Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Elektronika => Wątek zaczęty przez: alfaromeo155 w 03 Maja 2017, 14:33 39s
-
Witam
Czy przy wymianie akumulatora jest niezbędne zasilanie dodatkowe równoległe , czy wystarczy ze jest ten dodatkowy akumulator z tyłu w kole zapasowym (kombi).
pozdrawiam
-
Przyznam się, że ja zrobiłem równoległe podłączenie by samochód "nie zauważył" wymiany.
Ale w C-Klasie S204 wymieniałem normalnie (z przerwą 3-5 minut w zasilaniu) i samochód wcale się na mnie nie skarżył.
Jedyne co, to zegar zaktualizował się dopiero po wyjechaniu z garażu (aktualizowany z GPS) i wydawało mi się, że COMAND włączał się nieco dłużej "pierwszy raz".
Ale moja wypowiedź traktuj jako domysł - jak wspomniałem w E-Klasie zrobiłem to z akumulatorem równoległym (bałem się, że alarm będzie mi wył z braku napięcia).
-
Bezpieczeństwo przede wszystkim.Nie jedna dama trafiła do mnie na lawecie po wymianie aku.
-
Akumulatory w 212 są AGM?
-
Do W212 jak i wszystkich nowych dam wkładane są akumulatory ołowiowo-kwasowe f-my Varta i ołowiowo-żelowe VRLA i AGM.
-
Witam
Tak czy inaczej zasilanie dodatkowe będzie , nie ma co eksperymentować , dziękuje za odpowiedzi
Pozdrawiam
-
Ja wymieniałem normalnie. Wyjąłem stary, włożyłem nowy.
-
Niewiele osób miało tyle szczęścia.Zwykle jest po tym kupa roboty co najmniej z poziomu menu kierownicy.
-
No to jestem wyjątkowy
-
Zwykle jest po tym kupa roboty co najmniej z poziomu menu kierownicy.
Jedynie jak stary akumulator był padnięty całkowicie, potrzebna jest wtedy adaptacja modułu akumulatora.
Przy normalnej wymianie nic się nie uwali, o ile zadba się o to, żeby kabel z plusem NICZEGO nie dotknął podczas wymiany. Najlepiej go odpiąć, owinąć na czas wymiany jakąś grubą szmatą i tyle.
-
słuchajcie to mam pytanie odnośnie braku zasilania ... w piątek biorę się za wyciszanie wnętrza co wiąże się z demontażem całej tapicerki foteli jak wiadomo aby nie wyskakiwały błędy odepnę całe zasilanie. Piszecie że mogą pojawić się jakieś problemy możecie napisać konkretnie co może się stać ??
-
Jeśli odepniesz zasilanie foteli, drzwi itp. na wyjętym kluczyku... to raczej nic się nie stanie.
Przecież wtedy zasilanie wentylacji, podgrzewania, ustawiania foteli jest nieaktywne - to samo airbagi przy fotelach.
Samochód raczej nie zauważy odpięcia foteli na wyjętym kluczyku ze stacyjki.
Chyba, że masz na myśli kilkugodzinne odpięcie akumulatora?
-
no własnie tak myślałem o kilkugodzinnym braku prądu nauczony doświadczeniem aby odpinać całkiem zasilanie jeśli tylko coś robisz przy aucie. Wcześniej jeździłem insignia na full wypasie z 2014 roku i po odpięciu aku nic się nie działo tylko ustawienia radia i samochodu trzeba było zrobić jeszcze raz ale to w menu auta
-
Wymieniłem wczoraj, nic się (złego/uciążliwego) nie stało poza koniecznością nastawienia zegara.
-
Jak wymieniałem u siebie akumulator, auto kilka godzin było bez akumulatora, bo się okazało, że nie pasują fabryczne mocowania pod nowy aku i musiałem to przerobić. Po podłączeniu wszystko było OK, nic sie nie wykasowało, wszystko działało jak poprzednio. (nawet zegarek sam się ustawił na właściwą godzinę po podłączeniu prądu). Tak więc nawet kilkugodzinne odłączenie od głównego akumulatora mu nie szkodzi
-
3 razy akuś mi padł odpalałem z kabli... :-X przy czwartym razie jak padł pojechałem po nowy dedykowany wymieniłem normlanie zadnych błędów nie było tylko zegar się sam ustawił ;D
-
Jak u Was z ładowaniem ? Wiem że MB ma "inteligentny" system zarządzania energią, ale jak nawet naładuję aku na 100% to po kilku dniach mi go rozładowuje do 12,45 i tak już trzyma dalej. Auto pali i jeździ normalnie, ale czy tak powinno być ? Aku mam zupełnie nowy Varta Silver Dynamic AGM 95Ah/850A.
-
Witam
Podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego.
Dzisiaj rano po przekręceniu kluczyka samochód nie odpalił, dopiero za drugim razem, pojechałem do mechanika żeby sprawdził aku i wyszło że do wymiany ( z 800 AH mam niby 200 AH) Akumulator AGM VARTA jeszcze oryginalny z 2012 roku co samochód.
Mam u siebie funkcję Star Stop ale jest przez wcześniejszego właściciela wyłączona programowo. W sklepie doradził mi sprzedawca żeby kupić zwykły akumulator skoro nie mam Start Stop. Co o tym sądzicie?? Czy ktoś z Was tak zrobił? i Czy muszę programować nowy akumulator bo też różnie mówią w sklepach...
Pozdrawiam
-
Przerabiałem temat akumulatora dogłębnie (bo wymieniałem i miałem z tym problem) byłem w ASO, u polecanego elektryka samochodowego, zagraniczne fora itd...
Na pewno nic nie trzeba programować wgrywać. Programowanie wgrywanie nowe aku do systemu jest dopiero od wersji W213. Ale W212 ma inteligentny system zarządzania energią i jest zaprogramowany na aku AGM, co oznacza, że ładuje większym prądem i większym napięciem. jak włożysz zwykłego kwasiaka to szybciej go wykończy. Lepiej dać trochę więcej i założyć AGM, będzie dwa razy dłużej służył.
Tak swoja droga tez dezaktywowałem system start/stop bo to mało przydatne a mało kto o tym mówi, ale niekorzystnie wpływa na układ napędowy auta - szybciej go zużywa.
-
W takim razie wymienię na AGM taki jak mam teraz założony.
A co z akumulatorem pomocniczym ?? On jest od podtrzymania tak ? Jak się będzie kończył to wywali jakiś błąd ?
-
Tutaj masz wątek: https://www.w212.pl/elektronika/usterka-akumulatora-dodatkowego/
-
Jak masz wyłączony start-stop to dodatkowy akumulator w ogóle nie jest wykorzystywany. Nic nie podtrzymuje. On służy wyłącznie do tego, aby w momencie, gdy rozrusznik uruchamia auto ze start-stop, podtrzymać włączone urządzenia (radio, dmuchawa itd).
Bo przy normalnym rozruchu z kluczyka, są one odłączane.
-
Dzięki za informację.
-
Co sądzicie o akumulatorach oryginalnych Mercedesa ?? Można dużo spotkać na allegro czy OLX, 800 A 80 Ah można kupić już za ok 400 zł, data produkcji 2020 rok, gwarancja normalnie 2 lata. Warto ?Czy lepiej coś innego szukać ?
-
.
Oryginalne akumulatory stosowane na wyposażenie fabryczne są NAJLEPSZE.
Ale musisz kupić z pewnego źródła bo niestety większość oferta na Allegro i OLX niby nowych fabrycznych akumulatorów to poprostu oszustwa.
Bo skąd cena dwa razy niższa (400zł) od nowego takiego w sklepie ? Często poprostu są uszkodzone, zużyte, naprawiane/odświeżane i sprzedawane za połowę ceny i często też mają połowę fabrycznych parametrów prądowych.
tutaj masz o tym filmik:
.
-
Znalazłem przez przypadek na allegro sklep który normalnie działa każdego dnia sprzedając m.in oleje,smary itd... Dają gwarancje 2 lata jako nowy :)
Spróbuje sprawdzić urządzeniem do testowania akumulatorów i jak będzie ok to kupie.
-
Jak masz możliwość to sprawdź koniecznie przed kupnem. Ja też się zastanawiałem nad kupnem oryginalnego tańszego, ale jak poczytałem, że większość to niekoniecznie uczciwe oferty to zrezygnowałem. Niestety nie miałem możliwości sprawdzenia przed kupnem i kupiłem Boscha AGM.
-
Mając do wyboru niby "nowy" oryginał w dziwnie niskiej cenie a coś z pewnego źródła ale innego producenta jednak wybrałbym to drugie.
Jak oryginał kosztuje określoną kwotę w ASO to raczej nikt go nie zdobędzie za np. mniej niż połowę ceny. Są różne akcje serwisowe, wadliwe partie, potem to zamiast do utylizacji trafia na rynek. Byłbym tutaj ostrożny, choć zdaje sobie sprawę że nawet części tej samej firmy ale trafiające na pierwszy montaż są lepszej jakości (patrz akumulatory).
Przez to podobnie jak w przypadku olejów silnikowych - od marki zaczyna być ważniejsze źródło zakupu.
Podam Wam przykład - jakiś czas temu zauważyłem na allegro dostępność "e-turbin" od Audi SQ7 w całkiem rozsądnych pieniądzach (btw. są te turbiny podobno produkowane lub składane w Polsce). Jako że zdarza mi się takim autem jeździć w ramach pracy na serwis to wiem jakie są koszta w ASO czegokolwiek do tego modelu. Tym bardziej zaskoczyła mnie cena tego ustrojstwa na rynku wtórnym sprzedawanego jako nowe lub prawie nowe.
