Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Hamulce => Wątek zaczęty przez: Golsar w 25 Marca 2019, 15:49 05s

Tytuł: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: Golsar w 25 Marca 2019, 15:49 05s
Witam wszystkich grypowiczów. Mam do Was  pytanie dotyczące wymiany klocków i tarcz w modelu W212 E250 CDI. Oglądałem filmik z wymiany ale chciałbym potwierdzić jedną rzecz: czy  nie ma konieczności podpinania komputera do wymiany klocków tak jak to było w W211 przy systemie SBC? 
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 25 Marca 2019, 16:05 02s
nie, jakkolwiek zaleznie od modelu mozesz zresetowac komputer  i wtedy  da Ci precyzyjniesze ostrzezenie kiedy beda wymagaly nastepnej wymiany.
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: Golsar w 25 Marca 2019, 16:46 13s
Dzięki za szybką odpowiedź. A czy taki reset kompa można zrobić z poziomu menu auta czy trzeba się podpinać komputerem zewnętrznym?
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 25 Marca 2019, 20:38 10s
Jeszcze klockow w W212 nie zmienialem, ale z tego co czytalem, to musi bys skaner.
Nie mysle zeby to bylo krytyczne. Filtry powietrza powinny byc resetowane juz w W211 a ja tego nie zrobilem i nic sie nie dzialo. Zresetowalem po 10k km i tez nic nie zmienilo.
Te auta maja duzo gadgetow, wiec wiele rzeczy trzeba brac z przymruzeniem oka.
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz86 w 25 Marca 2019, 20:42 32s
Niedawno wymieniałem klocki przód i tył. Nic nie trzeba resetować ani  podpinać pod żaden komputer czy skaner.
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: 0okm w 25 Marca 2019, 22:32 43s
Też wymieniałem. Nic nie trzeba podpinać ani kodować.
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 26 Marca 2019, 00:02 42s
(https://i.imgur.com/T5fZiOW.jpg)
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz86 w 26 Marca 2019, 09:03 43s
(https://i.imgur.com/T5fZiOW.jpg)
w temacie jest mowa o w212 a nie o nowszym modelu
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: Golsar w 26 Marca 2019, 10:02 55s
Tak, Zapytanie dotyczy modelu W212 E250 CDI rok 2009.
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 26 Marca 2019, 15:27 42s
(https://i.imgur.com/T5fZiOW.jpg)
w temacie jest mowa o w212 a nie o nowszym modelu

I jestes na 100% pewien ze zaden model W212 tego nie ma?
Zawsze mam dobry usmiech jak ktos komentuje szeroki temat "bo u mojej babci na wsi to jest tak"  ;D
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 26 Marca 2019, 15:34 34s
Tak, Zapytanie dotyczy modelu W212 E250 CDI rok 2009.

Znaczy sie masz model przedliftowy.
W212 przeszly dosc duze przeobrazenia ok roku 2012 i nowsze auta maja duzo wiecej nowej technologii.
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: jarus w 27 Marca 2019, 21:08 12s
Kajtek1  w w212 nie ma takiego komputera który decyduje o wymianie klocków i mierzy grubość tarcz hamulcowych ;D O tym decyduje mechanik i czujnik zużycia klocków zamontowany w samym klocku!
Assyst plus pomaga określić listę konkretnych czynnosci przegladowych z góry zaplanowaną przez
producenta przy danym przebiegu.
P.S. jeden na klockach robi 30 tys. a drugi 50 tyś.
Wymiana klocków w tym aucie przebiega tak samo jak w oplu corsie mojej babci i nic nie trzeba
kodować😁
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: Golsar w 28 Marca 2019, 12:31 07s
Dziękuje wszytkom za rzeczowe odpowiedzi. W takim razie zamawiam części i zabieram się do pracy.
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: dive_popo w 26 Marca 2020, 12:48 09s
Witam, szybkie pytanie do tematu. Wlasnie zamawiam hamulce, czy czujniki tez maja byc nowe ? Nie ma ich z zestawie z klockami ? Czy mam domowic same czujniki ??

Pzdr
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: Remi w 26 Marca 2020, 13:25 27s
Tak, czujniki są osobno, ostatnio też kupiłem tarcze i klocki i okazało się, że trzeba jeszcze czujniki...
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: rafal11 w 26 Marca 2020, 16:48 30s
Ja zmieniałem niedawno i użyłem starych czujników. Nie pokazywały jeszcze ze trzeba wymieniac ale przed feriami i długa trasa wymieniłem. Delikatne wyciąganie za plastik nie za przewód! Jeśli kupujecie nowe to pamiętajcie że na os jest jeden czujnik. Czyli dwa na komplet przod/tył. Obydwa z prawej strony.
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: dive_popo w 24 Kwietnia 2020, 08:46 56s
Hamulce wymienione + czujniki, poszedlem w tarcze brembo i klocki ATE ceramic (P +T)  i czujniki ATE rowniez.

Wszystko dziala, choc jestem srednio z tych klockow zadowolony, zrobiona trasa do Gdanska w dwie strony czyli ok 1000km i przy dlugim hamowaniu uwazam ze te klocki halasuja. Na forum BMW czytalem ze podobno potrafia tak robic z 3tys km nie wiem ile w tym prawdy ale jak na klocki premium to zastanawiam sie czy nie wartalo dolozyc do ori bo hamowaly pieknie.
Duzym plusem jest czysta felga.
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: sewan w 24 Kwietnia 2020, 08:50 03s
Klocki ceramiczne nadają się wyłącznie do pełnych tarcz (nie dziurkowanych). Inaczej będą hałasować.
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: dive_popo w 24 Kwietnia 2020, 09:36 31s
Klocki ceramiczne nadają się wyłącznie do pełnych tarcz (nie dziurkowanych). Inaczej będą hałasować.

Takie wlasnie mam, nie mam opcji sport, wiec tarcze sa pelne nie nacinane ani nie nawiercane
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: sewan w 24 Kwietnia 2020, 10:17 31s
Dobrze jest też zakładać tarcze i klocki jednego producenta. Tarcze i klocki zawsze są dobierane na zasadzie miękki-twardy (twarda tarcza - miękki klocek albo odwrotnie). Np. Brembo i TRW robią twarde tarcze i miękkie klocki, a ATE i Bosch odwrotnie.
Więc założenie twardych tarcz Bremo i twardych klocków ATE może też powodować hałas.
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: 0okm w 24 Kwietnia 2020, 11:11 02s
Klocki ceramiczne nadają się wyłącznie do pełnych tarcz (nie dziurkowanych). Inaczej będą hałasować.
Same klocki ceramiczne nie nadają się do niczego innego poza czystą felgą. ;)
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: dive_popo w 29 Kwietnia 2020, 14:37 57s
Klocki ceramiczne nadają się wyłącznie do pełnych tarcz (nie dziurkowanych). Inaczej będą hałasować.
Same klocki ceramiczne nie nadają się do niczego innego poza czystą felgą. ;)

Do takiego wniosku dochodze i cos czuje ze przejde na ori klocki zaniedlugo (bo cermicznych raczej nie zedre predko)
Tytuł: Odp: Wymiana klocków przód i tył.
Wiadomość wysłana przez: dive_popo w 16 Czerwca 2020, 09:43 42s
Niestety ale po 2 (glosnych !!) tysiacach km na klockach ATE Ceramics zaczelo sie szarpanie w hamowaniu. (jezdze glownie austostradami i czesto ile fabryka dala....)

Jak ori klocki dawaly sobie rade tak te poprostu umarly.

Wczoraj wymienilem na ori klocki. Szarpanie zniknelo, powrocila plynnosc na pedale hamulca, wstepnie dotarte, narazie super.

W czartek wyjazd na wczasy zobaczymy czy tarcze nie dostaly po nosie przez te "slabe" ceramiki od ATE.