Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Elektronika => Wątek zaczęty przez: polo811 w 27 Lutego 2020, 22:35 42s
-
Witam mam mały problem , nie pytajcie jak ale niestety zwar mi sie plus z aku do masy przy wymianie na 1-2 sekundy , zaiskrzyło przez ta chwilke . Auto dziala jak działało poza jednym nie mogę połączyć się ze sterownikiem ecu używam autocoma , wczesniej nie było problemu, bezpieczników jeszcze nie sprawdzałem , jakieś sugestie?
Pozdrawiam
-
witam ponownie, naszczęście odłączyłem baterie na 20 minut sprawdziłem jeszcze raz i łączy się już normalnie, powiedzcie tylko czy jak miałem aku 70ah a tetaz dałem 95ah to trzebo go zakodować czy można śmiało tak latać , na starym ładowanio było 14,7 na tym większym mam 14,5 volta
-
Kodowanie aku nie zależy od pojemności , tylko od sterownika w aucie.
Niestety, ja nie jestem w stanie wywróżyć czy u ciebie się koduje aku.
-
ja rozumiem chodzi mi o to czy trzeba zakodować wiekszy akumulator jak to sie naprzykład w bmw robi
-
Myślę i myślę i nie umiem wymyślec jak ci to jeszcze prościej napisać...
Kodowanie nie zależy od aku tylko od sterownika w aucie..
Aha, tak na marginesie.
Nie każdy aku da się zakodować, więc najpierw trzeba sprawdzic czy u ciebie w aucie się koduje aku, a potem kupić taki który się koduje
Jeśli u ciebie się koduje to Kodowanie robi się po każdej wymianie aku jeśli nie po każdym odłączeniu klem. Tego ostatniego nie jestem pewny
Jeśli się nie koduje, to nie ma zobaczenia co wsadzisz, byle był z tej samej grupy ( na 90% ATM)
-
Kodowanie aku?
Ale jestem w tyle za techniką...
A czemu to służy dokładnie?
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
-
Precyzyjnemu ładowaniu. Tak w skrócie.
Jeśli się nie "zakoduje " aku, czyli nie zaprogramuje sterownika, to alternator nie będzie ładowawał, albo będzie źle ładował
-
A jaki jest z tego zysk?
Bo dawniej wystarczyło odpowiednio podłączyć klemy i akumulator wystarczał na 5-7 lat.
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
-
No, tak. Tak było dawniej.
jak auta nie były tak zachłanne w prąd. Teraz przy tych wszystkich systemach, komputerach, sterownikach, czujnikach, auta potrzebują dużo więcej prądu, więc i aku krócej wytrzymują, nie wspominając że technologia producji samych aku też się zmienia. przy tych samych gabarytach, czy wadze pojemności są większe.
Ja osobiście w tym roku zmieniłem aku w swoim w212, a aku miał 10 lat i pewnie jeszcze ze dwa by wytrzymał.
-
No o to mi chodzilo ,czy trzeba zakodowac do auta wieksze aku jesli fabrycznie mialem 70ah a wstawilem 95ah. Nie mam systemu star stop wiec nie rozumiem czemu w kazdym sklepie rekomendowany jest 95ah i taki kupilem aczkolwiek jest on za duzy i musialem polke pod bateria naprostowac zeby wszedl bo juz go nie chcialem odmieniacmoj byl orginalny od 2011 roku i dopiero slabiej krecil rano w tym roku
a byl dokladnie taki A0045418601 z varty Czy to jest aku AMG? bo niby tylko takie sa rekomendowane.