Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Elektronika => Wątek zaczęty przez: Remi w 16 Stycznia 2018, 14:11 43s
-
Pytanie, bo nie wiem czy nie czeka mnie wymiana, jaki akumulator powinienem zastosować?
AGM?
Jakiej pojemności?
S212 E250 CDI BE 06.2010
-
Poczytaj sobie jakie zalety maja akumulatory AGM.
Zadna z tych zalet nie ma zastosowania w samochodach osobowych. Dodatkowo - akumulatory AGM, ktore teoretycznie powinny miec dluzsza zywotnosc - w praktyce padaja w polowie tego czasu co stare, doswiadczone "mokre" akumulatory potrafia przezyc.
Co do pojemnosci to czytaj instrukcje. Jesli grasz glosna muzyke z wylaczonym silnikem, albo uzywasz elektrycznego grzania foteli na postojach, to kupuj najwiekszy aku jaki Ci wejdzie.
Jesli nie i auto jest trzymane w garazu, mozesz kupowac mniejszy.
-
Właśnie wczoraj wymieniłem. Założyłem 105 Ah mimo że instrukcja przewiduje 95. Gdzieś wyczytałem, że jest ok jeśli do 10% większy niż się zaleca, więc tak postąpiłem.
-
Poczytaj sobie jakie zalety maja akumulatory AGM.
Zadna z tych zalet nie ma zastosowania w samochodach osobowych.
Ze strony varta-automotive.pl:
"Specjalne włókna szklane w akumulatorach AGM wchłaniają elektrolit, co przekłada się na znaczący wzrost pracy cyklicznej. Umożliwia to wielokrotne ładowanie i rozładowywanie akumulatora bez uszczerbku dla jego parametrów użytkowych.
Technologia AGM przeznaczona jest do dużych obciążeń, spotykanych w nowych, bogato wyposażonych samochodach."
Wg Ciebie powyższe nie dotyczy W212? :)
Dodatkowo - akumulatory AGM, ktore teoretycznie powinny miec dluzsza zywotnosc - w praktyce padaja w polowie tego czasu co stare, doswiadczone "mokre" akumulatory potrafia przezyc.
Wg Varty - nawet 3x dłuższą żywotność osiąga akumulator AGM, od standardowego "kwasiaka", być może trafiłeś jakieś buble. Ja, w w211 miałem AGM od nowości, a rocznik prod. miał 2003, akumulator padł w roku chyba 2014... 11 lat akumulator AGM - osiągnie tyle zwykły? Dodam, że całkiem nie padł, tylko miałem szare komunikaty, auto zawsze odpalało, a był to 320 cdi. Dodatkowo wykańczał mi aku jakiś przekaźnik, co nie zawsze się rozwierał i rozładowywał aku kilka(naście) razy do 2-3V - który kwasiak to wytrzyma?
-
Uzupełniając w moim aucie fabryka dała AGM i jak będę zmieniał to na AGM, zdecydowanie z opinią Kajtka się nie zgadzam i nie będę się do niej stosował z powodów które przytoczył Bojar i z którymi zgadzam się całkowicie...
Wolę wydać raz więcej i dłużej mieć spokój...
No i póki co badam temat...
-
Nie bede komentowal opini bazowanej na wypowiedziach sprzedawcy danego artykulu.
Jesli chcecie naprawdze sie czegos dowiedziec poczytajcie chociaz https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_%C5%BCelowy
Wersja angielska podaje nawet wiecej szczegolow.
Oczywiscie nie zabraniam Wam wyrzucac pieniedzy bez potrzeby. ;D
-
U mnie również ten beznadziejny AGM siedzi....z datą 2007.
-
Kajtek1 pomylił akumulator żelowy z akumulatorem AGM.
Ta dyskusja do tego się sprowadza.
-
Jak to jest z akumulatorami. Gdzie czytam ma być 95ah. U mnie od nowego jest 70ah z prądem 760A. Skąd te różnice ?
-
Cześć Wam
Chcialbym podlaczyc sie do tego watku.
Posiadam mercedes s212 e250 z 2010r.
moj vin: wdd2122031a236971
1) Prosze o informacje jaki powinienem miec akumulator ?
2) Jaką firmę polecacie . varta bosch czy cos innego?
Teraz mam jakis nieoryginalny varty 77Ah 780A. Wydaje mi sie ze nie taki powinien byc.
Pytam nie bez powodu. Kilka dni temu padl rozrusznik a ten akumulator co mam jakis slaby jest i traci energie dosc mocno.
Rzadko jezdze autem. Glownie stoi w cieplym garazu.
Pzdr. Rajmund
-
Nominalnie powinieneś mieć 70/760. Więc ten który masz jest OK.
Jak potrzebujesz wymienić to kup raczej Vartę, Bosch dostarczany na polski rynek jest robiony w Rumunii i ma (miał) problemy z jakością.
Jak cię stać na AGM, to kup AGM (jest dwa razy droższy, ale nie jest dwa razy lepszy).
-
Przede wszystkim zacznijmy od tego że receptą na długą żywotność akumulatora jest to aby przynajmniej raz w miesiącu przez 24 godziny doładowywać akumulator niskim prądem. Robię tak od dawna i akumulatory wytrzymują u mnie po 12+ lat.
-
dziekuje Wam za rady.
Kupilem oryginal mercedesa 70ah .
Bede sie staral doladowywac akumulator raz w miesiacu bo malo jezdze.
-
Poczytaj sobie jakie zalety maja akumulatory AGM.
Zadna z tych zalet nie ma zastosowania w samochodach osobowych. Dodatkowo - akumulatory AGM, ktore teoretycznie powinny miec dluzsza zywotnosc - w praktyce padaja w polowie tego czasu co stare, doswiadczone "mokre" akumulatory potrafia przezyc.
Co do pojemnosci to czytaj instrukcje. Jesli grasz glosna muzyke z wylaczonym silnikem, albo uzywasz elektrycznego grzania foteli na postojach, to kupuj najwiekszy aku jaki Ci wejdzie.
Jesli nie i auto jest trzymane w garazu, mozesz kupowac mniejszy.
No to proponuje się podszkolić w kwestii akumulatorów. AGM ma mnóstwo zalet i jest właśnie dedykowane do aut osobowych w tym do W212. "inteligentny" system ładowania w naszych autach (W212) jest dostosowany pod AGM i niestety zwykłe kwasiaki szybciej niszczy.
Jak ktoś ma ochotę dokształcić się merytorycznie w kwestii aku (nie słuchać bajki) to polecam ten kanał: https://www.youtube.com/c/mrAkumulator/videos
-
Witam.
Czy trzeba kodować akumulator, jeżeli wymiana będzie na taki sam jak był ??
Nadmieniam , że mam auto z 2015r. Dzwoniłem do serwisów i jedni mówią że nie trzeba , a drudzy że się powinno, z kolei facet który ma serwis akumulatorów od lat uważa że nie potrzeba ?? Kto ma rację !!!
-
Nie trzeba.
-
Też mi się tak wydaje !!!
-
Wymieniałem dwa, żadnego nie kodowałem, ten drugi mam większy niż fabryczny, wszystko działa ok.
-
Przerabiałem ten temat i żadnego kodowania akumulatora w w212 nie ma.
Kodowanie jest od wersji w213
Ważne aby był AGM bo instalacja ładowania jest pod to zrobiona.
-
Wymieniałem akumulator miesiąc temu nic nie kodowałem , auto mam z 2015r.
Pozdr.