Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Elektronika => Wątek zaczęty przez: polo811 w 27 Lutego 2020, 22:35 42s

Tytuł: Zwarcie plusa
Wiadomość wysłana przez: polo811 w 27 Lutego 2020, 22:35 42s
Witam mam mały problem , nie pytajcie jak ale niestety zwar mi sie plus z aku do masy przy wymianie  na 1-2 sekundy , zaiskrzyło przez ta chwilke . Auto dziala jak działało poza jednym nie mogę połączyć się ze sterownikiem ecu używam autocoma , wczesniej nie było problemu, bezpieczników jeszcze nie sprawdzałem , jakieś sugestie?
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zwarcie plusa
Wiadomość wysłana przez: polo811 w 28 Lutego 2020, 19:59 39s
witam ponownie, naszczęście odłączyłem baterie na 20 minut sprawdziłem jeszcze raz i łączy się już normalnie, powiedzcie tylko czy jak miałem aku 70ah a tetaz dałem 95ah to trzebo go zakodować czy można śmiało tak latać , na starym ładowanio było 14,7 na tym większym  mam 14,5 volta
Tytuł: Odp: Zwarcie plusa
Wiadomość wysłana przez: vand w 29 Lutego 2020, 18:43 13s
Kodowanie aku nie zależy od pojemności , tylko od sterownika w aucie.
Niestety, ja nie jestem w stanie wywróżyć czy u ciebie się koduje aku.
Tytuł: Odp: Zwarcie plusa
Wiadomość wysłana przez: polo811 w 29 Lutego 2020, 19:18 05s
ja rozumiem chodzi mi o to czy trzeba zakodować wiekszy akumulator jak to sie naprzykład w bmw robi
Tytuł: Odp: Zwarcie plusa
Wiadomość wysłana przez: vand w 29 Lutego 2020, 23:47 10s
Myślę i myślę i nie umiem wymyślec jak ci to jeszcze prościej napisać...
Kodowanie nie zależy od aku tylko od sterownika w aucie..
Aha, tak na marginesie.
Nie każdy aku da się zakodować, więc najpierw trzeba sprawdzic czy u ciebie w aucie się koduje aku, a potem kupić taki który się koduje
Jeśli u ciebie się koduje to Kodowanie robi się po każdej wymianie aku jeśli nie po każdym odłączeniu klem. Tego ostatniego nie jestem pewny

Jeśli się nie koduje, to nie ma zobaczenia co wsadzisz, byle był z tej samej grupy ( na 90% ATM)
Tytuł: Odp: Zwarcie plusa
Wiadomość wysłana przez: DonAndress w 01 Marca 2020, 19:24 36s
Kodowanie aku?
Ale jestem w tyle za techniką...
A czemu to służy dokładnie?

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Tytuł: Odp: Zwarcie plusa
Wiadomość wysłana przez: vand w 01 Marca 2020, 20:57 18s
Precyzyjnemu ładowaniu. Tak w skrócie.
Jeśli się nie "zakoduje " aku, czyli nie zaprogramuje sterownika, to alternator nie będzie ładowawał, albo będzie źle ładował
Tytuł: Odp: Zwarcie plusa
Wiadomość wysłana przez: DonAndress w 03 Marca 2020, 06:40 10s
A jaki jest z tego zysk?
Bo dawniej wystarczyło odpowiednio podłączyć klemy i akumulator wystarczał na 5-7 lat.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Tytuł: Odp: Zwarcie plusa
Wiadomość wysłana przez: vand w 03 Marca 2020, 21:20 27s
No, tak. Tak było dawniej.
jak auta nie były tak zachłanne w prąd. Teraz przy tych wszystkich systemach, komputerach, sterownikach, czujnikach, auta potrzebują dużo więcej prądu, więc i aku krócej wytrzymują, nie wspominając że technologia producji samych aku też się zmienia. przy tych samych gabarytach, czy wadze pojemności są większe.
Ja osobiście w tym roku zmieniłem aku w swoim w212, a aku miał 10 lat i pewnie jeszcze ze dwa by wytrzymał.
Tytuł: Odp: Zwarcie plusa
Wiadomość wysłana przez: polo811 w 04 Marca 2020, 15:43 28s
No o to mi chodzilo ,czy trzeba zakodowac do auta wieksze aku jesli fabrycznie mialem 70ah a wstawilem 95ah. Nie mam systemu star stop wiec nie rozumiem czemu w kazdym sklepie rekomendowany jest 95ah i taki kupilem aczkolwiek jest on za duzy i musialem polke pod bateria naprostowac zeby wszedl bo juz go nie chcialem odmieniacmoj byl orginalny od 2011 roku i dopiero slabiej krecil rano w tym roku
a byl dokladnie taki A0045418601 z varty Czy to jest aku AMG? bo niby tylko takie sa rekomendowane.