Forum Mercedes E-Klasa
		Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Hamulce => Wątek zaczęty przez: Golsar w 25 Marca 2019, 15:49 05s
		
			
			- 
				Witam wszystkich grypowiczów. Mam do Was  pytanie dotyczące wymiany klocków i tarcz w modelu W212 E250 CDI. Oglądałem filmik z wymiany ale chciałbym potwierdzić jedną rzecz: czy  nie ma konieczności podpinania komputera do wymiany klocków tak jak to było w W211 przy systemie SBC?  
			
 
			
			- 
				nie, jakkolwiek zaleznie od modelu mozesz zresetowac komputer  i wtedy  da Ci precyzyjniesze ostrzezenie kiedy beda wymagaly nastepnej wymiany. 
			
 
			
			- 
				Dzięki za szybką odpowiedź. A czy taki reset kompa można zrobić z poziomu menu auta czy trzeba się podpinać komputerem zewnętrznym?
			
 
			
			- 
				Jeszcze klockow w W212 nie zmienialem, ale z tego co czytalem, to musi bys skaner. 
Nie mysle zeby to bylo krytyczne. Filtry powietrza powinny byc resetowane juz w W211 a ja tego nie zrobilem i nic sie nie dzialo. Zresetowalem po 10k km i tez nic nie zmienilo. 
Te auta maja duzo gadgetow, wiec wiele rzeczy trzeba brac z przymruzeniem oka. 
			 
			
			- 
				Niedawno wymieniałem klocki przód i tył. Nic nie trzeba resetować ani  podpinać pod żaden komputer czy skaner. 
			
 
			
			- 
				Też wymieniałem. Nic nie trzeba podpinać ani kodować.
			
 
			
			- 
				(https://i.imgur.com/T5fZiOW.jpg)
			
 
			
			- 
				
(https://i.imgur.com/T5fZiOW.jpg)
w temacie jest mowa o w212 a nie o nowszym modelu 
			 
			
			- 
				Tak, Zapytanie dotyczy modelu W212 E250 CDI rok 2009.
			
 
			
			- 
				
(https://i.imgur.com/T5fZiOW.jpg)
w temacie jest mowa o w212 a nie o nowszym modelu
I jestes na 100% pewien ze zaden model W212 tego nie ma?
Zawsze mam dobry usmiech jak ktos komentuje szeroki temat "bo u mojej babci na wsi to jest tak"  ;D
			 
			
			- 
				
Tak, Zapytanie dotyczy modelu W212 E250 CDI rok 2009.
Znaczy sie masz model przedliftowy. 
W212 przeszly dosc duze przeobrazenia ok roku 2012 i nowsze auta maja duzo wiecej nowej technologii. 
			 
			
			- 
				Kajtek1  w w212 nie ma takiego komputera który decyduje o wymianie klocków i mierzy grubość tarcz hamulcowych ;D O tym decyduje mechanik i czujnik zużycia klocków zamontowany w samym klocku!
Assyst plus pomaga określić listę konkretnych czynnosci przegladowych z góry zaplanowaną przez 
producenta przy danym przebiegu.
P.S. jeden na klockach robi 30 tys. a drugi 50 tyś.
Wymiana klocków w tym aucie przebiega tak samo jak w oplu corsie mojej babci i nic nie trzeba
kodować😁
Pozdrawiam.
			 
			
			- 
				Dziękuje wszytkom za rzeczowe odpowiedzi. W takim razie zamawiam części i zabieram się do pracy.
			
 
			
			- 
				Witam, szybkie pytanie do tematu. Wlasnie zamawiam hamulce, czy czujniki tez maja byc nowe ? Nie ma ich z zestawie z klockami ? Czy mam domowic same czujniki ??
Pzdr
			 
			
			- 
				Tak, czujniki są osobno, ostatnio też kupiłem tarcze i klocki i okazało się, że trzeba jeszcze czujniki...
			
 
			
			- 
				Ja zmieniałem niedawno i użyłem starych czujników. Nie pokazywały jeszcze ze trzeba wymieniac ale przed feriami i długa trasa wymieniłem. Delikatne wyciąganie za plastik nie za przewód! Jeśli kupujecie nowe to pamiętajcie że na os jest jeden czujnik. Czyli dwa na komplet przod/tył. Obydwa z prawej strony. 
			
 
			
			- 
				Hamulce wymienione + czujniki, poszedlem w tarcze brembo i klocki ATE ceramic (P +T)  i czujniki ATE rowniez. 
Wszystko dziala, choc jestem srednio z tych klockow zadowolony, zrobiona trasa do Gdanska w dwie strony czyli ok 1000km i przy dlugim hamowaniu uwazam ze te klocki halasuja. Na forum BMW czytalem ze podobno potrafia tak robic z 3tys km nie wiem ile w tym prawdy ale jak na klocki premium to zastanawiam sie czy nie wartalo dolozyc do ori bo hamowaly pieknie.
Duzym plusem jest czysta felga. 
			 
			
			- 
				Klocki ceramiczne nadają się wyłącznie do pełnych tarcz (nie dziurkowanych). Inaczej będą hałasować.
			
 
			
			- 
				
Klocki ceramiczne nadają się wyłącznie do pełnych tarcz (nie dziurkowanych). Inaczej będą hałasować.
Takie wlasnie mam, nie mam opcji sport, wiec tarcze sa pelne nie nacinane ani nie nawiercane
			 
			
			- 
				Dobrze jest też zakładać tarcze i klocki jednego producenta. Tarcze i klocki zawsze są dobierane na zasadzie miękki-twardy (twarda tarcza - miękki klocek albo odwrotnie). Np. Brembo i TRW robią twarde tarcze i miękkie klocki, a ATE i Bosch odwrotnie.
Więc założenie twardych tarcz Bremo i twardych klocków ATE może też powodować hałas.
			 
			
			- 
				
Klocki ceramiczne nadają się wyłącznie do pełnych tarcz (nie dziurkowanych). Inaczej będą hałasować.
Same klocki ceramiczne nie nadają się do niczego innego poza czystą felgą. ;) 
			 
			
			- 
				
Klocki ceramiczne nadają się wyłącznie do pełnych tarcz (nie dziurkowanych). Inaczej będą hałasować.
Same klocki ceramiczne nie nadają się do niczego innego poza czystą felgą. ;)
Do takiego wniosku dochodze i cos czuje ze przejde na ori klocki zaniedlugo (bo cermicznych raczej nie zedre predko) 
			 
			
			- 
				Niestety ale po 2 (glosnych !!) tysiacach km na klockach ATE Ceramics zaczelo sie szarpanie w hamowaniu. (jezdze glownie austostradami i czesto ile fabryka dala....)
Jak ori klocki dawaly sobie rade tak te poprostu umarly. 
Wczoraj wymienilem na ori klocki. Szarpanie zniknelo, powrocila plynnosc na pedale hamulca, wstepnie dotarte, narazie super.
W czartek wyjazd na wczasy zobaczymy czy tarcze nie dostaly po nosie przez te "slabe" ceramiki od ATE.