Autor Wątek: PRE-SAFE inoperative + Limp mode C207 E350CDI  (Przeczytany 5721 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline esenuzetq

  • Retoryczny
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073222F121237
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI 7G tronic Coupe 2011
PRE-SAFE inoperative + Limp mode C207 E350CDI
« dnia: 16 Sierpnia 2020, 10:43 44s »
Hej wszystkim.

Szukam jakichkolwiek info, wskazówek, pomocy, rady na temat PRE-SAFE i Airbag błędów w e350cdi 2011 coupe.
Podczas jazdy autostradą, wyskoczyła mi wiadomość odnośnie Błędu poduszki powietrznej przód prawa strona (fotel kierowcy - auto anglik). Po 2-3 km jazdy doszła informacja 'PRE-SAFE INOPERATIVE' i auto weszło w limp mode limitując się do jakiś 50km/h.
Do tego, podajnik pasa bezpieczeństwa u kierowcy, przestał działać.
Reszta elektroniki - regulacja fotela, osprzęt drzwi, szyby, dmuchane fotele działają bez zarzutu po obu stronach.
Brak jakichkolwiek kontrolek typu Check Engine, ESP itp. jedynie plący się czerwony air bag i te dwie wiadomości (AIRBAG MALFUNCTION FRONT RIGHT oraz PRE SAFE INOPERATIVE).

Co sprawdziłem/moge potwierdzić:
1. Turbo i łożysko - całe, brak oznak zużycia - jest cisnienie, czujniki sprawne, jest boost.
2. Brak widocznych rozszczelnień na dolotach itp.
3. Brak wycieków, widocznych uszkodzeń
4. Auto bezwypadkowe, nie było grzebane, nie brało udziału w żadnym wypadku. Do czasu nieszczęsnej podróży działało bez zarzutu.
5. Przez ostatnie 2 lata, żadnych usterek. Olej w skrzyni wymieniony (37.500 km, 72.250km, 138.250), serwis olejowy i filtry co 7500km, (aktualnie 160.000km), tarcze, klocki, czujniki zużycia itp. na bieżąco.
6. Wtyczki pod fotelami, wyglądają na całe. Dla pewności rozpięte i wpięte od nowa. (tak jak były)
7. Bezpieczniki od AirBag które udało mi się wyczytać w książce : 8,15,21,37,77 sprawdzone - całe, zdrowe.
8. Oba fotele, składają się, przesuwają, elektronika działa, dmuchanie boczków itp też, cały osprzęt kabiny i auta nie licząc podajnika również. - radio, klima, światła, wycieraczki, zegary itp.
9. Rozłącznie akumulatora, reset skrzyni nie zadziałały.
10. Kluczyk bateria zdrowa, akumulator trzyma napięcie, dodatkowo wymieniany był (pod maską) w maju na serwisie.
11. Brak jakichkolwiek kontrolek typu Check Engine, ESP itp. jedynie plący się czerwony air bag i te dwie wiadomości (AIRBAG MALFUNCTION FRONT RIGHT oraz PRE SAFE INOPERATIVE).

Assistance, po podłączeniu do komputera odczytał następujące kody błędów:

System Type: BRAKES
Name: ELECTRONIC STABILITY PROGRAM - ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
DTC: 630D,Seatbelt buckle switch, left front; faulty
DTC: 6A40,Fault in CAN communication with control unit Front SAM with fuse and relay module.

System Type: AIRBAG ELECTRONICS (SRS)
Name: AIRBAG - AIRBAG (ORC_172/212)
DTC: 9B51,Seat belt buckle,driver
DTC: 9CCD,Squib for pelvis airbag driver
DTC: 9CC5,Driver, side airbag squib

System Type: AIRBAG ELECTRONICS (SRS)
Name: BELTPRETENSIONER - PRETENSION FRONT LEFT (RBTMFL_204)
DTC: 530555,The codes (right-hand or left-hand drive) stored in control module and control module gateway are not identical

System Type: AIRBAG ELECTRONICS (SRS)
Name: BELTPRETENSIONER - PRETENSION FRONT RIGHT (RBTMFR_204)
DTC: 520908,No or incorrect CAN message from control unit SRS
DTC: 530555,The codes (right-hand or left-hand drive) stored in control module and control module gateway are not identical

System Type: CENTRAL ELECTRONIC UNIT
Name: AUDIO / COMAND OPERATING UNIT - AUDIO / COMAND OPERATING UNIT (CTRLC_204)
DTC: B15062A,CAN bus: Control unit COMAND or AUDIO

System Type: CENTRAL ELECTRONIC UNIT
Name: HEAD UNIT - HEAD UNIT (HU_204)
DTC: A288,Control unit faulty (Watchdog)

System Type: CENTRAL ELECTRONIC UNIT
Name: REAR CONTROL UNIT - REAR CONTROL UNIT (CRCM_207)
DTC: B273E,The Hall sensor of the right seat belt extender does not supply a signal.

System Type: CENTRAL ELECTRONIC UNIT
Name: SIGNAL ACQUISITION AND CONTROL MODULE - FRONT - SIGNAL ACQUISITION AND
CONTROL MODULE - FRONT (SAMF_212)
DTC: B2379,Front wiper motor
DTC: U0121,CAN: communication fault with ESP (Electronic Stability Program)

System Type: CENTRAL ELECTRONIC UNIT
Name: SIGNAL ACQUISITION AND CONTROL MODULE - REAR - SIGNAL ACQUISITION AND
CONTROL MODULE - REAR (SAMH_212)
DTC: B1ED4,Right front backrest release switch

System Type: AC SYSTEM
Name: CLIMATE CONTROL - HVAC_212
DTC: 912F,Blower regulator

Dodam jeszcze raz, żaden z air-bags nie był wymieniany, uszkodzony, auto bez wypadkowe.

