Autor Wątek: Klimatyzacja problem  (Przeczytany 1663 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sniegu

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 220 CDI
Klimatyzacja problem
« dnia: 25 Luty 2018, 19:11 14s »
Mam problem z klimatyzają, tzn. podczas podróży w zeszłym roku w lecie było bardzo gorąco, w Krakowie na bramkach A4 temperatura zewnętrzna była 37 stopni na plusie i wtedy padł nawiew, nie dmuchało nic ,w aucie momentalnie zrobilo sie jak w piekle. Zjechałem na stacje paliw ,odkręciłem pokrywe filtra kabinowego i mało mi rąk nie urwało takie ciśnienie tam było a nie puściło nawiewu dalej na kabine samochodu. Wyłączyłem klimę OFF. Poczekałem z 5-10 min ,odpaliłem auto i wszystko było ok. Pózniej znów padła po ok 300km i to samo - OFF 5-10 min. odpalenie i wszystko było ok. Teraz jak jest zimno słyszę swiszczenie i dziwny dgłos tak jakby z dmuchawy . Teraz pytanie ,gdzie jest ta klapa która się przycięła tzn. silnik od niej i czy to swiszczenie to właśnie ta klapa czy jeszcze do tego dmuchawa poszła sie ..... Dodam ,że lewa strona od kierowcy przy dzwiach jest zacięta bo cały czas dmucha i lewa  na panelu środkowym cały czas dmucha na zimno. Z góry dzięki za pomoc.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 816
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Klimatyzacja problem
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Luty 2018, 19:53 47s »
Nie piszesz ktory to rocznik a przedlifty i polifty maja sporo rzeczy innych.
Bez podlaczenia pod komputer diagnostyczny i odczytania usterek niewiele zdzialasz.
Tu sa koledzy ktorzy maja dojscia do biuletynow naprawczych, wiec moze skopiuja pdf ?

Offline Sylvasgo

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 350CDI
Odp: Klimatyzacja problem
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Maj 2018, 06:42 21s »
Cześć koledzy

Wiecie może jak dostać sie do wentylatora dmuchawy w212 sedan lift e350cdi?.
Klima raz chodzi a raz nie. Chce dokladnie go zdemotowac i zrobic przegląd a nie chce przy okazji czegoś popsuć.
Mysle ze jak go wyczyszcze to bedzie dobrze, albo gdzies czytalem ze rezystor moze byc przypalony.

Dziekuje za szybka podpowiedz.

Pozdrawiam


Offline Jacob555

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E200CGI
Odp: Klimatyzacja problem
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Wrzesień 2019, 07:33 57s »
Wie ktoś jak został rozwiązany problem z pierwszego postu?
Mam identyczny kłopot, zero błędów na SD, a nie mogę skontaktować się w żaden sposób z autorem :-\

W212 przedlift

Offline MbitXX

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDitd
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 CDI Kombi S212 - 2011
Odp: Klimatyzacja problem
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Wrzesień 2019, 22:12 52s »
Cześć
Mój W212 (S212) ma problem z kompresorem klimy.
Auto stało kilka miesięcy na stocku.  Ogólnie jest w niezłym stanie - ale jak stało to się zastało.
Nie działa KLIMATYZACJA.
Samochód w drodze do PL był u kilku mechaników po drodze (jeden chciał wybebeszać kompresor, drugi coś innego, trzeci wogóle jakiś szarlatan).
Samochód trafił do Norauto gdzie jeden gość trzeźwo podpiął komputer i dokonał diagnozy - ale nie był w stanie nic więcej zrobić - nie mam mu tego za złe - błąd od zaworu  sterowanie sprężarką i nieaktywny guzik A/C (chociaż świecił).
Dziś w ASO zrobili diagnozę - w końcu uzupełnili też czynnik w układzie bo brakowało około 1/3 może więcej.
Ale diagnoza z Norauto się potwierdziła - zawór.
I tu zaczyna się historia - zawór nie jest wymienialny w ASO, ale są "szpece" które go potrafią wymienić - tyle, że od tych szpeców znów się nasłuchałem niestworzonych historii (a to, że rozrząd wpływa na pracę klimy, a to, że sterownik po pewnym przebiegu ma przebicie i kilku innych mitycznych opowiadań).
Żeby było śmieśniej - po odbiorze z serwisu ASO (zawieszający zawór przez chwilę działał) i klima działała - po czym zacząłem się włączać i wyłączać i znów przestała reagować. A działała tak, że chwile reagowała na guzik AC w sposób poprawny, a czasem np. się nie wyłączała, za chwilę się wyłączyła, ale potem nie chciała się załączyc - w sumie ma sens dla mnie ten zawór.

Ma ktoś doświadczenie jak ten zaworek wymienić (i na co go wymienić?).
Nie mam czasu na jeżdżenie od jednego szpeca do drugiego. A może udało by się ponownie uniknąć przestoju przez cały dzień w serwisie na wymianie kompresora - czas jest tutaj najistotniejszy, albwiem u mnie samochody dziennie walą po 800 - 1100 km i nie mogą stać (niektórzy mechanicy tego nie potrafią zrozumieć i myślą, że historie z 1000 i jednej nocy robią na mnie jakieś wrażenie)...

Jeśli ktoś ma doświadczenie z tym zaworkiem, który odpowiada za włączanie i wyłączanie kompresora to proszę o info.  Może młotkiem trzeba popukać (tak w Jeepie 5,7 HEMI miałem że czasem jak się rozrusznik zawiesił to ASO kasowało za lawetę i naprawę 1500 zł, a wystarczyło puknąć 4 razy małym młoteczkiem, żeby odwiesić szczotki).

Z góry dziękuje - sprawa dość pilna (z góry dziękuje osobom, którze się nie znają i będą milczeć w temacie 0 za opowieści dziwnej treści dziękuje bo nie mam czasu ich czytać).

Offline MbitXX

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDitd
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 CDI Kombi S212 - 2011
Odp: Klimatyzacja problem
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Wrzesień 2019, 22:13 38s »
A dodam jeszcze że silnik to 2,2 (2,1 ???) CDI  - wersja 250 CDI

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!