Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Dyferencjał i koła oraz przeniesienie napędu => Wątek zaczęty przez: dobrzan w 20 Lipca 2020, 20:05 26s

Tytuł: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: dobrzan w 20 Lipca 2020, 20:05 26s
Witam
od początku jak autko jest w moim posiadaniu słyszę turkot przedniej lewej półosi kiedy auto stoi na luzie lub na P (nie ma obciążenia na półosiach). W warsztacie potwierdzili, że to półoś stuka tak jakby od strony skrzyni. Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem i coś z tym działał?
Dzięki za wszelkie info.
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: sewan w 20 Lipca 2020, 21:55 01s
Jak półoś może stukać, jak auto jest na N lub P? To bzdura jakaś.
Jeśli jest jak piszesz, to musi być od silnika.
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: dobrzan w 23 Lipca 2020, 21:10 15s
Nie nie.. nie chodzi o stukanie samej półosi (czyli przegubow) tylko w miejscu gdzie ona wchodzi w mechanizm roznicowy. Na pewno nie chodzi o stuki silnika - jest to ewidentnie słyszalne terkotanie z lewej strony przy kole
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: sewan w 24 Lipca 2020, 07:46 57s
To napiszę jeszcze raz, jeśli nie zrozumiałeś: jeśli auto stoi na N lub P, nie ma żadnych naprężeń na układzie przeniesienia napędu, począwszy od skrzyni rozdzielczej, przez przegub główny do mechanizmu różnicowego, skończywszy na półosiach i przegubach. Nie może być żadnego terkotania w tych elementach.
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: r66 w 24 Lipca 2020, 08:11 58s
Musi się skądś to przenosić. Skoro słuchać kiedy nie ma obciążenia to są dwie możliwości. Po prostu słychać to przy nieco większych obrotach (nie wiem jak ma 350CDI, ale w wielu modelach po przejściu na N obroty minimalnie rosną) albo to idzie gdzieś ze skrzyni - kiedy jest rozpięta uwydatnia się na czymś luz.
Proponuje auto na podnośnik i dokładnie posłuchać - ewentualnie przykładać gdzieś np. śrubokręt i tak znaleźć miejsce z którego dochodzi dźwięk (obstawiam jednak skrzynię) - o ile będzie czuć wibracje związane z tym dźwiękiem. Bo "na słuch" to można pół auta wymienić i nadal nie będzie wiadomo co to.
W moim starym aucie niosło się z pompy wody (właśnie turkot po podwyższeniu obrotów) z przodu silnika tak, że "na słuch" dźwięk dochodził z drugiego końca czyli od strony skrzyni.
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: sewan w 24 Lipca 2020, 11:15 17s
Właśnie, raczej pompa wody, kompresor klimatyzacji, jakaś rolka itd.
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: dobrzan w 24 Lipca 2020, 16:06 27s
Sewan - zgadza się. Jestem świadomy, że kiedy jesteśmy na N to nie ma żadnych naprężeń i wszystko jest "zluzowane". Kiedy tylko wrzucę D lub R terkotanie od razu ustaje czyli wszystko wg tego co piszesz. Nagram Wam jeszcze krotki filmik abyście sami posłuchali.
No nic.. pozostaje mi pozostawić mojemu warsztatowi auto konkretnie na ten problem, a nie tylko przy okazji aby to sprawdzili. Doprecyzuję - powiedzieli, że dźwięk tak jakby przenosił po półosi a źródło było w skrzyni.
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 25 Lipca 2020, 04:57 54s
Mam podobny problem. ,,Terkotanie,,  słychać, gdzieś z przodu  od dołu silnika ( nie półosi, bo jej nie mam ). Ostatnio miałem wymieniony konwerter i przed wymianą  , ,,terkotanie ,, ustawało po wrzuceniu , R lub D , teraz jest cały czas ( moze to tylko zbieżność ). Zdejmowałem już pasek i sprawdzałem rolki i koła i niczego sie nie dopatrzyłem, w wolnej chwili pokuszę się o krótkie uruchomienie silnika bez paska.
I co dziwne  hałas  ,,terkotania,, nie jest proporcjonalny do obrotów silnika, porównałbym go do hałasu lużnej , obracającej się podkładki na jakiejś ośce.

Cytuj
Doprecyzuję - powiedzieli, że dźwięk tak jakby przenosił po półosi a źródło było w skrzyni.

Mamy te same silniki a rózny napęd , wiec tłumaczenie mechaników jest chyba trochę nie trafne.
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: dobrzan w 29 Lipca 2020, 22:20 02s
Dzisiaj zauważyłem, że kiedy auto jest na N i koła stoją prosto to terkotanie słychać. Wystarczy ze lekko nimi skręcę w lewo lub prawo i od razu ustaje. Mam nagrany filmik ale nie wiem jak go załączyć albo gdzie go wrzucić.
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 30 Lipca 2020, 04:17 36s
Wstawianie filmu.
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: dobrzan w 01 Sierpnia 2020, 21:51 34s
W ogóle nie mam tych ikonek do formatowania wiadomości jak u Ciebie... coś trzeba zrobić?
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: dobrzan w 01 Sierpnia 2020, 22:03 23s
O pojawiły się:)

wklejam link do YT z filmikiem
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: r66 w 01 Sierpnia 2020, 23:04 56s
O pojawiły się:)


Teoretycznie wygląda na coś napędzanego paskiem - a ponieważ nie ma chyba u Ciebie pompy wspomagania napędzanej od silnika (w sensie jest elektryczna) to obstawiałbym alternator albo coś innego napędzanego paskiem.
Kręcisz kierownicą to zaczyna pracować wspomaganie elektrycznie i obciąża silnik.
Sprawdź czy zacznie terkotać jak włączysz jakiś inny mocny odbiornik prądu, np. ogrzewanie szyby i siedzeń jednocześnie.
Trzeba by zdjąć pasek i sprawdzić, tylko nie wiem czy nawet po chwilowej pracy bez paska nie wysypie Ci trwałymi błędami które trzeba kasować na komputerze.

Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 02 Sierpnia 2020, 03:29 22s
U mnie jest inny odgłos, bardziej cykania u Ciebie faktycznie terkotania  :)

Cytuj
a ponieważ nie ma chyba u Ciebie pompy wspomagania napędzanej od silnika

Raczej jest.

Sprawdzałeś poziom płynu hydraulicznego w zbiorniczku od wspomagania?
Jeśli halas zmienia się w momencie obracania kierownicą , bardziej skupiłbym się na układzie wspomagania.
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: dobrzan w 07 Października 2020, 19:25 41s
Wracam po czasie z odpowiedzią. Problem zażegnany - nic nie terkocze i jest cacy. Przyczyny są dwie - główna to luz na łożysku wałka pośredniego wychodzącego z przedniego reduktora (na którego nakładany jest przegub wewnętrzny półosi) oraz zasyfiony wielowpust łączący przegub wewnętrzny półosi z wałkiem pośrednim (syf w postaci zaschniętych, rdzawych resztek smaru - na zdjęciach jest już "nawilżony" penetrantem). Druga przyczyna potęgująca "doznania" to zatarty, uszkodzony i bliski zerwania krzyżak wału przedniego (przeniesienie napędu ze skrzyni na przedni reduktor). Już po oczyszczeniu i nasmarowaniu wielowpustu oraz wymianie łożyska terkotanie zniknęło. Wałek napędowy również wymieniony na nowy. Oba tematy znane w moim ASO w ZS. Półoś robiona w ASO, wymiana wału poza ASO z racji ogromu pracy (2 dni), a co za tym idzie kasy za to u nich - konieczność demontażu DPFa, wyjęcia prawej poduszki silnika itd. itp. - ogólnie masakra. Reasumując - mega zadowolenie, a i przy okazji uniknięcie poważnej awarii w postaci zerwania krzyżaka na wałku napędowym i dziury w bloku co się zdarza.
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: koniu175 w 03 Września 2023, 17:18 00s
Jaki koszt
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: dobrzan w 04 Września 2023, 10:05 48s
Oj to trochę czasu temu było. Wał pamiętam, że kosztował 650zł, robota w ASO ok 500zł, wymiana wału hmm.. 600 albo 700.
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: koniu175 w 05 Września 2023, 15:17 59s
Mam do wymiany to łożysko na wałku pośrednim dlatego pytam
Tytuł: Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
Wiadomość wysłana przez: koniu175 w 01 Października 2023, 14:40 26s
Ktoś kojarzy może jak wymienić olej w przednim i tylnym dyfrze chodzi mi gdzie znajdują się korki może jakiś schemat