Mercedes W212 - Forum techniczne > Dyferencjał i koła oraz przeniesienie napędu

350CDI 4 Matic przedlift

(1/4) > >>

dobrzan:
Witam
od początku jak autko jest w moim posiadaniu słyszę turkot przedniej lewej półosi kiedy auto stoi na luzie lub na P (nie ma obciążenia na półosiach). W warsztacie potwierdzili, że to półoś stuka tak jakby od strony skrzyni. Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem i coś z tym działał?
Dzięki za wszelkie info.

sewan:
Jak półoś może stukać, jak auto jest na N lub P? To bzdura jakaś.
Jeśli jest jak piszesz, to musi być od silnika.

dobrzan:
Nie nie.. nie chodzi o stukanie samej półosi (czyli przegubow) tylko w miejscu gdzie ona wchodzi w mechanizm roznicowy. Na pewno nie chodzi o stuki silnika - jest to ewidentnie słyszalne terkotanie z lewej strony przy kole

sewan:
To napiszę jeszcze raz, jeśli nie zrozumiałeś: jeśli auto stoi na N lub P, nie ma żadnych naprężeń na układzie przeniesienia napędu, począwszy od skrzyni rozdzielczej, przez przegub główny do mechanizmu różnicowego, skończywszy na półosiach i przegubach. Nie może być żadnego terkotania w tych elementach.

r66:
Musi się skądś to przenosić. Skoro słuchać kiedy nie ma obciążenia to są dwie możliwości. Po prostu słychać to przy nieco większych obrotach (nie wiem jak ma 350CDI, ale w wielu modelach po przejściu na N obroty minimalnie rosną) albo to idzie gdzieś ze skrzyni - kiedy jest rozpięta uwydatnia się na czymś luz.
Proponuje auto na podnośnik i dokładnie posłuchać - ewentualnie przykładać gdzieś np. śrubokręt i tak znaleźć miejsce z którego dochodzi dźwięk (obstawiam jednak skrzynię) - o ile będzie czuć wibracje związane z tym dźwiękiem. Bo "na słuch" to można pół auta wymienić i nadal nie będzie wiadomo co to.
W moim starym aucie niosło się z pompy wody (właśnie turkot po podwyższeniu obrotów) z przodu silnika tak, że "na słuch" dźwięk dochodził z drugiego końca czyli od strony skrzyni.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej