Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Elektronika => Wątek zaczęty przez: jaacaa w 28 Kwietnia 2016, 12:17 28s
-
Witam,
w moim E350 CDI pojawia się komunikat jak w tytule i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Deaktywacja nic nie daje, bo po czasie znów się zapalają żółte, a czasem czerwone trójkąciki w lusterkach. Czasem działa, czasem nie działa i zaczyna mnie to denerwować. Pojawił się ten komunikat miesiąc temu, wyłączyłem-włączyłem i był spokój. Dziś po zimnej nocy komunikat znowu, pojawia się i znika jakby gdzieś styku nie było. Wie ktoś o co chodzi? Jak byłem na wizycie w ASO akurat działało a po podpięciu do SD żaden błąd nie wyskakiwał...
Z góry dzięki za poradę.
pozdro
jacek.
-
Mam to samo z czujnikami parkowania z przodu, jak stoje w korku i pada deszcz to czasami zapiszczy jakbym podjechal do muru, po czym czujniki sie wylaczaja (swieci ten garb na desce na czerwono, 4 kropki czerwone) wylacze wlacze i jest OK. Na kompie zero bledow i nic w pamieci :/
-
Z parktronikiem problemy są czasem jak czujniki są zaśnieżone albo nawet gdy jakiś robak/mucha/komar/motyl go zaklei. W 212 nic mi się takiego nie dzieje, za to w 211 miałem z tym kłopot. Wszystkie takie zdarzenia w 211 były odnotowane jako błędy, natomiast w 212 póki co mam z tym spokój. Boli mnie ten Blind Spot Assist Inoperative...
-
Nie mam tej opcji w swoim akurat, ale moze tez gdzies czujnik zabrudzony ? albo wtyczka gdzies w lusterku napila sie wody
-
Asystent martwego pola jest podłączony pod "CAN dynamiki jazdy" wraz z nim podłączone są ESP i ewentualnie Distronic jesli występuje w aucie. Powodem błędu o ktorym piszesz z reguły jest jeden z 4 sensorów radarowych umieszczońych w zderzaku przednim lub tylnym choć nie zawsze... czasem awarie systemu mogą powodować ESP lub Distronic i nie same moduły ale ich podlaczenia (wtyczki) na sieci CAN. Na początek zanim zaczniesz cokolwiek robic podłącz auto pod SD i odczytaj ktory moduł rejestruje błędy...
-
ok, dzięki, wrzucę na SD i zobaczymy, choć gdy poprzednio robiłem test (jakieś 2 tygodnie temu) na SD nie wyszedł żaden, dosłownie ŻADEN błąd, i to mimo tego, że przed tym badaniem komunikat też się kilkukrotnie pojawiał. Zdezaktywowałem wtedy system i nie świeciły się żadne komunikaty ani trójkąty w lusterkach, po czym aktywowałem i przez jakiś czas było ok. Teraz po deaktywacji systemu czasem komunikat się pojawia, podobnie jak czasami zaświecą się trójkąty. Rzeczywiście to mogłoby wskazywać na brak połączenia na jakiejś wtyczce. Samochód ma przejechane 82 tys. km i jest to rzeczywisty przebieg, a tu takie jaja...
Dodano: 29 Kwietnia 2016, 08:55 30s
no i jeszcze jedno: auto nie ma distronica, ale ma keyless-go. od czasu gdy jest problem z tym komunikatem, po wyjściu z samochodu i wyłączeniu silnika nie mogę otworzyć bagażnika bez rozblokowania auta z kluczyka lub z przycisku na drzwiach kierowcy. wcześniej to działało...
-
Moj znajomy mial ten sam problem ale w ML-u 2011 r. , w tylnym zderzaku po lewej i prawej sa te moduly od tego asystenta martwego pola, dopiero po zdjeciu zderzaka okazalo sie co jest nie tak , bo w na kompie nie bylo bledow zwiazanych z tym asystentem, modul z prawej strony byl praktycznie spalony,stopiony. Koszt nowego 3 tys zl. Najlepsze bylo to ze ten spalony modul powodowal to ze wywalal bezpiecznik od przednich wycieraczek...
-
ustalili w ASO, że nawalił mi czujnik radarowy i konieczna jest jego wymiana. Ponoć koszt nowego to około 5.000 zł. Jak się zdziwiłem, gdy się dowiedziałem, że importer mi zasponsoruje ów czujnik, bo auto ma pełną historię serwisową...
Tak więc mam nowy czujnik radarowy:)
-
Cholera długo w tym ASO szukali Ci przyczyny tej usterki 3 miesiące od kwietnia minęło ;-)
-
nieee, aż tak kiepsko to oni nie działają. to ja się ociągałem z tą naprawą, bo nie było kiedy auta wstawić do serwisu, a i oni z importerem uzgadniali koszty. trochę się to przeciągnęło, ale zakończyło pozytywnie.
kilka dni z kolei zaświecił mi się komunikat "top up washer fluid"... zaczyna mnie to denerwować, bo auto 1/ nigdy nie było bite, 2/ zawsze było serwisowane tylko w aso, 3/ ma przebieg 90 tys. km, 4/ jest non-stop garażowane, 5/ na bieżąco czyszczone myte, etc., 6/ leje paliwo tylko na BP i tam też kupuję płyn do spryskiwacza... nie wiem o co chodzi, bo komunikat raz się zaświeci, a innym razem nie. wyczytałem, że może szwankować połączenie przy zbiorniku, choć z drugiej strony ktoś, kto wymyślił elektrody w tym zbiorniczku powinien dostać Nobla. od zawsze istniały pływaki i to działało, to chyba żeby tylko skomplikować ludziom życie wymyślili w Stuttgarcie nowinkę elektroniczną... miał ktoś taki kłopot?