Autor Wątek: Problem ze stacyjka  (Przeczytany 868 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lotnik79

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 , E220CDI
Problem ze stacyjka
« dnia: 25 Sierpień 2019, 08:21 28s »
Witam wszystkich ! Pojawil mi sie problem w moim mercedesie ze stacyjka a mianowicie po nocy poszedlem przestawic samochod i wszystko bylo ok natomiast po kilku godzinach chcialem samochodem wyjechac z parkingu i niestety nic - auto normalnie otwiera sie i zamyka na pilota wszystko dziala tylko ze jak wloze kluczyk do stacyjki to nie ma zadnej reakcji pokazuje mi sie tylko milaż i tyle , moge sobie nim krecic , wkladac i wyciagac i kompletnie żadnej reakcji - jedyna rzecz to po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki slychac cos w formir potrojnego klikniecia 3 sec. przerwy i jeszcze jedno klikniecie . Sprawdzilismy ze znajomym wszystkie przekazniki i bezpieczniki ale wyglada na to ze wszystkie sa dobre . Bardzo prosze o jakas porade i czy ktos z was mial podobny problem ?

Offline Maher

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120031A022872
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CDI
Odp: Problem ze stacyjka
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Sierpień 2019, 11:48 29s »
Jak miałeś blokadę kierownicy to na 99% padł silniczek rygla kierownicy i dlatego tak się dzieje jak opisujesz, poszukaj na forum było o tym kilka tematów.

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +8/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Problem ze stacyjka
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Sierpień 2019, 12:54 40s »
1) naładuj akumulator do pełna (jeśli masz taką możliwość)
2) po wejściu do auta uderz kilka razy ręką w kolumnę kierownicy (od dołu - tam jest siłownik rygla)
3) spróbuj wtedy włożyć kluczyk i licz na to, że rygiel się otworzy (co umożliwi odpalenie auta)
4) jeśli się otworzy - jedziesz z tym do serwisu i nie wyciągasz kluczyka (jak kolejny raz się zamknie rygiel... może się już nie otworzyć a cięcie rygla podwyższy koszty naprawy z kilkuset zł do ponad tysiąca).

Wszystko jest opisane już w innym temacie.

Offline rogalus22

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122021A354153
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212, 220CDI
Odp: Problem ze stacyjka
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Wrzesień 2019, 17:55 19s »
Witam. Mam też jakiś podobny problem, nie wiem czy to może być stacyjka, czy coś innego.
Wkładam kluczyk, kontrolki się palą jak zawsze po przekręceniu do końca nie kręci i nie odpala. Kontrolki nie przygasają. Wszystko jest normalnie tylko nie można zapalić auta. Nie było wcześniej żadnych objawów. Dzisiaj chciałem odpalić i nic. Reakcja podobna tak jakby skrzynia nie była na P, ale jest, blokada kierwonicy działa.
Ma ktoś pomysł co to ???

Offline Lotnik79

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 , E220CDI
Odp: Problem ze stacyjka
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Wrzesień 2019, 02:00 49s »
Witam wszystkich i na wstepie chcialbym bardzo podziekowac za odpowiedz . Odrazu potwierdzam - tak to byl wlasnie ten problem a mianowicie padl silniczek rygla , udalo mi sie go odblokowac ruszajac kierownica w lewo i w prawo auto odrazu ozylo wiec podjechalem do mojego mechanika i poradzil mi zebym sam zakupil owy silniczek a on mnie juz poinstruluje co i jak mam zrobic bo to nie jest skomplikowane a po co pchac kase servisowi . Faktycznie mozna wymienic to samemu tylko najwazniejsze przekrecamy kluczyk do pozycji zaplon i zostawiamy w tej pozycji do odlaczenia  akumulatora a dlatego ze potem po wyjeciu kolumny kierownicy jezeli nie przekrecimy kluczyka do pozycji zaplon to nie bedzie mozliwe odkrecenie puszki rygla od kolumny kierownicy a naprawde do momentu kiedy juz bedziemy przy puszce jest troche rozbierania tzn - poduszka kierownicy , kierownica , lewarek kierunkowskazow wraz z cala obudowa , zegary , oslona kierownicy gora/dol , panel przedni wraz z nawiewami az w koncu rozpinamy kolumne pod pedalami i po odkreceniu 4 srob cala kolumna wychodzi na zewnatrz i jest dostep do puszki rygla . Odkrecamy puszke , wyciagamy 4ry piny i po otwarciu puszkiwypinamy stary i wpinamy nowy silniczek , potem skladamy i na samym koncu podpinamy akumulator no i po usterce . Mnie jakoze mieszkam w UK kosztowalo to £9.94 i trzy godzinki pracy a w kieszeni zostalo mysle ze z jakies £500 . Zycze powodzenia i sluze rada jak bedzie trzeba . Jeszcze raz bardzo dziekuje za pomoc !

Offline hipollo

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Problem ze stacyjka
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Listopad 2019, 18:07 59s »
nie  jest  zawsze  taka  bajka  kolego   czasem  jest  tak  i  można powiedzieć 50 na 50  blokuje  się na  amen  blokadę i  mamy  zapisany  fatal error  czyli  praktycznie  czyszczenie  lub  wymiana  procesora  w  ryglu  i  to  już są  poważniejsze  koszta .chyba  że  wstawimy  od  razu  emulator  ,ty byłeś  w tej  grupie  zadowolonych.
wstawiam  emulatory zamiast  rygli  przy  czym  naprawiam  rygle  zostawiamy  go  na  swoim  miejscu i jeździmy  na  emulatorze  podczas  sprzedaży  auta  możemy przepiąć  wtyczkę  na  rygiel  i  mam  originale zabezpieczenie  producenta ,a  emulator  sprzedajemy
koszt  wstawienia emulatora  to  koszt  450 pln .koszt  naprawy  rygla 350 pln.przy  łącznej naprawie  rygla  plus  emulator koszt 650 pln
 

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!