Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Elektronika => Wątek zaczęty przez: jary w 18 Listopada 2018, 05:53 02s
-
Jaka jest trwałość akumulatorów wsadzanych na pierwszy montaż w mercedesach ?
Wymienialiście już akumulator badz podładowywaliscie ?
-
Przy sprawnym układzie ładowania spokojnie 6-10 lat.
-
w rodzinie mam W211 z 2008r. I ma oryginał do dzisiaj
-
Jakims dziwnym zakretem technologii - jakos akumulatorow w ostatnich latach jedzie na wstecznym biegu.
Mysmy mieli hiszpanska Varta dzialajaca 13 lat w ML. Wlasciciele W210 raportowali nawet 17 lat.
W212 ma zmienne ladowanie i ostatnio jezdze ze wskaznikiem, obserwujac ze program nie bardzo ma sens.
Tak czy inaczej cykle ladowania/rozladowania maja jakis limit w zyciu akumulatora, a W212 potrafi takich cykli zrobic kilkadziesiat na 20 km trasie po miescie.
Do tego ostatnio sa w modzie akumulatory AMG, ktore byly projektowane dla wojska i maja duze zalety w oryginalnym zastosowaniu, ale ich zalety maja znikomy uzytek w samochodach, podczas gdy wyglada ze nie wytrzymuja tak dlugo jak stare zalewane kwasowki.
W moim aucie, ktore kupilem jako 3-latek akumulator musial byc wymieniony jako ze mam zalewany.
-
Mój jest z 2013 I ostatnio co NIEDZIELĘ I tylko w niedzielę, musze ładować bo nie odpala... I teraz nie wiem czy główny czy ten w bagażniku jest do wymiany.
Wysłane z mojego LYA-L09 przy użyciu Tapatalka
-
Bagaznikowy nie ma nic do porannego startowania na ile dostepne wiadomosci sugeruja.
Sprawdz czy auto usypia poprawnie- po zamknieciu drzwi swiatla i wskazniki powinny zgasnac w mniej niz 10 sekund.
-
Sprawdzę ale wydaje mi się że wszystko gaśnie bo wracam do domu po 22 i jest ciemno i myślę że rzuciło by mi się w oczy coś palacego w aucie, dodam że od poniedziałku do piątku auto leci w trasie 50 km do pracy i z pracy tyle samo i zawsze w niedzielę nie odpali. Kablami jak go podlacze to pali od razu i potem już spokój mam na tydzień
może ktoś z kolegów miał już jakieś fanaberie w podobnym przypadku?
Wysłane z mojego LYA-L09 przy użyciu Tapatalka
-
Aha i jeszcze czasem ECO się w ogóle nie pojawia na wyświetlaczu i nie da się go włączyć.
Wysłane z mojego LYA-L09 przy użyciu Tapatalka
-
ECO ma 12 parametrow ktore musza byc spelnione aby zadzialalo.
Zacznij jezdzic z wlaczonym voltomierzem. Ja jezdze z dodatkowymi wskaznikami na DPF i wyswietlam przy okazji volty. Po porannym starcie auto laduje 14.5V i moze to trwac ladne pare km. W tym czasie ECO nie zadziala. Jak volty spadna do 13, to znaczy ze akumulator jest w pelni doladowany i ECO powinno zadzialac, chyba ze jeden z pozostalych 11 parametrow nie jest spelniony.
Moje auto stoi niekiedy po 4-5 dni i poki co zawsze zastartowalo bez ladowania.
-
@Rafal_88
Albo masz akumulator do wymiany bo jest wadliwy, albo kiedyś dostał mega mocno w tyłek, albo masz coś z układem ładowania, ewentualnie coś Ci grubo prąd ciągnie po zamknięciu auta, bo jeżdżąc 100 km dziennie nie ma opcji, żeby w normalnym zdrowym trybie przy takich przebiegach auto w niedzielę nie odpalało...
Generalnie akumulator i duży pobór prądu są proste do sprawdzenia...
-
Jary, wytrzymują długo jak elektryka sprawna, podładować nigdy nie zaszkodzi. Szczególnie w zimie, jak jeździsz dość krótkie odcinki. CETEK do ładowania idealnie się sprawdza.
Rafal_88, widać, że Twój aku potrzebuje codziennej jazdy, po wolnej sobocie pada:) Podjedź do warsztatu który Ci zrobi pomiary czy on się jeszcze do czegoś nadaje.
-
C207 E200 CGI 2013 rok.
Przed wakacjami juz zaczął mi swirowac ECO - coraz krocej działał i rzadziej sie włączał.
teraz w październiku juz nawet AUTO HOLD mi przestal sie włączać i musiałem wymienic aku na nowy.
Stary oryginalny mial 5 lat.
-
5lat to trochę mało Ci wytrzymał, ile miał przebiegu ?
-
69 tys km, w serwisie powiedzieli ze to normalne w silnikach benzynowych
-
To nie jest kwestia silnika, tylko tego cholerstwa super hiper ficzer ECO Start Stop...
Zużywają się szybciej nie tylko akumulatory, ale i rozruszniki, panewki na wale, poduszki silnika itd.
A interes się kręci...
-
WG MB rozrusznik do opcji ECO ma trwalosc wieksza 8x i ECO start uzywa wtrysku paliwa do rozruchu, gdzie rozrusznik jest tylko pomocniczy.
Ale nieustanne ladowanie/rozladowywanie musi skracac zycie akumulatorow.
Ciagle w moim przypadku ECO zaoszczedza mi duzo paliwa jako ze spedzam dlugie minuty na swiatlach.
Akumulatory sa tanie.
-
Mój wytrzymał 5 lat. To chyba norma bo mam kilku znajomych którym też mniej więcej w tym czasie odmówił posłuszeństwa! W211 akumulator miałem 9 cio letni i z takim sprzedałem😁
-
I już wszystko wiem!, aku do wymiany, podczas rozruchu napięcie wynosi 9.8v a w stanie spoczynku 11.99v także niecałe 5 lat wytrzymał. Przebieg 150kkm
Wysłane z mojego LYA-L09 przy użyciu Tapatalka
-
Mój służył 8 lat :)
-
Mój również 8 lat wytrzymał. Ale nie mam tego durnego "ECO".
W BMW fabryczny AGM wytrzymał mi równo 10 lat. Chociaż tam był ten system S/S i najwyraźniej używany przez pierwotnego właściciela bo rozrusznik zmieniałem.
-
Koledzy ,mam problem z akumulatorem ,a w zasadzie nie wiem czy tak powinno być?.Normanie odpalam, normalnie jeżdżę ,ale nie mogę popracować z SD bo napięcie na postoju to 11,3V pokazywane w SD.Nie które czynności są niewykonalne .Po uruchomieniu silnika ładowanie prawidłowe.Czy akumulatory Varta VRLT tak mają?,co to jest VRLT ?,bo opisywane jest gdzie nie gdzie jako żelowy czy AGM ale chyba tak nie jest ?.Czy można zastosować zwykły kwasowy ?,nie mam ustrojstwa start-stop.Do tej pory nie miałem problemów w swoich mercedesach ,jeździłem często po 10 -15 lat na oryginałach fabrycznie zamontowanych !.
-
VRLT - określenie zamkniętych akumulatorów odpornych na głębokie rozładowanie.
Generalnie na taki typ łapią się dwa rodzaje:
- żelowe, gdzie elektrolit jest w postaci żelu, nie dadzą się stosować jako główne akumulatory ze względu na niski prąd rozruchu
- AGM, gdzie zwykły elektrolit nasącza maty szklane - te są stosowane jako główne (rozruchowe)
Tyle definicji.
Napięcie 11V wskazuje na akumulator do wyrzucenia. Ale najpierw należy akumulator odłączyć, naładować do pełna i wtedy sprawdzić napięcie i dodatkowo prąd. Jak wtedy będzie poniżej 11,5V, kupować nowy.
-
Sewan,podpowiedz jaki byś kupił ,rozważam "zwykły" ale nie wiem czy może być zastosowany do mojego auta.Czy mam ładować kasę w AGM?,jak pisałem nie mam start -stopu .
-
Mercedes od co najmniej 10 lat stosuje tylko AGM.
Różnica w cenie nie jest duża, ja bym kupił taki np. Varty. Bosche są robione w Turcji i mają słabą opinię.
-
Akumulatory AGM zostaly zaprojektowane dla wojska, bo moga pracowac polozone na boku i lepiej wytrzymuja wstrzasy na bezdrozach.
Jesli te zalety nie maja dla Ciebie zastosowania, nie ma potrzeby aby wydawac wiecej kasy no cos co Ci nie jest potrzebne.
Ja mam ECO i wstawilem klasyczny kwasowy akumulator. Czas pokaze czy wytrzyma dluzej niz 3-4 late AGM wytrzymaly. Mam 96 miesiecy gwarancji ....
Co do niskiego napiecia, to czesto ECU pokazuje 0.5 V mniej niz na klemach, wiec porownaj.