Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Hamulce => Wątek zaczęty przez: mati_3city w 28 Listopada 2011, 13:17 13s
-
Jakiej firmy klocki i tarcze polecacie do E350 CDI 4MATIC?
Stukneło 50 tyś i czas na zmianę :)
-
Zdecydowanie polecam ATE.
-
Podzielam zdanie. Mam ATE w dwóch autach (zarówno tarcze jak i klocki) i pochwalam.
-
Tez tak uwazam, ale sprawdz przy okazji ile kosztuje oryginal bo moze sie okazac ze jest niewielka roznica miedzy org. a ATE.
-
Witam,
Tarcz i klocków do W212 jeszcze nie kupowałem (mam przejechane 30tys. km), ale wcześniej użytkowałem W211 (obecnie żona użytkuje) i kupowałem tarcze ATM MIKODA GT i klocki EBC Greenstuff potem Bosch wzmocniony-nie pamiętam dokładnie oznaczeń. Tarcze ATM MIKODA bardzo dobre, choć po rozgrzaniu przy dohamowaniu (np. z 200 do 50) buczą, ale to normalne przy nawiertach z frezowaniem (na innych też tak miałem). Uważam, że tarcze bez problemów pomimo częstych i dość agresywnych dohamowań (nie wichrują, nie wypaczają się a długo śmigam są dobre). Klocki EBC bardzo dobre po rozgrzaniu i mniej brudzące. Bosch generalnie dobre, dość ciężko przegrzać, bynajmniej jeżeli planujesz agresywną jazdę (częste dohamowania np. przed zakrętami) to EBC zdecydowanie lepsze, ponieważ bosch po rozgrzniu robi się mniej agresywny (zwłoka). Na niedogrzane hamulce (spokojniejsza jazda) uważam, że klocki bosch-a lepsze. Pozdrawiam, Rafał
-
Cenne uwagi Rafał... nie wiedziałem o tym...
-
Spoko. Sam powoli zbliżać się będę do serwisu m.in. hamulców. Zamawiam tarcze MIKODA + wzmocnione klocki Bosch, ponieważ Green-ów nie ma w ofercie do mojego a nie chce race-ów z uwagi na konieczność dogrzewania. Tym autem nie jeżdżę tak dynamicznie. Pozdrawiam, Rafał
-
A jak oceniacie jakość firmowych tarcz i klocków MB? Ja osobiście mam spore zastrzeżenia do tarcz MB. Jak dla mnie mają jakąS dziwną podatnośc do wichrowania się. Mam przejechane 60 tys. i za tydzień samochód znowu idzie na warsztat - pewnie bez wymiany albo chociaz przetoczenia tarcz się nie obejdzie :-)
-
A jak oceniacie jakość firmowych tarcz i klocków Mercedes-Benz? Ja osobiście mam spore zastrzeżenia do tarcz Mercedes-Benz. Jak dla mnie mają jakąS dziwną podatnośc do wichrowania się. Mam przejechane 60 tys. i za tydzień samochód znowu idzie na warsztat - pewnie bez wymiany albo chociaz przetoczenia tarcz się nie obejdzie :-)
Oryginalne tarcze i klocki (najczęściej ATE) są przyzwoite wg mnie. Do 50-60tys. przy normalnej jeździe kpl. wytrzymuje. Do jazdy bardziej dynamicznej nie szczególne. Generalnie mało wyraziste ze znaczną zwłoką za to można dozować spokojnie siłę hamowania-komfortowe.
Pozdrawiam.
-
jeżeli chcecie mieć górną półke to ATE jak najbardziej...ale cena dość wysoka adekwatna do jakości i marki, ja kilka miesięcy temu wymieniałem klocki przód i tył, wziąłem DELPHI bo mam do nich przekonanie i spisują się bardzo dobrze a cena rozsądna
co do klocków Boscha to nie mam najlepszego zdania, mocno pylą, jeżeli śmigacie na alu z większą ilością zakamarków to będzie co czyścić, a myjka sama tego nie usunie
-
Ja słabo oceniam jakość firmowych tarcz hamulcowych. Fakt, 350 CDI 4Matic ma ciężki przód, bo i silnik waży i napęd na przód też dorzuca trochę kilogramów ale niestety przy tylko trochę szybszej jeździe średnio po ok. 3 (przebieg 7-9 tys. km) miesiącach zaczyna się drżenie kierownicy przy hamowaniach. Wymieniali już kilka razy tarcze, wymieniali nawet 2-krotnie piastę, bo podejrzewali że ona jest winna ale nic nie pomaga. Tarcze się wichrują po raz kolejny.
-
Sprawdz w jakim stanie sa zaciski, czy wszystko chodzi lekko... Z hamulcami jest różnie ,jeden przejezdza 10 tys km na klockach a drugi 50 tys wiadomo od czego to zalezy. Sprawdz tez czy nie ma nawet malego luzu na sworzniu wahacza bo wbrew pozorom potrafi przenosic wibracje podczas jazdy (hamowania).
-
Dobrze benzik prawi :) plusik dla niego. Też ze sworzniem miałem takie doświadczenia.
-
mze warto zainwestowac przy takiej wymianie w ceramiczne klocki nieniszczy nowej tarczy felgi czyste motujemy to do TAXI a lataja non stop po berlinie i niema efektu zdzierajacego sjednego klocka
-
Jezdze na ceramicznych z przodu , jak mi sie skonczy tyl to tez chce ceramiczne wlozyc, bo efekt jest bardzo fajny, po 200km jazdy tylne felgi czarne a przod taki jak po umyciu.
-
Wczoraj zamontowałem do swojego 350CDI Coupe komplet tarcz i klocków(ceramicznych) ATE. Całkowity koszt 1346zł + 200zł montaż .
Cena kompletu(tarcze+klocki) na tył w ASO 1800zł bez robocizny.
Za ASO więc podziękowałem >:(
-
A ktoś z was miał doświadczenie z Zimmermannem ? ;>
-
Ja mam tarcze Zimmermann, bardzo dobrze sie sprawuja. Jest robiony jak oryginal. Z reszta jest to producent tarcz a nie pakowacz i robione sa tylko w DE.
-
Zimmermann to dobry producent, @Adam1003 jeśli się na nie zdecydujesz to raczej będziesz zadowolony, nie wiem do końca jaką masz wersję silnikową, rocznik itp. ale podejrzewam że wiele się nie pomylę wrzucając taką propozycję: <url usunięty zgodnie z regulaminem>. Poza tym jeśli miałbym coś polecić to najwyższa półka czyli wspomniane przez kolegę @Jami hamulce ATE ceramiczne lub nie, tutaj już sam musisz zdecydować.
Dość drogo w tym sklepie, znalazłem wiele tańszych ofert. A co do ATE to nie byłem zadowolony, poza tym nie wiadomo kto to produkuje więc szkoda kasy.
-
Mam już przejechane ponad 130 000 km i jeśli ktoś jeździ szybciej to niestety fabryczne tarcze i klocki które montuje MB się nie sprawdzają. W moim MB już wielokrotnie w ciągu 4 lat serwis wymieniał tarcze które się wichrują. Dodatkowo 2 krotnie wymieniali piasty ale to też nie pomogło. Osobiście uważam że przy szybszej jeździe firmowe klocki mogą powodować przegrzegrzewnie się tarcz co skutkuje ich wichrowaniem. Dobrym sposobem jest ich przetocznie - to tańsze niż wymiana a na jakiś czas jest spokój. Zamówiłem obecnie tarcze SP Performance + klocki dobrane do tych tarcz. Dam znać ja się to spisuje i czy warto inwestować w tarcze w wyższej półki.
-
tez zaniedlugo planuje wymiane, i pewnie wezme cos lepszego bo po przejezdzie po paru szybkich zakretach na wsi po zagrzaniu hamulcow auto znacznie slabiej hamuje gdy hamulce sa cieple.
Plyn hamulcowy mam swiezy bo na przegladzie wymieniali. Warto przewody w oplocie i jakis sporotwy plyn hamulcowy dawac czy ori. starcza ?
Zamontowane tarcze i klocki MB, klocki nowe, a tarcze juz 2-gi zestaw klockow ciagna
-
Przewodów nie ma sensu, jedynie jakiś lepszy płyn o podwyższonej temp. wrzenia np Motul 5.1.
Do tego weź tarcze Zimmermann Sport i klocki Ferodo i lepszego zestawu nie znajdziesz ;)
Co do tego co masz teraz to na pewno nie jest to Mercedes-Benz bo Mercedes sam dla siebie nie robi tarcz czy klocków ;P
-
wiec jest to firma kogucik montowana przez serwis w Paryzu ;)
-
Mam już przejechane ponad 130 000 km i jeśli ktoś jeździ szybciej to niestety fabryczne tarcze i klocki które montuje Mercedes-Benz się nie sprawdzają. W moim Mercedes-Benz już wielokrotnie w ciągu 4 lat serwis wymieniał tarcze które się wichrują. Dodatkowo 2 krotnie wymieniali piasty ale to też nie pomogło. Osobiście uważam że przy szybszej jeździe firmowe klocki mogą powodować przegrzegrzewnie się tarcz co skutkuje ich wichrowaniem. Dobrym sposobem jest ich przetocznie - to tańsze niż wymiana a na jakiś czas jest spokój. Zamówiłem obecnie tarcze SP Performance + klocki dobrane do tych tarcz. Dam znać ja się to spisuje i czy warto inwestować w tarcze w wyższej półki.
Przejechane kolejne 30 tys na tarczach SP Performance. Na razie nie zauważyłem drżenia kierownicy. Tarcze + klocki spisują sie tak jak należy. Zobaczymy jak dalej będzie. Jedyna mała "wada" o której byłem informowany że tarcze w końcowej fazie hamowania wydają charakterystyczny szum - ale nie stanowi to tak naprawdę większego problemu.