Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Dyferencjał i koła oraz przeniesienie napędu => Wątek zaczęty przez: bartus.b w 29 Stycznia 2015, 16:48 58s
-
Witam. Niedawno kupiłem w212 niestety jest na letnich oponach. Zamierzam założyć felgi z oponami pozostałe po w211. Po zmianie opon w w211 trzeba było skasować inspekcje opon i zakładam ze tak samo jest w w212. Jak skasować komunikat o oponach, który zakładam ze wyskoczy ?????
-
Resetuje się w menu w czasie jazdy.
-
Rozumie ze jest to proste bo w211 trzeba było trochę poklikac
-
No trzeba trochę poklikać w menu.
Też będę jutro zmieniał koła na zimowe.
-
Daj znać co i jak trzeba poklikac
Dodano: 31 Stycznia 2015, 16:19 48s
Próbowałem dzisiaj założyć felgi 16 calowe lecz nie zmieściły sie
-
Ja mam zimowki na 17"
-
Po zmianie pokazuje się informacje o sprawdzeniu ciśnienia.
Jeśli wiesz że ciśnienie jest ok, to menu serwis robisz reset czujnika i gotowe.
-
hej a zalozyles orginalne felgi mercedesa bo jesli nie to musisz dobrze skonfigorowac pierscienie do tych felg ja mialem ten problem powodzenia i pozdrowienia
-
Kupowałem pod mój model, nowe felgi, nie mercedesa.
Pasują idealnie.
Nawet fajnie wygląda na czarnych.
-
Wczoraj wróciłem na letnie, komunikat oczywiście znowu się pojawił, sprawdziłem ciśnienie i zresetowałem czynnik. Wszystkożerny gra.
-
Wiec nie trzeba brac czujnikow cisnienia do zimowek? Mozna skosoawac i komunikaty nie beda pojawialy sie co chwile?
-
No wlasnie tez mnie nurtuje to pytanie. Teraz mam zimowki ( tak kupilem) z czujnikami cisnienia. Co sie stanie jesli zamienie kola przednie na tyl i odwrotnie? Skad auto wie ktore kolo jest ktore-chyba trzeba zaprogramowac w serwisie?
-
Czujniki ciśnienia TPM za każdym razem zmiany kół należy resetować (oczywiście po odpowiednim uzupełnieniu powietrza w kołach).
To samo dotyczy resetowania ustawień TPLW w przypadku, gdy czujników ciśnienia nie ma.
-
Co znaczy resetowac? I co dalej po resetowaniu?
Z tego co wyczytalem to nalezy nauczyc auto przez programowanie czujnikow.
Tzn. kazdy czujnik ma swoj numer ID i ten numer nalezy wprowadzic do komputerka auta i przypisac pozycje kola. Niestety do tego potrzebne jest specjalne oprzyrzadowanie. Czyli nowoczesny serwis wulkanizacyjny albo diler Mercedes-Benz pozostaje jesli chcemy zamontowac nowe kola z czujnikami. Przy przekladaniu tylko opon poza ostroznoscia aby czjnikow nie uszkodzic nalezy zachowac pozycje kola w aucie.
-
Resetowanie z pozycji menu dostępnego w kierownicy Serwis->Ciśnienie, albo jakoś podobnie, bo piszę z pamięci, to wskazywanie obecnego ciśnienia jako prawidłowego (poziomu odniesienia).
Po zamianie kół przód/tył nie trzeba kalibrować czujników, należy odpowiednio zmienić ciśnienie, zresetować układ i auto w ciągu 10 minut jazdy samo skalibruje sobie czujniki.
W przypadku wymiany czujnika na inny niż dopisany do samochodu, trzeba go dopisać przez SD. Każdy czujnik ma swój kod. Zapisanych może być 8 czujników (do 2 kompletów kół).
Swoją drogą niezłe zawracanie głowy.... ;)
-
no to pozawracajmy sobie glowe ;D Powiedzmy czujnik prawego przedniego kola ma numer 1111 a tylnego 2222. Na wyswietlaczu mamy ikonke auta i na kole przednim pokazane cisnienie jest 2,2 i 2,0 na tylnym. Teraz zamieniamy miejscami kola. Co pokaze ikonka. Oczywiscie te same wartosci choc na przedzie mamy 2,0 a na tyle 2,2 bo numer dla komputerka auta 1111 dotyczy czujnika na przodzie a w rzeczywistosci zamontowany jest teraz na tylnej osi.
To oczywiscie rozwazania teoretyczne. Lepiej poprostu zaznaczyc pozycje kola w aucie przed zdjeciem i zakladac na wiosne/jesien na wlaciwej pozycji.
-
Nie rozumiesz, co napisałem.
Po zamianie miejscami kół należy odpowiednio zmienić ciśnienie w kołach, a następnie zresetować układ. Wtedy ciśnienia w poszczególnych kołach będą monitorowane niezależnie od tego, jak poprzednio zostały przypisane czujniki.
Jeżeli nie zresetujesz układu, po 10 minutach jazdy samochód sam rozpozna gdzie są poszczególne czujniki, ale ciśnienia będą stare, więc prawdopodobnie otrzymasz komunikat o za niskim ciśnieniu w jednym kole.
-
nie moge pojac jak auto rozpoznaje ( technicznie) ze kolo lewe przod to lewe przod -po sile sygnalu? Mysle ze to niemozliwe.
-
Dokładnie tak, po sile sygnału.
-
Jestem po wymianie kol na letnie. Musialem zakupic nowe felgi opony i czujniki. Mialem obawy co do czujnikow ale poszlo wszystko sprawnie. Zakupilem czujniki aktywowane do mojego modelu i po zamontowaniu kol i zalozeniu do auta po okolo 10 minutach jazdy auto wykrylo automatycznie czujniki. Wystarczylo jedynie potwierdzic ze aktualne cisnienie to cisnienie odniesienia.
-
Witam, dawno nikt tu nie pisał, ale spróbuje. Czy jest możliwe aby komunikat o sprawdzeniu cisnienia opon pojawił się po myciu myjką cisnieniową a poźniej recznym szorowaniu felg? lub ewentualnie po gwałtownym hamowaniu lub długiej podróży? Proszę o jakąś odpowiedź bo pojawił mi się ten komunikat i nie wiem gdzie mam to usunąć, co z tym zrobić. Autko mam od niedawna i jeszcze mi dużo brakuje by poznać moją gwiazdkę.
-
Czy jest możliwe aby komunikat o sprawdzeniu cisnienia opon pojawił się po..
Komunikat może pojawić się w każdym momencie i może to być po prostu zbieżność z myciem itp.
i nie wiem gdzie mam to usunąć
Kilka postów wcześniej jest opisane kasowanie komunikatu.
Resetowanie z pozycji menu dostępnego w kierownicy Serwis->Ciśnienie,