Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual  (Przeczytany 6454 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« dnia: 31 Marzec 2017, 19:08 58s »
Podczas opadów śniegu czy zamieci miewałem czasem bliźniaczy komunikat:
"PRE-SAFE Functions currently limited See Owner's Manual".
Ale w jego przypadku wystarczała myjnia samochodowego (sprawa była oczywista gdy na zderzaku przed radarem miałem 2cm ubitego śniegu).
Niestety od jakiegoś czasu co raz częściej nawiedza mnie błąd bez "currently".

Kto śledzi forum ten wie, że jakiś czas temu (a w sumie już 3x) dobierałem się do radarów by przeczyścić styki (spray KONTAKT) i naprawiało to problem na jakiś czas... a może był to chwilowy zbieg okoliczności...
Zakładam, że chwilowo mam problem wyłącznie z systemem radarowym (poza słabym hamulcem postojowym - kupiłem już nowe szczęki i niedługo wymienie) - 'Line Assyst' działa, 'Blind Spot Assyst' działa, ILS także nie wykazuje problemów.
Przedni radar gdy włączę w menu "Assysts" wyświetlanie obrazka pokazującego wykryte samochody przed moim nie pokazuje pojazdów... czasem gdy inny samochód jest blisko (5-20 metrów) to tylko błyśnie on na wyświetlaczu i radar ponownie traci go "z oczu".
Oczywiście do pary z problemem przedniego radaru "Distronic Plus Inoperative" i samochód nie ma zamiaru autonomicznie hamować przed przeszkodami (co mnie akurat nie zaskakuje gdy radar nie działa poprawnie) :)

Wątpiąc powoli, że to wina jedynie styków zacząłem szukać odpowiedzi w internecie i zarówno na naszym forum jak i innych ludzie wspominają, że radary są wrażliwe na napięcie.
Idąc tym tropem podłączyłem miernik napięcia do gniazda zapalniczki przy skrzyni biegów i obserwowałem co się będzie działo:
- przekręcony kluczyk (włączony zapłon) 12.6V
- rozruch (diesel) około 10V
- przy działającym silniku przez 3-5 sekund napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1-12.3V
- zaraz po tym wchodzi na "książkowe" 14.2V
- gdy przełączę bieg z [P] na [R] lub [D] na 3-5 sekund napięcie spada do 12.5V-12.7V
- podczas jazdy napięcie utrzymuje się na poziomie 13.4V i co kilka minut skacze na 2-3 sekundy do 14.7V
- jeśli włączę nawiew na max to napięcie zwiększa się do 14.5V, jeśli zmniejszę do 0-2 kresek spada do 13.4V.

Odnośnie napięć nasuwa się pytanie - czy W212 (S212) posiada jakiś układ który by być 'eko' odciąża alternator (obniża napięcie) by stawiał niskie opory dla silnika a tylko podnosił napięcie podczas hamowania lub "raz na jakiś czas"?
Czy podane wyżej napięcia są poprawnymi dla W212?
Czy wyżej podane napięcia mogą mieć znaczący wpływ na działanie radaru distronica?
I oczywiście najważniejsze pytanie - co dalej robić by odzyskać sprawność distronica i pre-safe brake? :)

Mój Mercedes jest z 2010, nie miał nigdy żadnej stłuczki, serwisowany w ASO lub osobiście... elektroniki nie chciał bym oddawać do ASO - nieco zbyt wysokie ceny a jeszcze mam nadzieję, że naprawie to samemu :)
« Ostatnia zmiana: 31 Marzec 2017, 21:57 12s wysłana przez Magicd »

Offline looxim

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, 350CDI
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Kwiecień 2017, 15:17 31s »
Jeśli chodzi o alternator i napięcia, to z tego co czytam i się domyślam (jeśli jestem w błędzie, to mam nadzieję, że ktoś mądrzejszy wyprowadzi mnie z błędu) to nasze alternatory (BlueEfficiency) wchodzą na bieg jałowy po naładowaniu akumulatora.
Jest to opisane tu: http://www.emercedesbenz.com/autos/mercedes-benz/e-class/the-2010-mercedes-benz-e-class-blueefficiency-technology/
U mnie to wygląda tak (nie mam start/stop): Po odpaleniu auta przez dłuższy (po nocy) lub krótszy (w trakcie dnia) czas w „ukrytym menu” pokazuje mi 14.8 – 14.9v. Później 13 z groszami, aby w końcu spaść do 12.5 – 12.6 i podskakiwać w trakcie zwalniania/hamowania (nie za każdym razem) do ponad 14v (na chwilkę)
Mam nowy akumulator Varta agm (wymieniłem na początku listopada). Tu widać to na filmiku:

Mam nadzieję, że tak ma być :)
Ogólnie nie mam żadnych problemów z prądem.

