie powoduje wysunięcia podajnika ,dopiero gdy usiądę i zamknę drzwi podajnik podaje pas.
-
J.w. kolega pisze, sygnał czy drzwi są otwarte i sygnał z klamry (ta z czerwonym przyciskiem). Jeśli jest ona uszkodzona to wysyła sygnał że jest zapięta mimo że tak nie jest.
Jeśli umieszczę zaslepkę pasa w klamrze , po mimo zajętośći fotela , podajnik też sie nie uruchomi.
-
Krzyszf, otwórz i zamknij drzwi pasażera. Bez wsiadania i na odpalonym silniku. Powinien podać pasy.
Z resztą na filmie co wkleiłeś jest to pokazane. Pierwsze sekundy. :)
-
Faktycznie, masz rację . Zasugerowałem się przy Twoim poście ,że podaje przy otwarciu drzwi i.. dalej nie doczytałem :-). Podaje pas nie zależnie czy fotel jest zajęty czy nie, wiec u kolegi usterka bedzie w samym napędzie podajnika pasa lub w module komfortu ,który steruje podajnikiem pasa.
-
Witam Kolegów. Właśnie u mnie wystapił podobny problem co u kolegi z niepodawaniem pasa lecz u mnie po stronie kierowcy. Lewy nie działa a prawy wszystko jak należy. Pobadałem i wyszło na to że ten podajnik z lewej strony po zdemontowaniu i podpięciu go na prawą stronę działa poprawnie za każdym razem podając pas w momencie zamknięcia drzwi pasażera i oczywiście przy włączonym zapłonie. Natomiast ten "sprawny z prawej strony po zdemontowaniu i wpięciu w lewą wtyczkę ani nie drgnie... Montując znów ten "sprawny" prawy na właściwą stronę działa poprawnie. Reasumując mam oba sprawne podajniki tylko ten z lewej strony nie działa, co sugeruje że zwolnienie procedury podawania pasa nie została dopełniona. Zamek drzwi działa poprawnie i po zamknięciu drzwi na liczniku nie ma żadnych komunikatów że coś nie domknięte czy coś w tym stylu... Tak że można wyeliminować zamek drzwi. Pytanie jest następujące, Czy sam pas bezpieczeństwa ma wpływ na pracę podawacza? Posiada on opcję dociągania i czy to ustrojstwo nie robi bałaganu??? Z tego co zauważyłem to dociąganie następuje w momencie wpięcia pasa do klamry ale jak i również podczas gwałtownego hamowania a teraz te funkcje są u mnie po stronie kierowcy nieaktywne... Ktoś coś podpowie?
-
Czy sam pas bezpieczeństwa ma wpływ na pracę podawacza?
raczej nie, ale zarówno dociąganie pasa jak i podawanie pasa sterowane jest z tego samego modułu komfortu i w nim masz chyba usterkę. Najlepiej podpiąć pod jakiś program i powinno Ci pokazać. Miałem podobnie z uszkodzeniem tego modułu, tylko usterka była w domykaniu szyb. Tak wygląda wskazanie po podłączeniu do kompa.....
-
byłem dzisiaj u znajomego i podpiąłem auto do Hella Gutmann i nic nie pokazało poza DRL które odpinałem przy zmianie na AMG Pakiet. A posiada ktoś rozpiskę bezpieczników do 207ki? Może jest osobny bezpiecznik na każdy z pasów? Jutro zmierzę napięcia na wejsciach do pasów skoro i tak mam wszystko porozbierane.
-
Dziwne ,że tak wypasiony program nie pokazuje Twojego uszkodzenia, prostrze pokazują nawet spaloną żarówkę :)
A posiada ktoś rozpiskę bezpieczników do 207ki?
Nie spotkałem sie z czyms takim, nasza bazują na elektryce z W212 i raczej nie ma odzielnego bezpiecznika na lewy i prawy podajnik pasa.
Ma natomiast zabezpieczenie na lewy i prawy napinacz pasa, jesli jest w nim uszkodzenie, podajnik z systemu nie poda nam chyba uszkodzonego pasa. Pisałeś, że napinanie pasa nie działa , wiec może to być to, ale dziwne, że Hella Gutmann tego nie wykrł , albo diagnosta za bardzo nie wie jak to zrobić :)
50 Right front reversible emergency tensioning retractor 50
51 Left front reversible emergency tensioning retractor 50
Sprawdziłby naTwoim miejscu błedy ECU w Comandzie, on tam czasami pokazuje błedy ,ktorych nie widać po podłączeniu do kompa.
-
Dzisiaj podmienilem pasy, prawy na lewy a lewy na prawy. Bez zmian, prawa strona smiga a lewa ani nie drgnie. Czyli pasy mam wyeliminowane i nawet z bledem pasow na liczniku prawa strona dziala za kazdym razem a lewa ani nie drgnie. Zostaje podmiana zamkow w drzwiach i wtedy jak nie zadziala to juz nie wiem...
-
Sprawdziłeś ten bezpiecznik, który Ci podałem ?
Jeśli po ruszeni nie pokazuje Ci się komunikat o otwartch drzwiach, zamek raczej jest dobry.
i wtedy jak nie zadziala to juz nie wiem...
Dalej stawiam na moduł komfortu, wyrwiesz go na szrocie za parę groszy :)
,,,,Za co odpowiada moduł komfortu
Moduł komfortu to urządzenie elektroniczne, które stertuje systemami mającymi przede wszystkim zwiększyć wygodę kierowcy. Liczba systemów jest zależna od klasy i wieku samochodu. Lista średniej klasy samochodu obejmuje: elektrycznie otwierane szyby, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, centralny zamek, układ klimatyzacji, podgrzewanie foteli, czy sterowanie czujnikiem deszczu. Moduł również nadzoruje prace wycieraczek, spryskiwaczy do szyb i oświetlenia wewnątrz samochodu.,,,,