Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Dyferencjał i koła oraz przeniesienie napędu => Wątek zaczęty przez: arthuras w 29 Marca 2018, 17:30 33s
-
Witam,
chyba ogarnęła mnie jakaś pomroczność, gdyż zakupiłem na przód opony 225/40/18 (wcześniej były 225/45/18 - tu właśnie się objawiła rzeczona pomroczność), z tyłu mam 245/40/18. Czy mogę jeździć na takim zestawie, czy powinienem wymienić przód na profil 45 ?
-
Możesz jeździć. Różnica między średnicami kół wyniesie 0,99%. Przy prędkości 100 km/h będziesz jechał szybciej o 1 km/h.
-
Wejdz na strone producenta opon i znajdz obroty na kilometr dla kazdego modelu ktory masz.
Mercedes-Benz nigdy sie nie wypowiedzial sie na ten temat, ale doswiadczenie podaje ze 3% roznicy obrotow samochod strawia a jak jest wieksza roznica to tempomat i ESP zaczynaja swirowac.
-
Wejdz na strone producenta opon i znajdz obroty na kilometr dla kazdego modelu ktory masz.
Nie udało mi się znaleźć takich informacji na stronie.
Może ktoś będzie wiedział gdzie tego szukać, opony to:
Dunlop Sport SP01 - 245/40/18
Dunlop Sport Maxx RT - 225/40/18
Pomijając wariacje abs/esp (nic się nie świeci), nie stanowi to żadnego zagrożenia, jeśli chodzi o właściwości jezdne ?
-
Twoje auto to...? (szklana kula się stłukła)
4matic?
AMG?
jaki silnik?
-
Twoje auto to...? (szklana kula się stłukła)
Jak w podpisie W212, E200 BlueEFFICIENCY, nie ma 4matic'a
-
Tapatalk niestety nie pokazuje podpisów...
To moim zdaniem powinieneś mieć dokładnie takie same opony przód i tył (skąd pomysł na różne rozmiary?), a rozmiary masz inne niż fabryka mówi, faktycznie zamiennikiem 245/40R18 jest 225/45R18 czyli takie jak miałeś wcześniej... Różnica jest jednak 2.51% a zalecana jest do 2% więc nie wiem czy to dobry pomysł i czy nie będzie to pogorszenie warunków trakcyjnych auta i błędów działania elektroniki...
I przyznam, że przy tym silniku opona 245 to moim zdaniem przesada...
-
Tak jak napisałem wcześniej. Różnica w obwodzie obu opon to 0,99%. Nic się nie będzie działo. Możesz jeździć. Powyżej 2% różnicy możesz odczuwać różnicę w działaniu elektroniki w szybko pokonywanych zakrętach. To fakt.
Staraj się kupować opony rozmiarem dopasowane do zaleceń producenta. Jak chcesz szybciej zużyć te źle dobrane koła to załóż je na tył i korzystaj z mocy silnika :)
-
@karawar
Skąd wziąłeś tą różnicę?
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180330/643770708f263baca3577978db572c35.jpg)
-
Ja wpisałem tam wysokość 45 i 40.
-
To przeczytaj uważnie jakie pytający założył opony...
-
Masz rację.
Przeczytałem to zbyt szybko porównując zakupiony rozmiar opon z moimi oponami.
-
Reasumując do pytającego - sugestia - zmień opony...
-
Reasumując do pytającego - sugestia - zmień opony...
Tak też będę musiał zrobić, no cóż, za stany zaćmienia umysłowego trzeba płacić. Thx
-
daj spokoj, nie zatrzesz przez to silnika...
-
Jasne... Co najwyżej w gorszych warunkach pogodowych stracisz przyczepność i zabijesz/okaleczysz siebie/kogoś...
@up gratuluję sposobu myślenia, w sumie czysto po Polsku...
-
Jak sie ma głowe na karku a nie w du*ie to w zlych warunkach sie nic nie stanie
-
Wielu takich bohaterów pewnie wącha kwiatki od dołu...
Ryzyko się minimalizuje, a nie zwiększa...
-
Daj spokoj widze ze nie ma sensu dalej rozmawiac bo wiesz najlepiej, ile wypadkow jest przez brawure za szybka jazde lub alkohol, jak bedziesz jechal tak jak mowia przepisy albo czul sie bezpiecznie w danej sytuacji na drodze to przez 2 opony ktore sa minimalnie mniejszego profilu nic sie nie stanie a jak sie stanie to przez durnia ktory nie dostosował sie do warunkow czy przepisow.(na bank nie zawini opona) Nie ma sensu teraz sprzedawac opon za pol ceny bo sie pomylil z 45 na 40 w profilu. Nie robmy cyrku, chyba ze nie masz co z kasa robic to sobie zmieniaj i 2 razy w miesiacu. Pozdrawiam :)
-
Wejdz na strone producenta opon i znajdz obroty na kilometr dla kazdego modelu ktory masz.
Nie udało mi się znaleźć takich informacji na stronie.
Może ktoś będzie wiedział gdzie tego szukać, opony to:
Dunlop Sport SP01 - 245/40/18
Dunlop Sport Maxx RT - 225/40/18
Pomijając wariacje abs/esp (nic się nie świeci), nie stanowi to żadnego zagrożenia, jeśli chodzi o właściwości jezdne ?
Wrzucilem to na strony angielskie, gdzie podaja rpm. Nie moglem znalezc dokladnie 1szej opony wiec pobralem dane z blizniaczej.
rpm = 833/784= 1.06
6 % roznicy dosc pewnie da Ci ladna dyskoteke na liczniku.
https://www.goodyear.com/en-US/tires/dunlop-spor
t-maxx-rt?cta=BBCardFullTireDetails
https://www.goodyear.com/en-US/tires/dunlop-sp-sport-5000-tires?cta=BBCardFullTireDetails
PS wyglada ze strona Dunlopa uzywa cookies do wyswietlenia danych technicznych, wiec bedziesz musial troche poklikac jesli chcesz to dokladnie zobaczys.
-
6 % roznicy dosc pewnie da Ci ladna dyskoteke na liczniku.
Na liczniku, nic się nie dzieje, jedynie jak gwałtowniej ruszam, to mam wrażenie, że częściej się załącza esp, ale nie jestem pewien czy przyczyną jet różnica średnic kół.
-
Jak dziala tempomat? Mozesz go uzywac powyzej 100 km/h ?
-
Jak dziala tempomat? Mozesz go uzywac powyzej 100 km/h ?
Nie wiem, nie próbowałem. Właściwie to nigdy jeszcze, w żadnym aucie nie używałem tego udogodnienia.
-
To jest E200 CDI 136 KM?
-
To jest E200 CDI 136 KM?
Tak
-
I załącza Ci się ESP? Na suchej nawierzchni?
Przy oponach 245 na tylnej osi?
-
Witam mam taki dylemat mam w212 3.5 CDI i mam zamiar kupić na tył opony w tej chwili mam przód 245/40/18 i tył mam 265/35/18 i teraz moje pytanie czy jak kupie na tył 265/40/18 coś sie stanie felgi orginał AMG czy jakie mi radzicie na tył ?
-
Myślę, że jak zmienisz tak tył to elektronika zglupieje, bo zmienisz tylko na jednej osi...
Trzymaj się tego co mówi instrukcja, z tego co pamiętam poprawny rozmiar jest to co masz...
Ewentualnie zmieniaj tył na to samo co przód, o ile nie będzie to za duży naciąg na felgach...
-
Witam mam taki dylemat mam w212 3.5 CDI i mam zamiar kupić na tył opony w tej chwili mam przód 245/40/18 i tył mam 265/35/18 i teraz moje pytanie czy jak kupie na tył 265/40/18 coś sie stanie felgi orginał AMG czy jakie mi radzicie na tył ?
Prawie 4% różnicy to dużo. Przekłamania na liczniku to największy problem jakiego doświadczysz. Na pewno nie wpłynie to korzystnie również na systemy bezpieczeństwa - ale to będziesz mógł stwierdzić po dzwonie. ;) Jaką szerokość ma felga tył?
PS. W W212 nie ma silnika 3.5 CDI.