Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Elektronika => Wątek zaczęty przez: kmtaxi w 04 Marca 2023, 12:18 35s
-
Witam. Dotychczas jeździłem W210, ale przyszedł czas na zmianę. Muszę na nowo się uczyć innego modelu. Podpowiedzcie mi, gdzie szukać, aby wymienić elementy pirotechniczne po strzale. Poduszki kierowcy w kierownicy i kolanowa, oraz pasażera w desce jest wystrzelona. Pasy tylne zablokowane, a przednie pracują. Mocowanie pokrywy silnika wystrzelone. Tyle wiem i proszę o dalsze informacje, co sprawdzić i w którym miejscu. Chcę to auto przywrócić do jazdy.
-
Program diagnostyczny wszystko Ci pokaże, bez niego i tak nie skasujesz błędów po wymianie elementów.
-
Ciekawostką jest też to, że tylne pasy są wystrzelone, a przednie normalnie pracują. Jakim cudem mogło się tak zdarzyć.
-
może z tyłu pasażerowie zapięli pasy a z przodu nie :D
-
Jakie to ma znaczenie, trzeba wymienić i tyle.
-
Co to znaczy wymienić.🤣 Trzeba najpierw sprawdzić, czy wystrzelone. O ile wiem, gdy nabój wybucha, to pas jest zablokowany, bo elementy napinacza są niszczone.
-
Czytałem, że nie powinno się mierzyć rezystancji napinacza pasa miernikiem (multimetrem). Wiem, że po podpięciu do komputera diagnostycznego wyjdzie, czy pas który mechanicznie wygląda na sprawny ma prawidłową rezystancję napinacza, czy nie. Mam kupione pasy na wymianę, ale chyba poczekam na diagnozę, bo może nie będę musiał rozbebeszać boczków. Czy ktoś próbował mierzyć rezystancję multimetrem?
-
Jeśli ktoś posiada tak dokładny multimetr do 0,01 oma ,to chyba można :) :) :) , tylko po co?
-
Ano po to, by stwierdzić czy na powypadkowym samochodzie, gdzie pasy przednie nie wystrzeliły, sprawdzić czy rezystancja jest w normie. Pojazd unieruchomiony, czekający na naprawę blacharską, więc podpięcie w warsztacie jest niemożliwe w tej chwili, ale jest czas na inne zabiegi.😉
-
Ta dyskusja zmierza w dziwną stronę. Jak pasy nie były zapięte, to nie wystrzeliły, tak to działa. Wymienić to, co wystrzeliło, skasować błędy i jeździć.
-
Nie miałem do czynienia z naprawą po wywaleniu pirotechniki i może to będzie dziwne pytanie: Czy po wymianie elementów wystrzelonych, oprócz zapisanych błędów nic więcej się nie zdarzy? Chyba nie wywali powtórnie pirotechniki po uruchomieniu silnika?