Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Elektronika => Wątek zaczęty przez: krzysztof_72 w 09 Października 2016, 11:53 01s
-
Witam wszystkich
Zakupiłem Mercedesa E250 2011 r., jednak nie do końca działa w nim pokrętło - kontroler command.
Przesuwanie we wszystkich kierunkach oraz przyciskanie działa, natomiast nie działa ruch obrotowy pokrętła.
Sprzedawca zapewnia mnie, ze jest możliwość odblokowania pokrętła w menu.
Przestudiowałem cała instrukcję oraz szukałem tego w menu, niestety tego nie znalazłem.
Czy wiecie może jak odblokować to pokrętło ?
Jeśli nie ma takiej możliwości i trzeba będzie go wymienić , gdzie poza ASO w Małopolsce fachowo mi to naprawią ?
-
A jak delikatnie dociskasz pokrętło tak abyś czuł że jak kręcisz pokrętłem to tak delikatnie przeskakuje. Ogólnie nie słyszałem o zablokowaniu i odblokowaniu pokrętła ale może jest taka opcja w radiu. Zobacz czy to pomoże. Jak masz włączone radio, na radiu trzymasz czerwoną słuchawkę i klawisz na radiu numer 1. Po chwili menu powinno się odpalić. Może tam ?
-
Tak, pokrętło delikatnie przeskakuje, wiec wygląda na to, że być może jest sprawne, niestety nie reaguje na nic.
Próbowałem wejść tym sposobem o którym piszesz, ale nie pokazuje mi się menu...
Poczytałem też na zagranicznych forach i nigdzie nie znalazłem informacji o możliwości wyłączenia tego pokrętła, czy wie ktoś, gdzie w Małopolsce by mi z tym pomogli ?
W ostateczności pozostanie mi ASO.
-
I jak poradziłeś sobie z tym? U mnie jest to samo w każdej płaszczyźnie działa a jak obracam to nic się nie dzieje czy w radiu czy navi nigdzie ....
-
U mnie to samo, przed zakupem i pół roku po zakupie działało idealnie, teraz zupełnie nic nie działa ruch obrotowy, ani jak mocniej kręcę, ani lżej, działa naciskanie i góra-dół, prawo-lewo. Obrotu zupełnie jakby nie widzi... czyżby wada jakaś modelu?
Dodano: 25 Lipca 2017, 13:14 15s
Poszperałem trochę i rzeczywiście, wygląda na wadę tego urządzonka. Pęka plastikowa ośka i dlatego nie obraca zębatkami.
Są na necie filmiki jak to rozebrać i naprawić, więc dzisiaj z tym działam :)
-
Standardowa "awaria". Mieliśmy w firmie dwa takie Mercedesy. W obydwu sztukach ten sam problem - my wymienialiśmy w serwisie - koszt ponad 1000 zł.
-
Zrobiłem temat w dziale "Sam naprawiam" - nie trzeba wydawać tysiaka. Da radę to ogarnąć za FREE :D