Jeśli chodzi o PRE-SAFE to wydaje mi się, że wyłącza się z powodu Distronica, który daje u ciebie efekt jakby był przestawiony względem jezdni (Gdzieś czytałem, że PRE-SAFE jest realizowane przez 3 radary – 2 krótkiego zasięgu i 1 dalekiego – distronic). W moim 212 nie dotykałem jeszcze Dist. bo działa ok, ale w poprzednim w211 do wymiany pompy wody mechanik zdjął pas z radarem i później musiałem go ustawić (zrobiłem to na oko kilka razy poprawiając i do dziś działa jak ta lala).
« Ostatnia zmiana: 01 Kwiecień 2017, 15:27 01s wysłana przez looxim »

Offline Demon9999PL

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Kwiecień 2017, 19:33 26s »
Ja dopytam o radar, pisałeś że czyściłeś styki i to pomagało na jakiś czas?

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Kwiecień 2017, 22:31 37s »
Ja dopytam o radar, pisałeś że czyściłeś styki i to pomagało na jakiś czas?
Takie miałem wrażenie przy 2 z 3 prób. Przy 2-ch pierwszych próbach gdy problem pojawiał się już przy około 70% pokonywanych tras, rozebranie grilla i dostanie się do radarów (czyszczenie styków) poprawiało sytuacje na 2-3 tygodnie.
Możliwe, że było to związane z poruszeniem innych przewodów lub samego radaru (nie odkręcałem go ale podczas wypinania wtyczki zawsze mógł się poruszyć/ugiąć o np. 1mm).

A looxim mógł byś napisać jak dokładną korektę musiałeś robić?
Jak bardzo wrażliwy jest radar na jakiekolwiek przesunięcia?
Może w 7-mio letnim aucie po tym jak już tyle razy dostał jakimś kamieniem spod ciężarówki na obwodnicy coś tam minimalnie się przestawiło... oczywiście o ile mówimy o przesunięciach 1-2 mm bo więcej to raczej nie miało szans :)
Czy ewentualnie jest jakaś procedura kalibracji do uruchomienia w samochodzie zamiast ręcznego przesuwania radarów o 1 mm metodą prób i błędów?

Offline Tomek0910

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Kwiecień 2017, 10:51 26s »
Ten pierwszy komunikat ze słowem "currently" to nie  była wina styków na 100% ! Czujniki radarowe, radar distronic i moduł ESP Premium są na jednej wspólnej szynie CAN, jeśli występie jakiś "styk wachliwy" powodujący zakłócenie na tej szynie moduł ESP Premium poprzez drugą szynę CAN która do niego dochodzi odrazu wysyła błąd do KI i na zegarach masz choinkę kontrolek ABS, ESP itd... z komunikatami : Distronic inoperative, ABS/ESP inoperative , presafe inoperative itd...
Z reguły za ten pierwszy komunikat odpowiedzialna jest zabrudzona przednia szyba w okolicach kamery MPC lub mocno zabrudzony zderzak przedni lub tylny w okolicach radarów... po ocyszczeniu funkcje z powrotem działają.
Jesli chodzi zaś o drugi komunikata to zanim zaczniesz cokolwiek robić podłącz SD i opracuj ewentualne błędy i zdarzenia w tych modułach o których pisałem na początku.
Daj znać co wyszło wtedy dalej coś Ci podpowiem... na tą chwilę "na ślepo" obstawiam uszkodzenie radaru Distronic plus jakiś błąd wewnętrzny lub coś w tym rodzaju. Test na  SD powinnienem rozwiązać sprawę.

P.S. Nie reguluj radaru bo w Distronic Plus nie ma żadnej procedury kalibracji... po prostu takowa jest niepotzrzebna bo jest on "odporny" delikatne wychylenia. Generalnie jak masz prostą przenią Belkę i górny pas przedni to zakładasz i działa. Procedurę kalibracji miały poprzednie wersje systemu Distronic  montowane w modelach W211, W220, W215 itp..
« Ostatnia zmiana: 02 Kwiecień 2017, 10:59 05s wysłana przez Tomek0910 »

Offline looxim

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, 350CDI
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Kwiecień 2017, 12:34 25s »
Myślę, że kolega wyżej dobrze pisze - bez SD się nie obędzie. Ja pisałem o regulacji w w211, ale tam jest całkowicie inny radar (Distronic bez Plus), który posiada trzy śruby - dwie do regulacji lewo/prawo i jedną góra/dół.
Aczkolwiek gdy tam miałem przestawiony, to zachowywał się tak jak u ciebie - wykrywał auta 20 - 30m przed i po chwili je gubił (Tam nie było pre-safe, więc żadnych dodatkowych komunikatów nie wyświetlał). Był przestawiony do góry, co odkryłem jadąc za ciężarówką, którą widział "już" od 50 - 60m, a nie tak jak osobówki 20 - 30m.
A jeśli chodzi o regulację, to jeden obrót śruby potrafił go przestawić w drugą stronę (za nisko) - ruch może o 2 milimetry.


