Autor Wątek: Model po lifcie 2,2 CDI, kombi po wystrzeleniu poduszek  (Przeczytany 3840 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline kmtaxi

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122031B042845
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, 250 CDI
Model po lifcie 2,2 CDI, kombi po wystrzeleniu poduszek
« dnia: 04 Marca 2023, 12:18 35s »
Witam. Dotychczas jeździłem W210, ale przyszedł czas na zmianę. Muszę na nowo się uczyć innego modelu. Podpowiedzcie mi, gdzie szukać, aby wymienić elementy pirotechniczne po strzale. Poduszki kierowcy w kierownicy i kolanowa, oraz pasażera w desce jest wystrzelona. Pasy tylne zablokowane, a przednie pracują. Mocowanie pokrywy silnika wystrzelone. Tyle wiem i proszę o dalsze informacje, co sprawdzić i w którym miejscu. Chcę to auto przywrócić do jazdy.

Forum Mercedes E-Klasa

Model po lifcie 2,2 CDI, kombi po wystrzeleniu poduszek
« dnia: 04 Marca 2023, 12:18 35s »

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Model po lifcie 2,2 CDI, kombi po wystrzeleniu poduszek
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Marca 2023, 15:36 21s »
Program diagnostyczny wszystko Ci pokaże, bez niego i tak nie skasujesz błędów po wymianie elementów.

Offline kmtaxi

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122031B042845
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, 250 CDI
Odp: Model po lifcie 2,2 CDI, kombi po wystrzeleniu poduszek
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Marca 2023, 19:56 53s »
Ciekawostką jest też to, że tylne pasy są wystrzelone, a przednie normalnie pracują. Jakim cudem mogło się tak zdarzyć.

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Model po lifcie 2,2 CDI, kombi po wystrzeleniu poduszek
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Marca 2023, 10:55 56s »
może z tyłu pasażerowie zapięli pasy a z przodu nie   :D

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1096
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Model po lifcie 2,2 CDI, kombi po wystrzeleniu poduszek
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Marca 2023, 11:15 51s »
Jakie to ma znaczenie, trzeba wymienić i tyle.

Offline kmtaxi

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122031B042845
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, 250 CDI
Odp: Model po lifcie 2,2 CDI, kombi po wystrzeleniu poduszek
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Marca 2023, 18:50 59s »
Co to znaczy wymienić.🤣 Trzeba najpierw sprawdzić, czy wystrzelone. O ile wiem, gdy nabój wybucha, to pas jest zablokowany, bo elementy napinacza są niszczone.

Offline kmtaxi

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122031B042845
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, 250 CDI
Odp: Model po lifcie 2,2 CDI, kombi po wystrzeleniu poduszek
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Marca 2023, 20:03 16s »
Czytałem, że nie powinno się mierzyć rezystancji napinacza pasa miernikiem (multimetrem). Wiem, że po podpięciu do komputera diagnostycznego wyjdzie, czy pas który mechanicznie wygląda na sprawny ma prawidłową rezystancję napinacza, czy nie. Mam kupione pasy na wymianę, ale chyba poczekam na diagnozę, bo może nie będę musiał rozbebeszać boczków. Czy ktoś próbował mierzyć rezystancję multimetrem?

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Model po lifcie 2,2 CDI, kombi po wystrzeleniu poduszek
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Marca 2023, 21:29 25s »
Jeśli ktoś posiada tak dokładny multimetr do 0,01 oma ,to chyba można  :)  :)  :)  , tylko po co?

Offline kmtaxi

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122031B042845
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, 250 CDI
Odp: Model po lifcie 2,2 CDI, kombi po wystrzeleniu poduszek
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Kwietnia 2023, 15:42 19s »
Ano po to, by stwierdzić czy na powypadkowym samochodzie, gdzie pasy przednie nie wystrzeliły, sprawdzić czy rezystancja jest w normie. Pojazd unieruchomiony, czekający na naprawę blacharską, więc podpięcie w warsztacie jest niemożliwe w tej chwili, ale jest czas na inne zabiegi.😉

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1096
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Model po lifcie 2,2 CDI, kombi po wystrzeleniu poduszek
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Kwietnia 2023, 17:09 49s »
Ta dyskusja zmierza w dziwną stronę. Jak pasy nie były zapięte, to nie wystrzeliły, tak to działa. Wymienić to, co wystrzeliło, skasować błędy i jeździć.

Offline kmtaxi

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122031B042845
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, 250 CDI
Odp: Model po lifcie 2,2 CDI, kombi po wystrzeleniu poduszek
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Maja 2023, 17:58 20s »
Nie miałem do czynienia z naprawą po wywaleniu pirotechniki i może to będzie dziwne pytanie: Czy po wymianie elementów wystrzelonych, oprócz zapisanych błędów nic więcej się nie zdarzy? Chyba nie wywali powtórnie pirotechniki po uruchomieniu silnika?

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Model po lifcie 2,2 CDI, kombi po wystrzeleniu poduszek
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Maja 2023, 17:58 20s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock