Autor Wątek: Komunikat inoperative  (Przeczytany 5678 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline terlik87

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 165
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A600001
    • Zobacz profil
  • Samochód: E200 7G-Tronic Avantgarde
Komunikat inoperative
« dnia: 26 Kwietnia 2017, 09:03 16s »
Cześć,
Zmieniłem w swoim w212 Felgi z z 245/40/17 na 265/35/18. Do tego z ET48 na ET 54 z tyłu.

Teraz jak jadę szybciej niż 70-80km/h pojawia mi komunikat jak na zdjęciu.

Jakiś pomysł jak go zwalczyć ?

Forum Mercedes E-Klasa

Komunikat inoperative
« dnia: 26 Kwietnia 2017, 09:03 16s »

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1096
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Komunikat inoperative
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Kwietnia 2017, 09:26 43s »
Zmieniłeś wszystkie 4 koła na takie same czy z tyłu są inne? Jeśli tak, to nic z tym nie zrobisz. ESP zgłasza pewnie błąd z powodu zbyt dużej różnicy średnicy przód/tył.

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Odp: Komunikat inoperative
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Kwietnia 2017, 10:11 38s »
Ja również zapytam czy opony z tyłu i z przodu są takie same?.Ja mam oryginalne felgi 18"AMG i mam opony przód 245/40/18" a tył 265/35/18" i wszystko jest OK!.A tak przy okazji napiszę że wolałbym jeździć raczej na 17" feldze.18" na nasze drogi to nieporozumienie , tak wiem że zaraz się odezwą esteci ,ale naprawdę na 18" to już twardo jest.Zimowe mam 16 "i powiem że się "płynie" a nie wozi jak wozem drabiniastym mimo zimówek .

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Komunikat inoperative
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Kwietnia 2017, 12:02 05s »
Pierwsze to potwierdź, że po zmianie kół zrobiłeś reset TireAssyst czy tam RunflatIndicator.
Zawsze po zmianie opon/koł powinieneś resetować ten system - on wtedy od nowa zaczyna obliczać średnicę kół dla obliczania prędkości obrotowej która będzie używana dla ABS, ASR, ESP, wykrywania spadku ciśnienia.
Sprawdź też dokładnie ciśnienie w kołach - przy resetowaniu powinno być książkowe/idealne, auto powinno być równomiernie obciążone a droga którą przejedziesz pierwsze kilka kilometrów - równa (nie szutrowa i możliwie bez dziur).
Ale tak jak przedmówcy napisali - jeśli różnica jest zbyt duża - może być błąd.

Offline terlik87

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 165
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A600001
    • Zobacz profil
  • Samochód: E200 7G-Tronic Avantgarde
Odp: Komunikat inoperative
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Kwietnia 2017, 12:48 07s »
WOW, Dziękuję za wiele i szybkich odpowiedzi :)

Już odpowiadam na pytania.

1. Nie zrobiłem ( zapomniałem ) zrobić reset TireAssyst. Zrobię to dziś i sprawdzę.
2. Felgi z Przodu to ET48 o rozmiarze 245/40R18, a Felgi z tyłu ET54 o rozmiarze 265/35R18. Oryginalne AMG.
3. Wczoraj jak się kawałek przejechałem to chyba tylko ten sezon pojeżdżę na 18', a od 2018r. wracam z powrotem do 17'. Tak jak napisał "Prezes1960" jeździ się bardzo sztywno, twardo i tak "ciężko" :P  Jak bym ciężarówką jechał.

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Odp: Komunikat inoperative
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Kwietnia 2017, 13:40 51s »
Kolego terlik87,poczekaj na cieplejsze dni,na pewno będzie lepiej ;)  .Te kółka to na autostradę o dobrej nawierzchni ,wtedy dopiero je można docenić.Nie wyobrażam sobie jazdy przy tych felgach na "runfltach" ;D  

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Komunikat inoperative
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Kwietnia 2017, 13:40 51s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock