Autor Wątek: Ach ta Unia... Koniec diesli i benzyniaków w 2025 roku  (Przeczytany 3209 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mercmania

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 198
  • Pomógł +40/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E550
Ach ta Unia... Koniec diesli i benzyniaków w 2025 roku
« dnia: 20 Listopada 2020, 21:33 36s »
Szykuje się nowa zaporowa norma emisji spalin Euro 7 - Komisja Europejska chce właśnie w ten sposób uregulować kwestię aut spalinowych – nie mówiąc wprost o zakazie ich produkcji, lecz wprowadzając normę dla takich samochodów de facto nie do spełniania. Zarówno dalsze zaostrzenie limitów emisji CO2, jak i szkodliwych dla zdrowia tlenków azotu i tlenku węgla, powinny przyczynić się do rozwoju elektromobilności i wypromowania samochodów (lokalnie) zeroemisyjnych."

Link do pełnego artykułu: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/norma-emisji-spalin-euro-7-koniec-diesli-i-benzyniakow-w-2025-roku/5vz8yyq

Forum Mercedes E-Klasa

Ach ta Unia... Koniec diesli i benzyniaków w 2025 roku
« dnia: 20 Listopada 2020, 21:33 36s »

Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: Ach ta Unia... Koniec diesli i benzyniaków w 2025 roku
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Listopada 2020, 22:38 58s »
Szykuje się nowa zaporowa norma emisji spalin Euro 7 - Komisja Europejska chce właśnie w ten sposób uregulować kwestię aut spalinowych – nie mówiąc wprost o zakazie ich produkcji, lecz wprowadzając normę dla takich samochodów de facto nie do spełniania. Zarówno dalsze zaostrzenie limitów emisji CO2, jak i szkodliwych dla zdrowia tlenków azotu i tlenku węgla, powinny przyczynić się do rozwoju elektromobilności i wypromowania samochodów (lokalnie) zeroemisyjnych."

Link do pełnego artykułu: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/norma-emisji-spalin-euro-7-koniec-diesli-i-benzyniakow-w-2025-roku/5vz8yyq

Myślę, że to podchody do negocjacji. Coś zaproponują i będą czekać co przemysł motoryzacyjny na to odpowie. Parę stanowisk dla "komisarzy" i rodzin i już norma będzie bardziej znośna (jak ktoś wierzy, że tam nie ma układów i lobbingu to zapewniam, że jest w błędzie).
To wszystko jest to też gra wielu stronnictw i raczej nikt nie pozwoli, żeby zaorać większość producentów aut, szczególnie że dla głównych graczy unii przemysł motoryzacyjny jest bardzo ważny.
Jednak jakie by one nie były, to kolejnych norm nie da się już spełnić inaczej niż przez stosowanie hybrydowych rozwiązań. Poliftowe W213 chyba wszystkie silniki benzynowe ma już "zhybrydyzowane".
I powiem szczerze, że nie jestem temu przeciwny. Wolałbym większą pojemność, mniej wyżyłowany silnik (może nawet z pośrednim wtryskiem?) ale wspierany przez układ hybrydowy niż litrowe triturbo z miską olejową o pojemności 1,5 litra ;)
Zatem kolejne auta spalinowe będą po prostu hybrydami (zakładam, że trochę odpuszczą normy bo te zaproponowane, szczególnie w ostrzejszym wariancie mogą być rzeczywiście problemem).
Najbardziej bawi mnie ich walka z tlenkami azotu - z tego co pamiętam wzrost ich udziału w spalinach jest efektem pracy na zubożonej mieszance która jest skutkiem spełnienia norm emisji dwutlenku węgla. A więc nikt jeszcze nie wpadł na to, że za krótkiej kołderki nie da się naciągnąć na głowę i stopy ;)
Jedyne co cieszy to zapis (o ile się utrzyma, bo dla wielu producentów może być większym bólem pupy niż same normy):

"Samochody obowiązywałoby zachowanie zawartych w normie limitów w temperaturach od -10 do +40 st. C, także na wysokości 1000 lub 2000 m n.p.m. (dotychczas maks. 700 m n.p.m.) i przez teoretyczny „czas życia” auta wynoszący 15 lat lub 240 tys. km (dotychczas 160 tys. km)."

To by oznaczało, że jednak muszą mieć dość trwałe rozwiązania mechaniczne. A to dla użytkownika tylko plus.

Offline tikky

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • nie znam
    • Zobacz profil
  • Samochód: E 250CGI
Odp: Ach ta Unia... Koniec diesli i benzyniaków w 2025 roku
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Listopada 2020, 16:53 54s »
Nie tylko Unia. W UK ogłszono, że od 2030 nie będzie mógł tam być zarejestrowany żaden nowy samochód spalinowy. W spalionowe wlicza się też hybrydy:
https://www.cnbc.com/2020/11/18/the-uk-plans-to-ban-sales-of-diesel-and-petrol-cars-from-2030.html

Wiem, że wiele osób mówi, że to zły pomysł, że lobby itp.
Ja jednak jestem zdania, że to dobra droga. Mam dość smogu i brudnego powietrze.
Ssamochody elektryczne są jeszcze drogie i mają choroby wieku dziecięcego, ale myślę, że 10 lat do trochę czasu i uda się tu pójść naprzód. Najfajniejsze wydają mi się samochody na wodór - można szybko zatankować, mamy więc zalety samochodów elektrycznych bez problemów z uciążliwym ładowaniem i krótkim dystansem.

Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: Ach ta Unia... Koniec diesli i benzyniaków w 2025 roku
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Listopada 2020, 08:18 00s »
Nie tylko Unia. W UK ogłszono, że od 2030 nie będzie mógł tam być zarejestrowany żaden nowy samochód spalinowy. W spalionowe wlicza się też hybrydy:
https://www.cnbc.com/2020/11/18/the-uk-plans-to-ban-sales-of-diesel-and-petrol-cars-from-2030.html

Wiem, że wiele osób mówi, że to zły pomysł, że lobby itp.
Ja jednak jestem zdania, że to dobra droga. Mam dość smogu i brudnego powietrze.
Ssamochody elektryczne są jeszcze drogie i mają choroby wieku dziecięcego, ale myślę, że 10 lat do trochę czasu i uda się tu pójść naprzód. Najfajniejsze wydają mi się samochody na wodór - można szybko zatankować, mamy więc zalety samochodów elektrycznych bez problemów z uciążliwym ładowaniem i krótkim dystansem.

Mi w sumie wszystko jedno jak to rozwiążą (i tak będę trzymał stare spalinowe auta dla weekendowych jazd), ważne aby technologia która będzie wiodąca bazowała też na odzyskiwaniu energii - jak jest obecnie w hybrydach i elektrykach. Nie wiem jak jest w autach z napędem wodorowym (tu w sumie też mogą być dwa typy - ogniwa i spalinowe, choć to drugie chyba zarzucono?) ale z tego co czytałem pyły emitowane przez tradycyjne hamowanie są porównywalne z tymi emitowanymi z układu napędowego. A smog to głównie zawieszone pyły. Więc żeby nie było znów tak, że zakażą czegoś (do tego czasu silniki spalinowe będą jeszcze czystsze a hamulce pozostaną raczej jakie są) ale przepuszczą coś co ma gorszy wpływ - takie udawane rozwiązania są domeną polityków pod każdą szerokością geograficzną :(

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Ach ta Unia... Koniec diesli i benzyniaków w 2025 roku
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Listopada 2020, 08:18 00s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock