Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Elektronika => Wątek zaczęty przez: Prezes1960 w 04 Maja 2021, 14:41 58s
-
Koledzy,potrzebuję pomocy w sprawie kluczyka .Kluczyk przestał działać ,wymieniłem baterię i nic.Szukam magika w okolicy zachodniej strony w Warszawy .
-
Podłączę sie pod temat, z tym że potrzebuje zakodować kluczyk (mam tylko jeden) kodowanie imobilaisera + centralnego zamka, jakiego speca polecicie z łodzi/okolic ?
-
Podłączę sie pod temat, z tym że potrzebuje zakodować kluczyk (mam tylko jeden) kodowanie imobilaisera + centralnego zamka, jakiego speca polecicie z łodzi/okolic ?
Który rocznik auta masz? Bo jak ma jeszcze FBS3 to ogarnie każdy solidny "dorabiacz". Jak FBS4 to niestety ASO (1600zł brutto).
-
Kluczyk od w 204 z 2012r,nie wiem jaki jest,czy to fbs3 czy to fbs4?. Jak to sprawdzić?. U mnie kluczyk przestał działać mimo że bateria była sprawna.
-
Co to znaczy przestał działać? Nie otwiera, czy nie działa ze stacyjką? Bo to dwie różne funkcje, do pierwszej potrzeba baterii, do drugiej nie.
Jest też trzecia funkcja, tor podczerwieni do zamykania/otwierania szyb i programowania zamków - to łatwo sprawdzić czy działa za pomocą aparatu w telefonie.
-
W Radomiu mogę pomóc. Dorobienie klucza, rygla, wymiana ezs.
-
Kluczyk od w 204 z 2012r,nie wiem jaki jest,czy to fbs3 czy to fbs4?. Jak to sprawdzić?. U mnie kluczyk przestał działać mimo że bateria była sprawna.
FBS3. Z tego roku jeszcze "4" nie było. Więc dorobić można poza ASO - naprawić kluczyk też.
-
od kiedy jest fbs4?
-
Swan,kluczyk nie działa całkowicie.Nie otwiera i nie odpala jak by był od innego samochodu.Całkowicie martwy ,stało się to w zasadzie nagle ,otwierał i zapalał rano po pracy martwa cisza.Sprawdzałem baterie ,była OK,wymieniłem na nową i to samo.
-
Padła stacyjka trzeba kogoś kto dorabia klucze .Z twojego kluczyka zgra kod i zaprogramuje nową stacyjkę pod twòj kluczyk .Przerabiałem to w styczniu . Zrobił mi to dr. Mercedes-Benz ul szeroka 16 starowa góra.
-
od kiedy jest fbs4?
M/w od 2014 roku (zależy od modelu auta). Widać po rozkodowaniu VIN.
-
Padła stacyjka trzeba kogoś kto dorabia klucze .Z twojego kluczyka zgra kod i zaprogramuje nową stacyjkę pod twòj kluczyk .Przerabiałem to w styczniu . Zrobił mi to dr. Mercedes-Benz ul szeroka 16 starowa góra.
Bzdura, gdyby padła stacyjka, kluczyk by otwierał, ale nie odpalał, więc to nie ten przypadek.
-
M/w od 2014 roku (zależy od modelu auta). Widać po rozkodowaniu VIN.
DSM: STAR1 FBS4 UPDATE no to u mnie lipa.
-
Przy uszkodzonej stacyjce też może nie zamykać i nie otwierać.
-
M/w od 2014 roku (zależy od modelu auta). Widać po rozkodowaniu VIN.
DSM: STAR1 FBS4 UPDATE no to u mnie lipa.
Zostaje ASO. 1600zł brutto o ile pamiętam. Tylko, że nie jest to od ręki, trzeba poczekać. Ja niestety też musiałem zamówić w ASO bo auto kupiłem z jednym kluczykiem. Trzeba pamiętać też żeby wykodowali pozostałe których nie dostaliśmy z autem.
