Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Dyferencjał i koła oraz przeniesienie napędu => Wątek zaczęty przez: olo3253 w 21 Sierpnia 2017, 00:19 50s
-
Witam.
W trakcie pierwszego mycia autka zauważyłem, że moja czarna strzała (E 250 AMG 7 Gtronic) ma dwa rozmiary opon przód 245/40 R18 , tył 265/35/18 i czy to normalne czy ktoś tak sobie zamienił ? Jaki wybrać rozmiar na zime czy też dwa różne czy przejść na jeden rozmiar. Wiem do zimy jeszcze troche ale jako że mieszkam w Szkocji to troche szybciej sie robi zimno i deszczowo a ponadto czeka mnie wyjazd do PL na święta.
-
Chyba ktos zamienil. Mam model USA z fabrycznymi 17", wiec moga byc pewne roznice, ale na ile wiem Mercedes-Benz uzywa stagerred kolek tylko w modelach AMG.
250 to nie auto z ktorego mozesz robic walec drogowy. Nawet 205 opony beda dobre.
-
Ja mam też taki rozmiar opon na felgach AMG i jest to stan fabryczny.Różnice w rozmiarach tył przód występowały już w w 203 (C klasa 2004 ), to nic nowego.Na zimę mam koła 16" z węższymi oponami i co ciekawe lepiej mi się jeździ na tych kołach ,większy komfort!
-
dokładnie taki rozmiar występuje przy felgach 18" więc to nic nienormalnego
-
Dzięki za szybką odpowiedź. To podpytam jeszcze czy na te felgi tylne co mają 265 opony mogę założyć 245 ? Nigdy tak nie kombinowałem więc nie wiem a wolę się dowoedzieć bo jak mam coś pytać szkockich oponiarzy to masakra nic nie wiedzą.
-
ale o ile mi wiadomo to w tych szerszych oponach inny profil jest wiec ciekawe czy nie bedzie problemu z czujnikami czy esp dowiedz się bo może nie ma co kombinować i trzeba zrobic tak jak zaprojektowali w fabryce
-
Tak , możesz założyć 245 , byle profil był taki jak tych z przodu . O ile pamiętam to 245/40/18
-
Faktycznie jest inny profil. Zapomniałem o czujnikach ABS tak kiedyś zrobiłem w Passacie i przy hamowaniu odrazu ABS wariował.
Nic innego jak chyba telefon do serwisu ale w PL.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
-
Śmiało możesz zakładać , ja jeżdżę na takim komplecie , 4x 245/40/18 i na feldze AMG :)
-
Wszystko zależy od tego jak chcesz jeździć,ja raczej nie zmienię tylnych bo mam napęd na ośkę i moment obrotowy 620 Nm to i tak z trudem te opony przenoszą ten moment.Jeśli nie masz czujników ciśnienia na kole to po zaadaptowaniu przez komputer pokładowy(tak czy inaczej trzeba przy każdej zmianie opon ,kół) esp i abs sobie poradzą .
-
No momentu mam 500 czujniki też mam ale to adaptacja załatwi bo nawet jak jechałem na urlop to dałem więcej to zaraz komunikat że ciśnienie nie prawidłowe i musiałem adaptację zrobić.
Dzięki wszystkim za porady, mam co myśleć :)
Ale generalnie autko fajne :) wygodne i pakowne po przesiadce z Jaguara sedana jest gdzie co pakować i więcej miejsca w środku.
-
Tak , możesz założyć 245 , byle profil był taki jak tych z przodu . O ile pamiętam to 245/40/18
Profil?
Do poprawnego doboru opon roznych rozmiarow potrzebujesz znalezc ich dane fabryczne z obrotami na kilometr.
MB nie podaje tego w opisach, ale mozesz miec ok 3% roznicy zanim Ci swiatelka na desce zaczna dyskoteke robic.
-
Właśnie chciałem kupić na tył 255 zamiast 265 ale nie wiem jaki profil dobrać i chyba zostane przy 265.
-
Bardzo łatwo dobrać profil.
Jeśli miałeś załóżmy 265/55, to mnożysz 265mm * 55% = 145,75 mm (profil w mm)
Teraz jeśli chcesz 255, a żeby profil został ten sam, to musisz (145,75 * 100%)/ 255 = 57,15, czyli trzeba dać profil 60, ew. zostać przy 55, zależnie jaki miałeś... elektronika nie będzie sprawiać problemu, bo mała różnica średnic...
-
Jak mozesz powiedziec mala roznica srednic skoro nigdy nie porownales konkretnych opon?
Zreszta srednice nie sa wazne przy jezdzie samochodem. Opony sie uginaja i uginaja sie roznie dla roznych modeli opon.
Dlatego producenci podaja obroty na kilometr.
-
Podstawowy powód dla ktorego są dwa rozne rozmiary przód/tył to napęd. Auta tylnonapedowe maja mieszane opony a 4Matic taie same na obu osiach. Czy na pewno tak sobie zamieniac można to nie jestem pewny. Na pewno nie mieszałbym w przypadku 4Matic bo wtedy napędy mogą głupiec. Ale w ośce to moze i nie robi za duzej roznicy.
-
Nie przesadzajmy, nie rozmawiamy o składniku leku, który może zabić, a o oponach, każdy system ma tolerancję i na pewno nie będzie "wariował" przy różnym ugięciu opon, nadgorliwość Kajtka mnie przeraża...
-
Niekoniecznie auta tylnonapędowe mają różne rozmiary, nawet powiem więcej instrukcja mówi, że w większości są takie same rozmiary...
Natomiast zamiast bawić się w matematykę i wyliczanki większość portali sprzedających opony ma przeliczniki na swoich www gdzie podawane są różnice procentowe przy zmianie szerokości i profilu opon, oraz przekłamania licznika prędkości czy przejechanych km...
-
Na pewno maja auta z pakietami AMG czy sportowym ale tylnonapedowe. $Matic Kazde maja taki sam rozmiar.
-
Hej,
Czy ktos z Was jezdzi moze na 18" z oponami 245/45R18? Wiem, że w serii wchodzi 245/40R18 ale chciałbym dodać troche mięcha na wysokość - w nadkolu teoretycznie miejsca jest sporo, w sieci też spotkalem zdjęcia z wyższym profilem. Systemy nie zwariują?