Więc ja u ciebie obstawiam tak jak kolega wyżej uszkodzenie Distronic, albo przestawienie którego sam (radar) nie może skorygować.

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Kwiecień 2017, 13:38 17s »
A więc jak będę oddawać samochód niebawem na wymianę hamulców do ASO to poproszę o jakiś szybki test przez komputer co złego z radarem może być (pewnie "przy okazji" drogo nie skasują).
Miał bym (może lekko na zapas) pytanie o numery radaru - na wypadek gdyby okazało się, że jednak padł.
Ceny w ASO są ze sporym narzutem, wiec raczej wolał bym kupić samemu... wymienić także - dostęp do niego jest łatwy.

Mój radar distronic ma numery:
LU A212 440 47 14
HW A212 545 04 16
SW A212 442 11 56

Natomiast gdy pytam wujka google "radar distronic plus W212" to podpowiada mi on:
A0009051302 lub A2129004603.

Ani jeden ani drugi nie pokrywa się z numerami z mojego radaru... był jakiś update pomiędzy rokiem 2010 a teraz?
Wyglądają na zdjęciach identycznie jak mój.

Offline Tomek0910

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Kwiecień 2017, 19:00 07s »
Szukaj na allegro po numerze LU

A212 440 47 14
A212 900 33 00
A212 900 46 03

Tylko te powyższe numery pasują do twojego auta.
Na allegro jest tego trochę.

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Kwiecień 2017, 22:28 33s »
No to umówiony w ASO Mercedes-Benz na wizytę 12 kwietnia.
Zrobią mi hamulce, diagnozę distronica i dołożą kartę antynapadową do alarmu :)
Przy recepcji jak zapytałem o radary to potwierdzili - lubią po iluś latach padać.
Mówią, że z czasem od wibracji się rozszczelnia, wilgoć dostaje się do środka a podczas pracy gdy radar się nagrzewa to całość "pęcznieje".
Ponoć po rozebraniu (zdjęciu plastikowej osłony radaru) często widać "nabrzmienie" radaru gdy już nie działa - ale póki z SD nie zobaczą kodów błędów mówią bym lepiej go nie rozbierał i ewentualnie kosztów sobie sam nie podbijał.
Także pozostaje mi najbliższy tydzień jeździć z samoobsługowym tempomatem wbudowanym w moją nogę ;)

Edit:
A czy są jakiekolwiek różnice w tych modelach radarów? Czym się różnią skoro zostały im nadane różne numery?
A212 440 47 14
A212 900 33 00
A212 900 46 03
« Ostatnia zmiana: 04 Kwiecień 2017, 10:13 12s wysłana przez Magicd »

Offline Tomek0910

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Kwiecień 2017, 09:48 41s »
Z punktu widzenia działania w Twoim samochodzie  różnic nie ma...

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Kwiecień 2017, 09:02 21s »
Po wizycie w serwisie powiedzieli mi, że mam "permanentny błąd modułu radaru distronic i czujnika temperatury przy nogach - prawy".
Czyli wychodzi na to, że chyba jednak będę rozglądać się za nowym/innym radarem.
Zastanawiam się tylko na ile ich diagnoza jest pewna, bo powiedzieli, że martwa strefa też zgłasza problemy a ja z nią problemów nigdy nie miałem (zawsze idealnie reaguje/ostrzega o autach z lewej i prawej strony w martwej strefie).
Pisałem też bezpośrednio do Continental czy mogę od nich radar kupić... ale wyjaśnili, że pomimo iż radar Distronic to
"Continental ARS 300/310 Long Range Radar Sensor 77 GHz" to jednak Mercedes wgrywa na te radary własne oprogramowanie.
Radar Continentala "z półki" nie działał by poprawnie w samochodzie.
Także pewnie w następnym miesiącu będę oglądać się za radarem :)

Offline Tomek0910

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Kwiecień 2017, 12:44 06s »

Czyli moja diagnoza na odległość się sprawdziała :-)Możesz kupić od Continentala zamontować i zakodować serwisie. Podczas kodowania SCN, xentry wgra automatycznie odpowiedni do twojego auta software.
Tylko pytanie po co komplikować sprawę...?
Kup na allegro używany i będzie ok! a na pewno taniej...no i obejdzie się bez kodowania w Mercedesie, po prostu montujesz i działa.

Offline noc

  • Global Moderator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 253
  • Pomógł +10/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1681331J939300
    • Zobacz profil
  • Samochód: W168 1,6
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Kwiecień 2017, 22:00 47s »
Popieram kolegę, dwa razy montowałem z Alledrogo i dwa razy kontrolowałem tylko ustawienie w osi.

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Kwiecień 2017, 10:17 35s »
Ze śmiesznych rzeczy - jeszcze do mnie nie dotarł radar z allegro a wczoraj rano już od tego zimna na dworze ruszył mój obecny radar, distronic itp...
Cały wczorajszy dzień i dzisiaj rano działa bez zarzutu.
Ale myślę, że jak dojdzie na dniach kurierem zamówiony radar to i tak go wymienię - mam nadzieję, że skończy się działanie lub nie działanie radaru w zależności od temperatury na zewnątrz.
Wtedy nie martwiąc się spróbuje rozebrać mój radar i zobaczyć co mogło się uszkodzić - może będzie jakaś widoczna wada (luźne styki, wilgoć czy "sól" na elementarz elektronicznych).

EDIT:
Przyszedł radar, wymieniłem i... to czego się obawiałem - czyli bez zmian.
Przekręcam kluczyk, wyjeżdżam z garażu i napis "PRE-SAFE Functions currently limited See Owner's Manual".
Distronic się wyłącza.
Czy po wymianie radaru w S212 muszę wykonać coś dodatkowego?
Czy może być tak, że radar musi być "dodany do auta" przez komputer?
Powoli jednak wracam do myśli, że jest to problem "kabelkowy" - skoro oba radary zachowują się podobnie...
W sumie więcej będę mógł stwierdzić jutro (dzisiaj tylko założyłem i chciałem pojechać na jazdę próbną z distronicem ale jak tylko przekręciłem kluczyć i miałem ten komunikat co zwykle - ode chciało mi się jazdy nie widząc poprawy).

Może powinienem zapytać - jakie inne moduły (i gdzie znajdujące się w aucie) biorą udział w distronicu?
Jeśli będę się do nich w stanie dostać  - wyczyścił bym gniazda we wszystkich urządzeniach niezbędnych dla distronica.
« Ostatnia zmiana: 19 Kwiecień 2017, 20:50 43s wysłana przez Magicd »

Offline Tomek0910

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #14 dnia: 19 Kwiecień 2017, 23:27 55s »
Spokojnie... Zanim zaczniesz szukać w kabelkach podjedz z zamontowanym nowym radarem na SD i odczytaj błędy i ewentualne zdarzenia. Daj znać co wyszło...

Offline noc

  • Global Moderator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 253
  • Pomógł +10/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1681331J939300
    • Zobacz profil
  • Samochód: W168 1,6
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Kwiecień 2017, 17:47 40s »
To urządzenie bezpieczeństwa.Nie może działać po prostym montażu.Conajmniej kasowanie błędu.

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Kwiecień 2017, 09:16 28s »
Na 28-kwietnia umówiony na diagnostykę - tym razem już zapisany do diagnosty/głównego majstra a nie elektryka w ASO.
Powiedzieli, że mam wziąć oba radary (będą chcieli sprawdzić czy ten którego wyjąłem jest rzeczywiście uszkodzony czy to jakiś inny problem).
Powiedzieli też, że może to być albo wymagana kalibracja radaru albo jak Noc wspomniał - reset błędów/wprogramowanie modułu.
Mam nadzieję, że ASO za dużo nie skasuje... bo już powoli czuć różnicę w kosztach serwisowania C a E-Klasy.

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Pomógł +7/-11
    • Zobacz profil
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #17 dnia: 24 Kwiecień 2017, 09:24 02s »
Które ASO?

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #18 dnia: 24 Kwiecień 2017, 09:42 42s »
BMG Goworowski ASO Mercedesa w Gdyni na Łużyciej 9.
U nich serwisowałem wcześniej C-Klasę S204 i sprawowała się doskonale.
Także obecną E-Klasę również do nich zabieram - mam nadzieje, że szybko znajdą co i jak.
Mam u nich kartę klienta http://karta.mercedes-benz.pl/home i dzięki temu na robociznę -30%.
Przyznam się, że często dorzucają dodatkowo jakiś gratis "od siebie".

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Pomógł +7/-11
    • Zobacz profil
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #19 dnia: 24 Kwiecień 2017, 11:02 03s »
Super warunki

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!