Autor Wątek: Układ hamulcowy  (Przeczytany 8956 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JAKSA

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122231A655949
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212,350cdi
Układ hamulcowy
« dnia: 24 Listopada 2022, 14:14 08s »
Dzień dobry mam problem w moim w212 kombi,nowe tarcze/klocki komplet przód tył po około 3 tyś. mam bicie.Już trzeci komplet i dalej to samo piasty wymienione nie ma luzów w zawieszeniu,elektronika pokazuje że jest ok. Proszę o pomoc
« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2022, 22:27 54s wysłana przez W212 »

Forum Mercedes E-Klasa

Układ hamulcowy
« dnia: 24 Listopada 2022, 14:14 08s »

Offline 0okm

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 520
  • Pomógł +26/-11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: układ hamulcowy
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Listopada 2022, 15:01 48s »
Badałeś gdzie jest bicie (pomiary bezpośrednio po montażu; i po tych 3k)? Krzywa tarcza? Czy strzelasz w ciemno i wymieniasz wszystko po kolei?

Offline JAKSA

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122231A655949
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212,350cdi
Odp: układ hamulcowy
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Listopada 2022, 15:43 08s »
Tarcze były sprawdzane za każdym razem przód miał bicie,raz tył się zajechał bo był z TRW. Tarcze przód to ATE+klocki dwa razy i teraz BREMBO+ klocki tył raz ATE, TRW teraz brembo.Teraz do 80 km nie mam bicia powyżej mocno bije.Mocno bije przy lekkim dohamowaniu przy mocnym mniej nie wiem co może być

Offline 0okm

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 520
  • Pomógł +26/-11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: układ hamulcowy
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Listopada 2022, 16:24 52s »
A od razu w trakcie montażu jakie było wskazane bicie przy pomiarze na tarczy i na piaście?

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: układ hamulcowy
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Listopada 2022, 19:38 31s »
Cytuj
nowe tarcze/klocki komplet przód tył po około 3 tyś. mam bicie.Już trzeci komplet i dalej to samo

Skoro wielokrotna wymiana  tarcz i kloocków nic nie daje, może lepiej poszukać innej przyczyny wibracji.

Cytuj
.Teraz do 80 km nie mam bicia powyżej mocno bije.

Co masz na myśli , wibracje pochodzące od kól czy pulsowanie pedału hamulca?
Przy krzywej tarczy hamulcowej czuć jak pedał hamulca pulsuje, a wibracje przy ok 80 km/h są typowymi przy krzywej feldze, wybrzuszonej oponie czy też nie wyważonej, może warto pójść w tym kierunku?


Offline JAKSA

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122231A655949
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212,350cdi
Odp: układ hamulcowy
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Listopada 2022, 07:44 46s »
Wibracji na pedale prawie nie ma.Mocno drży kierownica ale tylko podczas hamowania. koła sprawdzane i autko jedzie jak po sznurku przy każdej prędkości tylko przy hamowaniu jest drżenie.Mam wrażenie że tarcze za szybko się przegrzewają.Po założeniu nowego kompletu tarcz przez ok.1000km jeżdżę spokojnie żeby (stare nawyki) tarcze się "ułożyły" potem normalnie i po ok 3000/4000km mam ten sam problem to tak jakby za póżno odbijały klocki i przegrzewają tarcze.Elektronika niby sprawdzona i jest ok

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: układ hamulcowy
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Listopada 2022, 13:00 40s »
Cytuj
Elektronika niby sprawdzona i jest ok

To raczej można wyeliminować, skoro do ok.3000 km  po wymianie wszystko jest ok.


Cytuj
to tak jakby za póżno odbijały klocki i przegrzewają tarcze.

I tu chyba jest dobre spostrzeżenie.


Tarcza powinna się obracac równolegle w stosunku do klocków, jesli będzie raz dociskać jeden klocek a po obróceniu drugi klocek powstanie  wieksze tarcie a co za tym idzie wzrost temperatury.
Bicie to można sprawdzić czujnikiem mikrometrycznym a nawet samemu obracając kołem i sprawdzając czy tarcza raz dotyka jeden klocek ,a po obróceniu kołem drugi, ale pozostaje jeszcze sprawa felgi i opony, która może też wpływać na nie równoległą prace tarczy hamulcowej.

Cytuj
koła sprawdzane i autko jedzie jak po sznurku przy każdej prędkości

Raczej pokusiłbym się na sprawdzenie po podmianie wszystkich kół, bo takie sprawdzenie u wulanizatora ,nawet na wyważarce może nie być wiarygodne, lecz teraz raczej to chyba też nic nie da.

Cytuj
po ok 3000/4000km mam ten sam problem

Po wymianie klocków i tarcz masz prawdopodobnie ustawiony dobrze luz na łożyskach, jednak po przejechaniu kilku tyś. km ten luz  na wskutek ułożenia się łożyska w bieżni i siły pochodzącej od nie współosiowej pracy opony , felgi może go powiększyć. Warto by było  sprawdzić , jaki jest teraz.
Sprawdziłbym również  czy kręcąc kołem opona nie ma odchyleń osiowych i promieniowych. Podnosząc koło na tyle, aby lekko dotykała podłoża i obracając je, czy  będzie się blokowała w niektórych miejscach.Podobnie , układając coś z boku opony ,sprawdzając czy szczelina przy obracaniu będzie stała czy też będzie się zmieniać.
Wystarczy ,że na alufeldze po wielu latach eksploatacji nagromadzi się brud (tak jak na zdjęciu), a u mnie był o wiele ,,grubszy,, wystarczy , aby opona nie obracała się ,,bez uciekania  na boki,,

Tu dobry artykuł właśnie o tym problemie, a szczególnie filmik.

https://www.ucando.pl/blog/drganie-kierownicy-podczas-hamowania-dlaczego-do-niego-dochodzi-i-jak-to-naprawic/

Offline JAKSA

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122231A655949
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212,350cdi
Odp: układ hamulcowy
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Listopada 2022, 08:42 58s »
Dzięki za podpowiedż.Jeszcze raz wszystko sprawdzę i dam znać co jest nie tak

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: układ hamulcowy
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Listopada 2022, 08:42 58s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock