Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Elektronika => Wątek zaczęty przez: wLodek1916 w 23 Października 2018, 12:52 22s

Tytuł: Przyciski pod radiem....
Wiadomość wysłana przez: wLodek1916 w 23 Października 2018, 12:52 22s
Witam, jade dzisiaj rano autem (pizdzi jak cholera) chce wlaczyc podgrzewanie siedzenia a tu dupa :O naciskam na grzanie pasażera to samo ... naciskam podajnik pasow to samo ... patrze a ta listwa sie nie podswietliła, co mogło sie stac? bezpiecznik? czy jakis kabel z tyłu sie odłączył? nie chce mi sie tego rozbierac, ale pewnie bede musiał :/ wiecie moze jaki bezpiecznik temu odpowiada ? czy raczej nie bezpiecznik bo np nie hulałoby tez radio? 
Tytuł: Odp: Przyciski pod radiem....
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 23 Października 2018, 18:03 41s
Zanim spanikujesz, przejedz sie autem jeszcze raz.
Komputer ma program ze jak masz akumulator niedoladowany, a przy zimnej pogodzie to sie moglo zdarzyc, to wylacza "convenience" takie jak grzanie d... aby akumulator szybciej doladowac.
Tak czy inaczej bez dobrego skanera w tych autach nie za wiele zdzialasz.
Tytuł: Odp: Przyciski pod radiem....
Wiadomość wysłana przez: wLodek1916 w 23 Października 2018, 18:23 56s
jechałem dzisiaj jeszcze 3 razy dalej to samo... Trzeba pod SD podpiąć ?
Tytuł: Odp: Przyciski pod radiem....
Wiadomość wysłana przez: Remi w 23 Października 2018, 19:34 59s
Od tego zacznij... Diagnostyka.
Tytuł: Odp: Przyciski pod radiem....
Wiadomość wysłana przez: Magicd w 26 Października 2018, 12:12 11s
Zanim pojedziesz na SD możesz samemu miernikiem napięcia (woltomierzem) sprawdzić napiecie na akumulatorze z włączonym silnikiem jak i na wyłączonym silniku.
Wyeliminujesz wtedy ewentualny problem z samym akumulatorem oszczędzając 100-200 zł za diagnostykę SD.

Napięcie na akumulatorze poniżej 12V bez włączonego silnika oznacza, że akumulator padł (popsuł się lub zwyczajnie jest mocno rozładowany).
Na włączonym silniku napięcie może skakać (za sprawą BlueEfficency) ale powinno osiągać przynajmniej chwilami ponad 14V.
Jeśli pod odpalaniu silnika będzie przez dłuższy czas napięcie w okolicach 12V lub niżej bez widocznych cykli ładowania akumulatora - zdechł ci alternator lub regulator napięcia (wtedy SD już musisz użyć w celu ustalenia konkretnego winowajcy).

Jeśli sam akumulator będzie rozładowany - naładuj go prostownikiem przez noc (czy gdziekolwiek i kiedykolwiek masz okazje to zrobić).
Będziesz potrzebować "kilku" godzin. Akumulatory ładuje się prądem 1/20C gdzie C to pojemność akumulatora w Ah.
Dla przykładu jeśli masz akumulator 100Ah to ładowanie 1/20C oznacza ładowanie prądem 5A do czasu osiągniecia napięcia 14.4V a następnie zmniejszasz prąd ładowania tak by napięcie mieściło się w przedziale 13.8-14.4V a prąd spada.
Jak prąd ładowania spadnie do 1/50C czyli w naszym przykładzie do 2A to możesz zakończyć ładowanie (akumulator jest pełen).