Wkrótce wszystko się wyjaśniło - do firmy przyszło pismo z Audi że jest akcja serwisowa na wymianę turbiny (wada części elektrycznej). Wniosek z tego taki, że zawsze trzeba być ostrożnym z "nówkami, oryginałami" z niepewnych źródeł bo może to być właśnie "odpad" z akcji serwisowej i będziemy potem mieć bubel.
-
No własnie strach kupować takie rzeczy, chyba że z okolicy zamieszkania i można sprawdzić profesjonalnym testerem akumulatorów, wtedy jak w pełni sprawny to super okazja.
-
Wymieniłem akumulator i póki co ok :)
Wymieniany był bez podtrzymania napięcia i zauważyłem że mam znowu aktywny system Star Stop, wcześniej przez poprzedniego właściciela był wyłączony systemowo.
Jednak czy powinien się aktywować jak nie było zasilania max. 10 min ? Aby zegar ustawiłem a tak radia pamięc została itd..
-
Ale jak wyłączysz Start-Stop to zostaje w takim stanie czy po każdym uruchomieniu wraca do włączonego?
Bo z tego co słyszałem można go ustawić SD albo jako włączony domyślnie albo w stanie jaki miał ostatnio (czyli zostawisz wyłączony to będzie wyłączony).
Trzeba by sprawdzić u kogoś z dostępnej do SD czy da się tam w Mercedesie, ale w VAG'ach jest fajny patent na wyłączenie Start-Stop. Można ustawić (komputerem diagnostycznym) minimalne napięcie akumulatora przy którym Start-Stop może wyłączyć silnik. Ustawiamy więc 16V i nigdy się nie wyłączy niezależnie od stanu systemu ;) Może u nas się też tak da?
-
Ja wymieniałem bez podtrzymania, był ponad godzinę bez akumulatora i start stop mi sie nie aktywował, też mam wyłączony systemowo. Jedyne co to skasowała mi się pamieć w fotelach i trzeba było ustawić na nowo.
-
Mam jak było fabrycznie, czyli po każdym odpaleniu auta muszę sam guzikiem wyłączyć.
Czytałem gdzieś że na dwa sposoby się dezaktywuje SS, widocznie ja miałem tylko Star Diagnostic a nie Ecu silnika i dlatego znowu mam aktywne hmmm
-
Witam was i ja tez będę się przymierzał do wymiany Aku ( mam Varte Agm ) i mam dylemat czy Varta 80ah czy Moll 80ah ? W tym drugim są 3 lata gwarancji i gość mówi ze firma dobra a wy co sądzicie który wybrać ??
-
Swego czasu pare lat temu MOLL był najlepszy. Teraz ponoć konkurencja (AGM) nowocześniejsza i lepsza.
.
Tutaj masz mały test akumulatorów różnych firm:
.
.
.
Tutaj też info odnośnie MOLL:
.
-
Swego czasu pare lat temu MOLL był najlepszy.
Moll (co chyba nawet było w którymś z tych filmów) jest najlepszy ale tylko ten co idzie na pierwszy montaż do VAGów, a nie te z rynku konsumenckiego, bo tu bywa różnie. Choć przyznam, że tylko raz trafiłem padniętego Moll'a i to po trzech latach intensywnej eksploatacji.
Ostatnio jak coś w pracy padnie to wymieniamy na Yuasa i poza też jednym przypadkiem (stał kilkamiesięcy głęboko rozładowany - nie dał się naładować ponownie) wszystkie są idealne. A w autach mamy lokalizatory (monitorowanie floty) które dość skutecznie rozładowują po dłuższym postoju baterię.
Przed Vartą mnie ostrzegano kilkukrotnie, więc brałbym Moll'a.
-
witam, przeczytałem cały wątek ale mam wciąż wątpliwości
muszę podłączyć akumulator na ok. 24 godziny i zrobić mu małą regenarację.
niestety nie mam możliwości podłączenia ładowarki przy aucie. Czy mogę zaryzykować wyciągnięcie akumulatora na tak długi okres?
koledzy piszą o przerwie do godziny bez konsekwencji. czy to ma znaczenie godzina czy 24?
czy tak samo można zrobić z mniejszą baterią pod klapą bagażnika (eco) ?
dzięki!
-
U siebie odłączałem akumulator na znacznie dłużej niż godzinę. Bez konsekwencji. Nie mam dodatkowego akumulatora.
-
Zerują się tylko kasowanle liczniki przebiegu i spalanie...
-
Zerują się tylko kasowanle liczniki przebiegu i spalanie...
Ja raz odłączyłem na ok 3 godziny i skasowały mi się pamięci licznika (kilometry spalanie itd) oraz pamieć elektrycznych foteli. Reszta była ok. bez żadnych problemów.
-
potwierdzam, 24h bez aku i bez konsekwencji (poza skasowanym przebiegiem dziennym, ale od resetu pozostał)