- Czy ktoś z forumowiczów, zmagał się z podobnymi błędami?
- Czy Air-Bag mógł uruchomić Pre-Safe i zainicjować Limp czy może tu coś grubszego się szykuje?
- Po kodach błędów widać, że któryś z przekaźników może być wadliwy - zna ktoś lokalizacje, czy można to wymienić bez kodowania etc?
  Jeśli chodzi o otwieranie foteli żeby dostać się do tyłu - wydaje się, że wszystko działa, fotele blokują się jak wcześniej, dosunięte, odsunięte wszystko po staremu - a jednak
  kod sugeruje, że coś tam nie gra. Jak wspomniałem, nie wysuwa się podajnik pasa od kierowcy. Pasażera działa normalnie.

Zastanawiam się nad demontażem obu foteli i obejrzeniem wiązki, żeby wyeliminować jakieś przerwane przewody przebicia itp.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek pomysły, lokalizację przekaźników, czujników, kabli, innych bezpieczników itp do sprawdzenia.
Jeśli nic nie uda się zdziałać odholuje do Mercedesa, ale wiadomo, warto spróbować samemu.

Z góry dzięki za pomoc!

Forum Mercedes E-Klasa

PRE-SAFE inoperative + Limp mode C207 E350CDI
« dnia: 16 Sierpnia 2020, 10:43 44s »

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: PRE-SAFE inoperative + Limp mode C207 E350CDI
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Sierpnia 2020, 03:53 40s »
Cytuj
Będę wdzięczny za jakiekolwiek pomysły, lokalizację przekaźników,

Tu znajdziesz opis bezpieczników i przekaźników.

https://www.autogenius.info/mercedes-benz-e-class-w212-2009-2016-fuse-box-diagram/

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: PRE-SAFE inoperative + Limp mode C207 E350CDI
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Sierpnia 2020, 04:14 00s »
Sprawdzałeś bezpieczniki w SAM -e w bagażniku ?

skoro masz błąd w fotelu


System Type: CENTRAL ELECTRONIC UNIT
Name: SIGNAL ACQUISITION AND CONTROL MODULE - REAR - SIGNAL ACQUISITION AND
CONTROL MODULE - REAR (SAMH_212)
DTC: B1ED4,Right front backrest release switch

44   Front passenger seat partially electric seat adjustment switch   30 A

64   Front passenger seat control unit   25 A

System Type: CENTRAL ELECTRONIC UNIT
Name: REAR CONTROL UNIT- REAR CONTROL UNIT (CRCM_207)
DTC: B273E,The Hall sensor of the right seat belt extender does not supply a signal.



Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: PRE-SAFE inoperative + Limp mode C207 E350CDI
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Sierpnia 2020, 05:27 22s »
regarding the error messages and SRS issue, he changed the seat belt buckle which was faulty, probably because of a wiring issue. cost around £40 plus labour so it was all good! It has been 2 weeks now and no problems at all!
----
jeśli chodzi o komunikaty o błędach i problem z SRS, zmienił klamrę pasa, która była wadliwa, prawdopodobnie z powodu problemu z okablowaniem. kosztował około 40 funtów plus robocizna, więc wszystko było dobrze! Minęły już 2 tygodnie i żadnych problemów!
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2020, 13:18 19s wysłana przez W212 »

Offline jajcek2

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 43
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E220 CDI
Odp: PRE-SAFE inoperative + Limp mode C207 E350CDI
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Sierpnia 2020, 11:47 18s »
Sprawdź klamrę pasa bezpieczeństwa, kolega mial dokladnie taki sam problem z komunikatem 'PRE-SAFE INOPERATIVE' i zapalona kontrolke poduszek , po wymianie klamry przeskanowałem mu auto i skasowalem blad poduszek i jak reka odjal ... jednak jemu auto nie weszło w limp mode....

Offline Bojar

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 64
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 350cgi amg
Odp: PRE-SAFE inoperative + Limp mode C207 E350CDI
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Stycznia 2022, 09:09 50s »
Witam,
odgrzewam kotleta - mam autko z usa, pojawił się błąd poduchy - sprawdzam sd, a tam "napinacz pirotechn. pasa kierowcy ma nieodpowiednią oporność" - patrzę, a tam drut - opornik podpięty przy pasie, zamiast napinacza/ czujnika, nie wiem dokładnie co to jest.
Jako, że nie mogłem znaleźć żadnej używki pasa o tych numerach co miałem, bo wiadomo, auto z usa, więc ciężko... to kupiłem używkę z allegro - wygląd taki sam, jak mój pas. Założyłem, sd skasowałem błędy i błąd poduchy już nie świeci, ale na ekranie pojawia się "PRE-SAFE INOPERATIVE" - pamiętam, że miałem dociąganie pasa, ale na tym nowym pasie na klamrze jest tłoczenie "PRE-SAFE" - i nie wiem teraz co z tym zrobić, wkurza mnie to info na zegarach, bo nic poza tym nie świeci, jak wcześniej poduszka na czerwono.

Czy mam szukać innego pasa, czy może da się to jakoś przekodować, żeby ten pas, co mam działał?

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: PRE-SAFE inoperative + Limp mode C207 E350CDI
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Stycznia 2022, 09:09 50s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock