Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual  (Przeczytany 6455 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Maj 2017, 20:02 42s »
Byłem przed świętami w ASO... ale póki co "podejście numer jeden" usuwania problemu zakończone 0 PLN ale i nie rozwiązanym problemem (czyli na razie nie działa - bez zmian).
Pojawia się jakiś problem przy kalibracji radaru - radar tak jak wspomnieliście nie jest kalibrowany śrubami ale powinien się skalibrować "sam" podczas procedury kalibracji uruchomionej podczas jazdy.
By kalibracja się powiodła trzeba jechać 50-120 kmh w miarę prostą drogą i najlepiej mieć auto przed sobą w odległości około 70 metrów (tyle ponoć podpowiada SD w serwisie).
Niestety w moim aucie po przejechaniu blisko 50 km serwisanci powiedzieli, że ile razy próbowali/resetowali procedurę kalibracji to dochodzi do 45-60% i wraca samo do 0% lub zawiesza się na 50% i można jechać i kolejne 10km i nie rusza się dalej.

Pytali mnie czy "tuningowałem" zawieszenie, bo SD raportuje błąd "czujnik ma pochylenie w dół" a pochył wynosi -5.42 stopnia w pionie (w dół - czyli tak jakby auto nurkowało).
Oczywiście żadnego tuningu nie robiłem i amortyzatory/zawieszenie mam sprawne i oryginalne.

Czy ma ktoś jakieś magiczne podpowiedzi?
Czy mogę procedurę kalibracji uruchomić sam czy tylko poprzez SD może to robić ktoś/serwis?
Zastanawiam się nad włożeniem po jednej dodatkowej podkładce pod dolne śruby radaru - tak ażeby radar zaczął patrzeć "bardziej w górę".
Myślę, że jedna podkładka grubości 1mm da jakieś 1-2' różnicy w pochyle radaru.

Jeśli samemu nie poprawie problemu to serwis zapraszał mnie na "drugie podejście" w środę 10 maja (i jako, że nie bardzo wiedzą o co chodzi to pytali czy mógł bym zostawić auto aż do piątku).
« Ostatnia zmiana: 04 Maj 2017, 19:15 26s wysłana przez Magicd »

Offline noc

  • Global Moderator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 253
  • Pomógł +10/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1681331J939300
    • Zobacz profil
  • Samochód: W168 1,6
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #21 dnia: 05 Maj 2017, 21:07 11s »
Na ich miejscu po takim komunikacie sprawdziłbym poziomowanie wspornika radaru.
Wystarczy zwykła mała poziomica.Jezeli będzie odchyłka, to następnie sprawdzenie poziomowania auta.W starych próg kierowcy musiał być idealnie poziomo.
Oczywiście wszystko na wypoziomowanym stanowisku np: do geometrii kół.

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Maj 2017, 08:50 25s »
Kolejny dzień samochód w serwisie (oddałem dzisiaj przed 8-mą i mam odebrać po 17-tej).
Przekazałem serwisowi podpowiedzi o tym poziomowaniu nadwozia i zapewniłem raz jeszcze, że niczego nie tuningowałem.
Także zaktualizuje wieczorem lub jutro rano status mojego problemu.

EDIT:
Naprawione (a raczej wyregulowane) i wszystko działa jak za dawnych czasów.
Okazało się (czego sam nie zauważyłem), ze ktoś wjechał mi na jakimś parkingu w przód.
Zrobił to idealnie w rejestrację wiec nie zostawił praktycznie żadnych śladów na zderzaku ale pękł jeden plastikowy uchwyt przy grillu i minimalnie musiała ugiąć się belka przy radarze (przez co radar zszedł kilka stopni w dół).
Radar maksymalnie wyregulowany w górę + podkładki pod dolnymi śrubami i kalibracja zakończona sukcesem przy pierwszej próbie.
Niestety w Polsce obcierki/stuknięcia i ucieczki bez poczucia winy są prawie rutyną.
Kolejny raz Noc Twoja podpowiedź okazała się trafna.
« Ostatnia zmiana: 11 Maj 2017, 08:40 05s wysłana przez Magicd »

Offline robercikxxx

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Kwiecień 2019, 16:54 02s »
Witam, pora troche odswiezyc ten watek.

Tak jak w temacie, problem z 'Pre-Safe functions currently limited see owners manual'.
Wiadomosc tej tresci pojawia sie gdy uzywam ECO start-stop, a dokladniej gdy zatrzymam auto w miejscu I silnik sie wylaczy. W momecie ponownego rozruchu gdy ruszam czuc mocne szarpniecie na skrzyni. Od tego momentu poza wspomniana juz wiadomoscia przestaje dzialac start-stop. Dodam ze gdy po rozruchu wylacze start-stop problem ten sie nie pojawi.
 
Pacjent to 2.2 diesel W212 po lifcie z automatem 7g.

Ktos, cos? Z gory dzieki za sugestie.

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Kwiecień 2019, 12:08 20s »
'Pre-Safe functions currently limited see owners manual'

"Currently" oznacza, ze to problem chwilowy.
Skoro masz start-stop i dzieje się to na zgaszonym silniku to na 99% doładuj akumulator.
Jeśli doładowanie nic nie da - wymień akumulator na nowy.
Dopiero jeśli po wymianie akumulatora problem będzie się pojawiał (ale na 99% się nie pojawi) zacznij zastanawiać się nad innymi problemami.

Zainwestuj w woltomierz za 15-25 zł i włóż go do gniazda zapalniczki - jeśli przy zgaszonym silniku masz mniej niż 12.4V distronic ma prawo nie działać poprawnie.

Offline robercikxxx

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« Odpowiedź #25 dnia: 04 Kwiecień 2019, 09:10 26s »
Dzieki. Zalatwie lub kupie wolomierz I sprawdze napiecie. Swoja droga jak tak pomysle to kiedys pojawila sie informacja odnosnie 'Aux battery' wiec to moze byc to ale zastanawiam sie ktory akumulator moze byc walniety? Glowny pod maska czy pomocniczy w bagazniku?
Wydaje mi sie ze gdzies czytalem, chyba na amerykanskim forum ze powodem byl akumulator pomocniczy ale ze to byla poprzednia wersja byl on umieszczony w kabinie w konsoli kolo schowka.
« Ostatnia zmiana: 04 Kwiecień 2019, 09:17 37s wysłana przez robercikxxx »

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!