Autor Wątek: 350CDI 4 Matic przedlift  (Przeczytany 11623 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dobrzan

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 128
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI, S212 350CDI 4Matic 2012
350CDI 4 Matic przedlift
« dnia: 20 Lipca 2020, 20:05 26s »
Witam
od początku jak autko jest w moim posiadaniu słyszę turkot przedniej lewej półosi kiedy auto stoi na luzie lub na P (nie ma obciążenia na półosiach). W warsztacie potwierdzili, że to półoś stuka tak jakby od strony skrzyni. Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem i coś z tym działał?
Dzięki za wszelkie info.

Forum Mercedes E-Klasa

350CDI 4 Matic przedlift
« dnia: 20 Lipca 2020, 20:05 26s »

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1097
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Lipca 2020, 21:55 01s »
Jak półoś może stukać, jak auto jest na N lub P? To bzdura jakaś.
Jeśli jest jak piszesz, to musi być od silnika.

Offline dobrzan

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 128
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI, S212 350CDI 4Matic 2012
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Lipca 2020, 21:10 15s »
Nie nie.. nie chodzi o stukanie samej półosi (czyli przegubow) tylko w miejscu gdzie ona wchodzi w mechanizm roznicowy. Na pewno nie chodzi o stuki silnika - jest to ewidentnie słyszalne terkotanie z lewej strony przy kole

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1097
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Lipca 2020, 07:46 57s »
To napiszę jeszcze raz, jeśli nie zrozumiałeś: jeśli auto stoi na N lub P, nie ma żadnych naprężeń na układzie przeniesienia napędu, począwszy od skrzyni rozdzielczej, przez przegub główny do mechanizmu różnicowego, skończywszy na półosiach i przegubach. Nie może być żadnego terkotania w tych elementach.

Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Lipca 2020, 08:11 58s »
Musi się skądś to przenosić. Skoro słuchać kiedy nie ma obciążenia to są dwie możliwości. Po prostu słychać to przy nieco większych obrotach (nie wiem jak ma 350CDI, ale w wielu modelach po przejściu na N obroty minimalnie rosną) albo to idzie gdzieś ze skrzyni - kiedy jest rozpięta uwydatnia się na czymś luz.
Proponuje auto na podnośnik i dokładnie posłuchać - ewentualnie przykładać gdzieś np. śrubokręt i tak znaleźć miejsce z którego dochodzi dźwięk (obstawiam jednak skrzynię) - o ile będzie czuć wibracje związane z tym dźwiękiem. Bo "na słuch" to można pół auta wymienić i nadal nie będzie wiadomo co to.
W moim starym aucie niosło się z pompy wody (właśnie turkot po podwyższeniu obrotów) z przodu silnika tak, że "na słuch" dźwięk dochodził z drugiego końca czyli od strony skrzyni.

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1097
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Lipca 2020, 11:15 17s »
Właśnie, raczej pompa wody, kompresor klimatyzacji, jakaś rolka itd.

Offline dobrzan

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 128
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI, S212 350CDI 4Matic 2012
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Lipca 2020, 16:06 27s »
Sewan - zgadza się. Jestem świadomy, że kiedy jesteśmy na N to nie ma żadnych naprężeń i wszystko jest "zluzowane". Kiedy tylko wrzucę D lub R terkotanie od razu ustaje czyli wszystko wg tego co piszesz. Nagram Wam jeszcze krotki filmik abyście sami posłuchali.
No nic.. pozostaje mi pozostawić mojemu warsztatowi auto konkretnie na ten problem, a nie tylko przy okazji aby to sprawdzili. Doprecyzuję - powiedzieli, że dźwięk tak jakby przenosił po półosi a źródło było w skrzyni.

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Lipca 2020, 04:57 54s »
Mam podobny problem. ,,Terkotanie,,  słychać, gdzieś z przodu  od dołu silnika ( nie półosi, bo jej nie mam ). Ostatnio miałem wymieniony konwerter i przed wymianą  , ,,terkotanie ,, ustawało po wrzuceniu , R lub D , teraz jest cały czas ( moze to tylko zbieżność ). Zdejmowałem już pasek i sprawdzałem rolki i koła i niczego sie nie dopatrzyłem, w wolnej chwili pokuszę się o krótkie uruchomienie silnika bez paska.
I co dziwne  hałas  ,,terkotania,, nie jest proporcjonalny do obrotów silnika, porównałbym go do hałasu lużnej , obracającej się podkładki na jakiejś ośce.

Cytuj
Doprecyzuję - powiedzieli, że dźwięk tak jakby przenosił po półosi a źródło było w skrzyni.

Mamy te same silniki a rózny napęd , wiec tłumaczenie mechaników jest chyba trochę nie trafne.

Offline dobrzan

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 128
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI, S212 350CDI 4Matic 2012
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Lipca 2020, 22:20 02s »
Dzisiaj zauważyłem, że kiedy auto jest na N i koła stoją prosto to terkotanie słychać. Wystarczy ze lekko nimi skręcę w lewo lub prawo i od razu ustaje. Mam nagrany filmik ale nie wiem jak go załączyć albo gdzie go wrzucić.

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Lipca 2020, 04:17 36s »
Wstawianie filmu.

Offline dobrzan

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 128
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI, S212 350CDI 4Matic 2012
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Sierpnia 2020, 21:51 34s »
W ogóle nie mam tych ikonek do formatowania wiadomości jak u Ciebie... coś trzeba zrobić?

Offline dobrzan

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 128
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI, S212 350CDI 4Matic 2012
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Sierpnia 2020, 22:03 23s »
O pojawiły się:)

wklejam link do YT z filmikiem

Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Sierpnia 2020, 23:04 56s »
O pojawiły się:)


Teoretycznie wygląda na coś napędzanego paskiem - a ponieważ nie ma chyba u Ciebie pompy wspomagania napędzanej od silnika (w sensie jest elektryczna) to obstawiałbym alternator albo coś innego napędzanego paskiem.
Kręcisz kierownicą to zaczyna pracować wspomaganie elektrycznie i obciąża silnik.
Sprawdź czy zacznie terkotać jak włączysz jakiś inny mocny odbiornik prądu, np. ogrzewanie szyby i siedzeń jednocześnie.
Trzeba by zdjąć pasek i sprawdzić, tylko nie wiem czy nawet po chwilowej pracy bez paska nie wysypie Ci trwałymi błędami które trzeba kasować na komputerze.


Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Sierpnia 2020, 03:29 22s »
U mnie jest inny odgłos, bardziej cykania u Ciebie faktycznie terkotania  :)

Cytuj
a ponieważ nie ma chyba u Ciebie pompy wspomagania napędzanej od silnika

Raczej jest.

Sprawdzałeś poziom płynu hydraulicznego w zbiorniczku od wspomagania?
Jeśli halas zmienia się w momencie obracania kierownicą , bardziej skupiłbym się na układzie wspomagania.

Offline dobrzan

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 128
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI, S212 350CDI 4Matic 2012
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Października 2020, 19:25 41s »
Wracam po czasie z odpowiedzią. Problem zażegnany - nic nie terkocze i jest cacy. Przyczyny są dwie - główna to luz na łożysku wałka pośredniego wychodzącego z przedniego reduktora (na którego nakładany jest przegub wewnętrzny półosi) oraz zasyfiony wielowpust łączący przegub wewnętrzny półosi z wałkiem pośrednim (syf w postaci zaschniętych, rdzawych resztek smaru - na zdjęciach jest już "nawilżony" penetrantem). Druga przyczyna potęgująca "doznania" to zatarty, uszkodzony i bliski zerwania krzyżak wału przedniego (przeniesienie napędu ze skrzyni na przedni reduktor). Już po oczyszczeniu i nasmarowaniu wielowpustu oraz wymianie łożyska terkotanie zniknęło. Wałek napędowy również wymieniony na nowy. Oba tematy znane w moim ASO w ZS. Półoś robiona w ASO, wymiana wału poza ASO z racji ogromu pracy (2 dni), a co za tym idzie kasy za to u nich - konieczność demontażu DPFa, wyjęcia prawej poduszki silnika itd. itp. - ogólnie masakra. Reasumując - mega zadowolenie, a i przy okazji uniknięcie poważnej awarii w postaci zerwania krzyżaka na wałku napędowym i dziury w bloku co się zdarza.

Offline koniu175

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122941b028318
    • Zobacz profil
  • Samochód: 350 cdi
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Września 2023, 17:18 00s »
Jaki koszt

Offline dobrzan

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 128
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI, S212 350CDI 4Matic 2012
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Września 2023, 10:05 48s »
Oj to trochę czasu temu było. Wał pamiętam, że kosztował 650zł, robota w ASO ok 500zł, wymiana wału hmm.. 600 albo 700.

Offline koniu175

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122941b028318
    • Zobacz profil
  • Samochód: 350 cdi
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Września 2023, 15:17 59s »
Mam do wymiany to łożysko na wałku pośrednim dlatego pytam

Offline koniu175

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122941b028318
    • Zobacz profil
  • Samochód: 350 cdi
Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Października 2023, 14:40 26s »
Ktoś kojarzy może jak wymienić olej w przednim i tylnym dyfrze chodzi mi gdzie znajdują się korki może jakiś schemat

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: 350CDI 4 Matic przedlift
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Października 2023, 14:40 26s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock