Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Dyferencjał i koła oraz przeniesienie napędu => Wątek zaczęty przez: rozmus84 w 28 Kwietnia 2020, 12:53 55s
-
witam chce kupic nowe koła z oponami i mam kilka pytań Mianowicie jak to jest z szerokością felgi .... ma być taka sama czy na tylnej osi muszą być szersze .... ? no i jak przy rożnych szerokościach felgi dobrac opony ? rozmiar kół jakie chce kopić to 18 na allegro jest wiele modeli kół ale rozstrzał w ET jest dość spoty ... jakie jest wiec prawidło we ET przy 18 cala? a oto 2 igloeszenie nie moge sie zdecydowac moze pomozecie
PS silnik to 350 306km 4x4
https://allegro.pl/oferta/felgi-amg-18-5x112-mercedes-w211-w212-w213-1048-6353755618
lub
https://allegro.pl/oferta/4-alufelgi-mercedes-e-klasa-c207-w212-8-5x18-et-49-8507564283
-
Obręcze i opony powinny być takie, jak opisane w instrukcji obsługi (jest przecież na forum). Po co tu kombinować.
U ciebie opony 245/40 R18 97Y, felgi 8,5Jx18 ET48.
Każdy inny rozmiar to potencjalne proszenie się o kłopoty.
I nie kupuj chińskich uniwersalnych felg jak z pierwszego linka.
-
Jeśli zachowasz odpowiednio dobrane parametry to nic na pewno się nie wydarzy złego. Także nie demonizujmy. Na pewno odradzane są chińczyki z pierwszej oferty. To w ogóle nie ma nawet co się rozwodzić nad parametrami.
Jeśli masz napęd 4Matic to preferowany jest równy rozmiar kół. Rozmiary referencyjne znajdziesz w instrukcji (lub tu (https://www.wheel-size.com/size/mercedes/e-class/)) jak podpowiedział Sewan. Teraz bierzesz te rozmiary referencyjne i wpisujesz w kalkulator na https://www.willtheyfit.com/ W ten sposób sobie obliczysz jak będą pasować opony i felgi do Twojego samochodu.
-
ok dziękuje za info a co z czujnikami ciśnienia przełożyć?
-
Jeśli masz, to przełożyć.
-
Jeśli zachowasz odpowiednio dobrane parametry to nic na pewno się nie wydarzy złego. Także nie demonizujmy.
Podepnę się pod ten wątek.
Próbowałem się posiłkować podanym przez Ciebie kalkulatorem, ale nadal mam wątpliwości.
Wg instrukcji powinienem mieć 8,0J 17" et48. Czy wszystko będzie w porządku, jeżeli do zimowych założę 7,5J 17" et56?
Nie będzię za duży balon? Odległość od tarczy ok?
Mam opony 245x45 17", polift, napęd na tył.
-
Pokaż co Ci wyszło z kalkulatora.
-
Pokaż co Ci wyszło z kalkulatora.
Takie coś:
-
No to widzisz że będzie balon i koła schowane głębiej (i to dużo). Jeśli jesteś w stanie to wizualnie zaakceptować to pozostaje Ci zmierzyć odstęp od zacisków. To już zależne od konkretnego wzoru felg. Musisz to sprawdzić osobiście czy masz tam około 1,7 cm zapasu względem oryginału.
-
No to widzisz że będzie balon i koła schowane głębiej (i to dużo). Jeśli jesteś w stanie to wizualnie zaakceptować to pozostaje Ci zmierzyć odstęp od zacisków. To już zależne od konkretnego wzoru felg. Musisz to sprawdzić osobiście czy masz tam około 1,7 cm zapasu względem oryginału.
Dla zegar 1,7 cm, skoro tam napisali 1,7 mm? Ma być jeszcze jakiś dodatkowy zapas?
Wizualnie balon mi nie będzie przeszkadzał. Raczej zastanawiam się, czy taki balon nie będzie niebezpieczny.
-
Dajcie spokój, pół cala to żadna różnica, nie będzie ani balona ani nie będzie nic obcierało.
Wizualnie też nie będzie widać większej różnicy - są przecież rożne modele felg o tej samej szerokości i konstrukcyjnie jedne mają ramiona płycej inne głębiej - nikomu to nie przeszkadza.
Jedyna realna różnica to będzie mniejszy rozstaw kół, czy raczej opon (poosiowo) - czyli ślad będzie o jakieś 2-3cm węższy.
A co do kalkulatora to mała dygresja: nieprawdą jest, że zakładając oponę o tym samym profilu i szerokości na węższą (czy szerszą) felgę nie zmienia się średnica koła. Zmienia się, bo wynika to z prawa Pitagorasa, de facto zmienia się profil opony tym bardziej, im różnica między szerokościami felg jest większa. Nie jest to wielka zmiana, ale jednak jest. I proporcjonalnie jest tym większa, im niższy jest nominalny profil opony.