Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Elektronika => Wątek zaczęty przez: jarekapple w 19 Października 2021, 19:54 58s
-
Cześć,
Mam taki problem, w czasie zatrzymywania auta, już przy prędkości bliskiej zatrzymaniu (5-10km/h) uruchamia się bip i przy tym dwie czerwone diody na przednim wskaźniku zapalają się na chwilkę. Nie ma przeszkody przed autem. Czy to jest normalne, może jakiś system działa, o którym nie mam pojęcia. Auto kupiłem niedawno i od początku tak jest. W ruch miejskim bardzo przeszkadza bo ciągle piszczy. Z góry dziękuję za podpowiedź.
-
Masz uszkodzony parktronic, przy sprawnym powinny Ci się zapalić 2 żółte diody i zapalać kolejne aż do czerwonych i sygnału dźwiękowego w miarę zbliżania do przeszkody...
-
Zawsze możesz parktronic wyłączyć przyciskiem na konsoli.
-
No i przesiąść na rower...
-
Ja takie cuda mam w obu. Zdarza sie to bardzo rzadko, błędow zadych nie ma. Nie przeszkadza mi to za bardzo.
-
Masz uszkodzony parktronic, przy sprawnym powinny Ci się zapalić 2 żółte diody i zapalać kolejne aż do czerwonych i sygnału dźwiękowego w miarę zbliżania do przeszkody...
Sam parktronic działa poprawnie w miarę zbliżania się do przeszkody sygnalizuje diodami od żółtej do czerwonej z bipem. Te czerwone zapalają się tylko przy zatrzymywaniu mniej więcej w momencie pojawiania się ikonki parkingu i to jest dziwne. Co trzeba wymienić aby to usprawnić?
-
Zacznij od diagnostyki na SD.
U mnie jak zwalniam poniżej pewnej prędkości zapalają się tylko żółte i nic nie piszczy, także u Ciebie ewidentnie jest coś nie tak.
Taki objaw jak opisujsz pojawia się u mnie w zimie kiedy na czujnikach jest lód...
-
Ja takie cuda mam w obu. Zdarza sie to bardzo rzadko, błędow zadych nie ma. Nie przeszkadza mi to za bardzo.
W sensie rzadka usterka? czy czasami Ci świeci i brzęczy a czasem nie? mi zapalają się te czerwone zawsze jak się zatrzymuję, potem już normalnie dwie pomarańczowe i w miarę zbliżania się do przeszkody też jest ok.
-
Ja takie cuda mam w obu. Zdarza sie to bardzo rzadko, błędow zadych nie ma. Nie przeszkadza mi to za bardzo.
W sensie rzadka usterka? czy czasami Ci świeci i brzęczy a czasem nie? mi zapalają się te czerwone zawsze jak się zatrzymuję, potem już normalnie dwie pomarańczowe i w miarę zbliżania się do przeszkody też jest ok.
żółte zapalają się chwilę później poniżej chyba 10km/h. Zobaczę jeszcze czy jakiegoś wosku nie nasmarowali na czujniki przed sprzedażą.
-
Zacznij od diagnostyki na SD.
U mnie jak zwalniam poniżej pewnej prędkości zapalają się tylko żółte i nic nie piszczy, także u Ciebie ewidentnie jest coś nie tak.
Taki objaw jak opisujsz pojawia się u mnie w zimie kiedy na czujnikach jest lód...
Właśnie żółte zapalają się chwilę później tak jak powinny
-
Miałem podobny problem, plus w czasie jazdy piskało mi ostrzeżenie o kolizji. Raz wyświetlił się błąd na desce, wyczyść czujniki czy coś w tym stylu. Pomogła igła i wyciągnięcie chyba wosku z uszczelki naokoło czujników. Jak na razie trzeci tydzień jest ok.
-
Raz już byłem u mechanika, SD wskazywał błąd czujnika (niskie napięcie, czy jakoś tak). Mechanik niby coś poprawił na stykach (czujnik sprawny). Niestety nic nie pomogło, podłączył SD i błąd wyskoczył na innym czujniku. w tym tygodniu drugie podejście u mechanika ;). Coś mówił, że mogą być pozamieniane czujniki miejscami, bo niby mają różne numery i powinny być w konkretnych miejscach. Po wizycie dam znać o sukcesie lub klęsce ;)
-
Może po prostu brudny czujnik
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Zauważyłem u siebie taką sytuację kilka razy, zawsze w deszczu. Wyszedłem z samochodu sprawdzić co się dzieje, okazało się że któryś z czujników był pokryty błotem i miałem czerwone diody.
-
Czy autor tematu doszedł do ładu z tym parktronic? Mam dokladnie to samo. W MB wykasowali mnie za aktualizacje modułu i miało pomoc. Niestety.
-
Uprzejmie prosze o polaczenie z poprzednia odpowiedzia, bo ja nie mam takiej opcji.
Zderzak zdjety, wiazka sprawdzona omomierzem przewod po przewodzie. Rezystancja bardzo niska jak byc powinno. Nie pamietam, ale ponizej 2 ohm chyba bylo. Wszystkie wtyczki i zlacza przedmuchane i spryskane kontakt WL, a pozniej kontakt 61 dla konserwacji. Kazdy czujnik wymontowany i wyczyszczony wd40, tak samo gumki. Nie rozwiazalo to problemu samoistnego piszczenia przeniego parktronica. Soft w module zaktualizowany na najnowszy i "wszystko skalibrowane" w ASO.
Co udalo mi sie zauwazyc to, ze dwa czujniki maja pekniecia w "pottingu" co moze powodowac dostawanie sie wilgoci i falszywe wskazania.
To tylko moja teoria. Czy ktos moze potwierdzic ?
Mysle czy wygrzac je w piecu na 80 stopni przez noc i zalac dodatkowa warstwa takiego pottingu czy wkladac dobrze wygladajaca uzywke, albo nowy oryginal.
Ktos madrzejszy wypowie sie w temacie ?
-
"suszenie" i uszczelnienie nic nie dalo. Wymienilem wszystkie 4 centralne czujniki na inne. Bez pozytywnych zmian. Prosze o polaczenie moich 3 odpowiedzi w jedna.
-
Wszystkie czujniki nowe. Nadal przy wolnej jezdzie potrafi sie odpalic bez powodu przod prawa lub lewa strona i straszyc podczas parkowania. Zakupilem Open Port 2.0 i Xentry. Mimo iz MB twierdzil, ze w Parktronic nie ma bledow to jednak jakies sa. Mysle nad wymiana modulu PDC znajdujacego sie pod nogami pasazera. Czy to jakas gruba akcja czy raczej poczatkujacy poradzi sobie z jego kodowaniem? a moze ktos ma inny pomysl?
-
u mnie w 211 takie zachowanie powodowało zwarcie w CAN, które było w module siedzenia pasażera. PRzypadek naprawdę rzadki ale jak to CAN to sieje po całym aucie bo błędy były w każdym prawie module i po kilka szt. Może i Tobie coś sieje. To sytuacja sporadyczna ale pisze o tym bardziej jako ciekawostka niż porada kapitana misia.