-
U mnie jest komplet ale marzyłem o dołożeniu keylessgo.
-
U mnie jest komplet ale marzyłem o dołożeniu keylessgo.
Też chciałem dołożyć, ale jak poczytałem to auto W212 z keylessgo jest dużo łatwiejsze do kradzieży. Z tego co pisali to wystarczy transponder i przekaźnik pierwszej generacji i auto bez problemu się odpala. Na YT był filmik z opisem. Jak to zobaczyłem to stwierdziłem, że lepiej tego nie zakładać. I jeszcze był link do strony na Aliexpres gdzie sprzedają takie zestawy do zdalnego odpalenia mesia. MASAKRA :(
-
Jestem nowy, nie chcę zaczynać nowego wątku. Mam nietypowy problem w 212, 2010 1,8 B skrzynia manualna. Gdy postoi w pełnym słońcu, nie można odpalić żadnym z dwóch kluczyków. Przechłodzenie wnętrza i cud auto reaguje. W chłodne dni lub w garażu pali sto na sto prób.
Żadnych błędów, nawet gdy w tej sytuacji podłączony był komputer.
Jakieś sugestie?
Dziękuję za info.
-
Jestem nowy, nie chcę zaczynać nowego wątku. Mam nietypowy problem w 212, 2010 1,8 B skrzynia manualna. Gdy postoi w pełnym słońcu, nie można odpalić żadnym z dwóch kluczyków. Przechłodzenie wnętrza i cud auto reaguje. W chłodne dni lub w garażu pali sto na sto prób.
Żadnych błędów, nawet gdy w tej sytuacji podłączony był komputer.
Jakieś sugestie?
Dziękuję za info.
Co rozumiesz przez nie może zapalić? Czy kręci silnikiem i nie zapala, czy nie ma reakcji na przekręcenie kluczyka?
Jeśli w grę wchodzi temperatura to na 99% jest to kwestia kontaktowania czegoś. Trzeba by podjechać do specjalisty od naprawy stacyjek i szukać.
btw. uzupełnij post w dziale powitalnym.
-
Ściślej: po nagrzaniu się wnętrza na słońcu. Wkładam kluczyk, słychać jak zadziała blokada, zapalają się wszystkie kontrolki, przekręcam kluczyk i cisza. Wentyluję wnętrze, trwa to nieraz 30 sek. nieraz 3 min i po kilku próbach silnik się uruchamia bez zarzutu.
Nigdy ten problem nie wystąpił po nocy, lub w garażu, czy też gdy na dworze są temperatury rzędu kilkunastu stopni. Tylko gdy stoi w pełnym słońcu podczas upałów. Intryguje mnie to że przechłodzenie wnętrz przywraca życie.
-
Lata temu miałem w Polonezie lewy pobór prądu, zwłaszcza jak były upały, co ja się naszukałem....
Okazało się, że kabelek od lampy oświetlenia w dachu był przygnieciony do blachy przez niefachowe dokręcenie. I to powodowało pobór.
-
Ściślej: po nagrzaniu się wnętrza na słońcu. Wkładam kluczyk, słychać jak zadziała blokada, zapalają się wszystkie kontrolki, przekręcam kluczyk i cisza. Wentyluję wnętrze, trwa to nieraz 30 sek. nieraz 3 min i po kilku próbach silnik się uruchamia bez zarzutu.
Nigdy ten problem nie wystąpił po nocy, lub w garażu, czy też gdy na dworze są temperatury rzędu kilkunastu stopni. Tylko gdy stoi w pełnym słońcu podczas upałów. Intryguje mnie to że przechłodzenie wnętrz przywraca życie.
A czy normalnie do rozruchu musisz mieć wciśnięte sprzęgło? Tak jest w niektórych nowych autach, a szczerze mówiąc wszystkie moje merce to automaty wiec nie wiem jak to jest u Ciebie.
Bo jeśli tak to jest szansa, że nie działa/nie kontaktuje czujnik wciśnięcia sprzęgła.
-
Tak mam manualną skrzynię i zawsze trzeba wcisnąć sprzęgło, dzięki za podpowiedź. Spróbuję schłodzić sam czujnik gdy powtórzy się sytuacja. Dzisiaj jest chłodniej okolice Gorzowa Wlkp. i jest ok.
Nie jestem nowicjuszem, mam ok 40 letnie doświadczenie zawodowe fakt, że przy ciężarówkach, ale tu nie miałem pomysłu. Jeżdżę tym autem 3 lata, czas na zmiany, a nie chcę kogoś wsadzić na minę, tylko sprzedać po rozwiązaniu problemu.
-
Jestem nowy, nie chcę zaczynać nowego wątku. Mam nietypowy problem w 212, 2010 1,8 B skrzynia manualna. Gdy postoi w pełnym słońcu, nie można odpalić żadnym z dwóch kluczyków. Przechłodzenie wnętrza i cud auto reaguje. W chłodne dni lub w garażu pali sto na sto prób.
Żadnych błędów, nawet gdy w tej sytuacji podłączony był komputer.
Jakieś sugestie?
Dziękuję za info.
Co rozumiesz przez nie może zapalić? Czy kręci silnikiem i nie zapala, czy nie ma reakcji na przekręcenie kluczyka?
Jeśli w grę wchodzi temperatura to na 99% jest to kwestia kontaktowania czegoś. Trzeba by podjechać do specjalisty od naprawy stacyjek i szukać.
btw. uzupełnij post w dziale powitalnym.
U mnie dzieje się to samo.
Od ok. miesiąca - Jak jest bardzo mocno nagrzany, to nie chce zareagować na kluczyć. Wkładam go i wyciągam i przekręcam nieraz wystarczy 1 raz a innym razem walczę i walczę. Jak się nieco schłodzi to odpala. Nie wiem co to może być. Skrzynia jest automatyczna
-
Ja w mondeo tak miałem, że jak mocno rozgrzany to w ogóle nie reagował na kluczyk, zimny palił od strzała i okazało się (po podłączeniu pod kompa) że padł czujnik położeni wałka rozrządu. Po jego wymianie palił już zawsze i wszędzie.
-
Widzę, że podobny problem zgłosiła Marlena. Minął rok zaczęło się gorąco problem powrócił. Korzystam z drugiego auta. Dwieście dwunastka tylko na trasę, jakoś rok minął, ale czas na poważnie się zająć. Nagrzane wnętrze i brak reakcji, przechłodzenie i żyje. W tym roku dopiero raz. Do użytkownika Marlena, czy problem rozwiązany jeśli tak to proszę o podpowiedź.
-
Ja jestem właśnie po wymianie modułu elv a raczej samego silniczka.
To typowy objaw jak się kończą szczotki. U mnie w zasadzie ich już nie było i czasem się zwieszał i nie reagował na kluczyk. Po wymianie wszystko już działa be zrzutu.
https://allegro.pl/oferta/silniczek-rygla-esl-elv-mercedes-w212-w204-w207-12154230577?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NDUzNmU2ZDEtZTdlMi00Mjk5LTgyNzItODM5ZDg0OTEyZDQ2AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=cc428454-189a-439d-b452-37cdd51ae2d6
-
Mogę pomóc wysyłkowo lub na miejscu - Gdańsk i okolice, mam emulatory i naprawiam blokady.
-
Szybkie przypomnienie dla ludu ;)
3 cyferki FBS3
4 cyferki FBS4
ps. info pobrane z Vediamo howto 2009
-
Witam
oferuje naprawę rygla.
kodowanie emulatora
wymianę uszkodzonej stacyjki
wymianę ecu
kodowanie kolejnego kluczyka
i inne moduły elektroniczne
Mława
przyjezdnym oferuję diagnostykę auta