Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Hamulce => Wątek zaczęty przez: Martini w 14 Listopada 2021, 14:20 19s
-
Witam,
Codziennie rano, po całonocnym postoju musze czekać około minuty na zwolnienie się hamulca ręcznego, podczas ponownego używania w ciągu dnia sytuacja się poprawia za każdym razem, aż jest tak jak powinno by - odbija od razu. Zaznaczam też iż żeby ręczny chwycił to musze go wcisnąć prawie do podłogi.
Pozdrawiam i czekam na komentarze z opiniami jak rozwiązać ten problem.
-
Czyli jestem jedynym który doświadczył takiego problemu?
Tak czy inaczej, kupiłem używaną cześć - ponoć sprawna w 100%, i jest tak samo.
Jest możliwość regulacji odbijania pedału?
-
Po zakupie samochodu miałem to samo. Powodem były zatarte skorodowane łączniki.
https://allegro.pl/oferta/mercedes-rozpierak-szczek-hamulca-2014200589-11481143234
Wysokość położenia pedału ,ustawia się regulacją w środku tarczy hamulcowej.
-
Po zakupie samochodu miałem to samo. Powodem były zatarte skorodowane łączniki.
https://allegro.pl/oferta/mercedes-rozpierak-szczek-hamulca-2014200589-11481143234
Wysokość położenia pedału ,ustawia się regulacją w środku tarczy hamulcowej.
Nie jestem pewien ale u mnie chyba nie ma tej części, poniżej jest link do schematu hamulca recznego w moim MB:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Mercedes-Benz&ssd=%24%2AKwFgVEV2NhImBDUnLAM4djgsDAsVZGtmZ3VmWSlxIHdocRIRKSk7P3FuOyc_OHopYjtoYW1hY2YpKH5FYnAndm9wERl0JydwcGljYWphZXopYjtoYmFlamphK3VzfDoTL3ckcW50XEFdYGNjZmBlZhA5MStha2R3fnE5NSk_O2BjY2ZgZXZ6KXZ6cGl2d35xOT0pPztjcXh3MT12bCkzIBBxeHckMHZsKTQ7LwAAAABe0THW%24&vid=0&cid=29415&uid=74821&q=WDD2073262F242380
Może coś przeoczyłem, chyba że u mnie jest to cześć A2014200589 na schemacie numer 350:
-
chyba że u mnie jest to cześć A2014200589 na schemacie numer 350:
i do tej właśnie części podesłałem Ci link na Allegro
-
chyba że u mnie jest to cześć A2014200589 na schemacie numer 350:
i do tej właśnie części podesłałem Ci link na Allegro
Ok, wszystko jasne, dziękuje i plusik za pomoc.
-
Aby Ci ręczny "łapał" lepiej to musisz albo wymienić okładziny/szczęki lub zrobić regulację. Robi się to poprzez otwór od śruby mocującej koło.
-
Niestet nic z powyższych. Części polecone przez kolegę są w idealnym stanie, regulacja polecona przez kolegę wyżej też nic nie dała.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211207/e3017c2d9daf1a26f8d4ebdbe59bcba2.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211207/09358823b2402631e2e6ee5130347c7b.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211207/c02edc65527bc99f5f7d84ec83c2e2d2.jpg)
W MB stwierdzili że to pedał, kupiłem na ebayu, wymieniłem, i nadal tak samo.
Może mam takiego pecha że pedał kupiony na ebayu był wadliwy.
W czwartek wizyta w MB i się okaże czy to pedał.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
U mnie też idealne hamulce w bębnach. Ja najpierw wpuściłem WD40 w koszulki linek i spsikałem wszystkie elementy pedału, a potem za 2 dni oliwy do na linkę i śmiga. Myślę że problem tkwi bardziej w linkach i przez to słabo odbija pedał.
-
Kolega dobrze prawił o zatartych łącznikach. Ty stwierdziłeś że są okej demontując tylko tarcze, czy dostałeś się do nich fizycznie??
-
PS. Na Twoich zdj NIC nie widać.
-
Kolega dobrze prawił o zatartych łącznikach. Ty stwierdziłeś że są okej demontując tylko tarcze, czy dostałeś się do nich fizycznie??
Wymieniałem nowe szczęki, więc rozbierałem je całe i były w porządku, nic się nie zacinało. Szczerze to gdy to robiłem miałem 80 tyś przejechane i stare szczęki wyglądały jak nowe, więc ktoś przede mną tam był ale i tak wymieniłem na nowe bo już miałem zestaw z tarczami.
U mnie pomogło nasmarowanie linek, tak jak pisałem wcześniej. Najpierw napsiakłem wd40 w linkę i elementy pracujące w dźwigni nożnej ręcznego i potem oliwą do linki.
-
Ja sprawdziłem działanie mechanizmu przy otwartych bębnach, w bębnach wszytko działa bez zarzutów.
WD40 aplikowałem na sprężynę odbijającą w pedale, po tym zabiegu zauważyłem dużą różnice, tzn. pierwsze zwolnienie z rana jest troszkę powolne, lecz każde następne takie jak powinno być.
Będę musiał aplikować WD40 do koszulek linek jak poleca kolega wyżej.
Mam wrażenie że kolega wyżej ma racje - problem leży w linkach i pedale.
-
Niestet nic z powyższych. Części polecone przez kolegę są w idealnym stanie, regulacja polecona przez kolegę wyżej też nic nie dała.
Coś mi się tu nie zgadza.
Części polecone przez kolegę są w idealnym stanie, regulacja polecona przez kolegę wyżej też nic nie dała.
Jak można to stwierdzić, bez ich demontażu ?
Wystarcz,że rozpieracz jest skorodowany ( zapieczony) na kołku który łączy się z linką.
-
Zaznaczam też iż żeby ręczny chwycił to musze go wcisnąć prawie do podłogi.
regulacja polecona przez kolegę wyżej też nic nie dała.
Dokonałeś regulacji na bębnach i ona nic nie dała? Dalej masz pedał przy podłodze?
Ta regulacja, daje nam ,że pedał ,, idzie do góry,, i zwiększa naciąg sprężyn w bębnie,co powoduje jego silniejsze ,,odbijanie,,.
Na Twoim miejscu,zdjąłbym rozpieraki i sprawdziłbym czy linka chodzi płynnie, czy tez pedał hamulca jest przytarty, ale jego już wymieniałeś.
-
Ja sprawdziłem działanie mechanizmu przy otwartych bębnach, w bębnach wszytko działa bez zarzutów.
Przy otwartych bębnach, czyli dużym naciągu sprężyn, może wiec wystarczy prawidłowo ustawić regulację w bębnach?
-
Niestet nic z powyższych. Części polecone przez kolegę są w idealnym stanie, regulacja polecona przez kolegę wyżej też nic nie dała.
Coś mi się tu nie zgadza.
Części polecone przez kolegę są w idealnym stanie, regulacja polecona przez kolegę wyżej też nic nie dała.
Jak można to stwierdzić, bez ich demontażu ?
Wystarcz,że rozpieracz jest skorodowany ( zapieczony) na kołku który łączy się z linką.
Działanie rozpieraków sprawdzone przy otwartych bębnach (ręczny zaciągany i zwalniany) zero problemów, wszystko działa gładko, przy okazji wyczyściłem bębny w środku.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Zaznaczam też iż żeby ręczny chwycił to musze go wcisnąć prawie do podłogi.
regulacja polecona przez kolegę wyżej też nic nie dała.
Dokonałeś regulacji na bębnach i ona nic nie dała? Dalej masz pedał przy podłodze?
Ta regulacja, daje nam ,że pedał ,, idzie do góry,, i zwiększa naciąg sprężyn w bębnie,co powoduje jego silniejsze ,,odbijanie,,.
Na Twoim miejscu,zdjąłbym rozpieraki i sprawdziłbym czy linka chodzi płynnie, czy tez pedał hamulca jest przytarty, ale jego już wymieniałeś.
Po regulacji w bębnach ręczny chwyta wcześniej, na 4/5 kilku chwyta tak że nie pojedzie nawet jak jest z górki.
Może powinienem jeszcze raz zrobić regulacje i podkręcić bardziej, ale wydaje mi się że jest ok.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Jak do tej pory to największą poprawę mam po nasmarowaniu sprężyn w pedale, będę jeszcze musiał wpuścić WD40 do koszulek linek tak jak polecał kolega wyżej, i wtedy zobaczyć jak będzie działać.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Może powinienem jeszcze raz zrobić regulacje i podkręcić bardziej, ale wydaje mi się że jest ok.
Czyli pedał odbija płynnie , czy też nie ?
-
Może powinienem jeszcze raz zrobić regulacje i podkręcić bardziej, ale wydaje mi się że jest ok.
Czyli pedał odbija płynnie , czy też nie ?
Po całonocnym postoju pierwsze odbicie jest wolne, ale szybsze niż przed nasmarowaniem.
Każde następne jest zbliżone do takiego jak powinno być, czyli szybkie i agresywne.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Wygląda,że poprzedni właściciel nie często używał hamulca. Staraj się go rozruszać , często używając i będzie ok. :)
-
Wygląda,że poprzedni właściciel nie często używał hamulca. Staraj się go rozruszać , często używając i będzie ok. :)
Zastosuje się do twojego komentarza i przy każdorazowym użyciu będę pompował pedał, a przy następnej wizycie u mechanika wtrysnę WD40 do koszulek linek i na sprężynę pedału.
Dam znać co i jak gdy wykonam powyższe, za około 3tyś mil.
Pozdrawiam i dziękuje wszystkim.
-
Nie wiem czy to pomoże potomnym ale jak kupilem mojego Merca to Hamulec też nie odbijał. W lecie bardzo pomału a w zimie jak koledze w poście około minuty.
Wymieniłem linki wszystkie od kół po pedał oraz wyregulowałem hamulce. Wywaliłem kase na darmo bo chodził dalej tak samo.
Tutaj rozwiązanie problemu.
Może komuś zaoszczędzi 800zł.
Pozdrawiam!
-
Wymieniłem linki wszystkie od kół po pedał oraz wyregulowałem hamulce. Wywaliłem kasę na darmo bo chodził dalej tak samo.
To trochę dziwne, że kupiłeś linki nie nasmarowane i potrzebują WD 40 :)
Ciekawe tylko czy sam wpadłeś na wymianę dobrych linek , czy podpowiedział Tobie Twój mechanik :o
Patrząc na film , to tylko doraźna naprawa a nie pozbycia się kłopotu. W tym miejscu jest nawiew ciepłego powietrza na nogi i wysuszy każdy środek smarujący.
Dalej twierdzę, że wina słabego działania hamulca leży w bębnach hamulcowych i mechanizmach tam się znajdujących.
Ja u siebie je dopracowałem i pedał hamulca ,,odbija ,, tak jak na dołączonym filmie.
Tu link do filmu.
https://www.youtube.com/shorts/dTA_MGyMjuQ