Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez olo3253 dnia 21 Aug 2017
  • Witam.
    W trakcie pierwszego mycia autka zauważyłem, że moja czarna strzała  (E 250 AMG 7 Gtronic) ma dwa rozmiary opon przód 245/40 R18 , tył 265/35/18 i czy to normalne czy ktoś tak sobie zamienił ? Jaki wybrać rozmiar na zime czy też dwa różne czy przejść na jeden rozmiar. Wiem do zimy jeszcze troche ale jako że mieszkam w Szkocji to troche szybciej sie robi zimno i deszczowo a ponadto czeka mnie wyjazd do PL na święta.   
  • #2 wysłana przez Kajtek1 dnia 21 Aug 2017
  • Chyba ktos zamienil. Mam model USA z fabrycznymi 17", wiec moga byc pewne roznice, ale na ile wiem Mercedes-Benz uzywa stagerred kolek tylko w modelach AMG.
    250 to nie auto z ktorego mozesz robic walec drogowy. Nawet 205 opony beda dobre.
  • #3 wysłana przez Prezes1960 dnia 21 Aug 2017
  • Ja mam też taki rozmiar opon na felgach AMG i jest to stan fabryczny.Różnice w rozmiarach tył przód występowały już w w 203 (C klasa 2004 ), to nic nowego.Na zimę mam koła 16" z węższymi oponami i co ciekawe lepiej mi się jeździ na tych kołach ,większy komfort!
  • #4 wysłana przez krisu1977 dnia 21 Aug 2017
  • dokładnie taki rozmiar występuje przy felgach 18" więc to nic nienormalnego
  • #5 wysłana przez olo3253 dnia 21 Aug 2017
  • Dzięki za szybką odpowiedź. To podpytam jeszcze czy na te felgi tylne co mają 265 opony mogę założyć 245 ? Nigdy tak nie kombinowałem więc nie wiem a wolę się dowoedzieć bo jak mam coś pytać szkockich oponiarzy to masakra nic nie wiedzą.
  • #6 wysłana przez krisu1977 dnia 21 Aug 2017
  • ale o ile mi wiadomo to w tych szerszych oponach inny profil jest wiec ciekawe czy nie bedzie problemu z czujnikami czy esp dowiedz się bo może nie ma co kombinować i trzeba zrobic tak jak zaprojektowali w fabryce
  • #7 wysłana przez BiBi dnia 21 Aug 2017
  • Tak , możesz założyć 245 , byle profil był taki jak tych z przodu . O ile pamiętam to 245/40/18
  • #8 wysłana przez olo3253 dnia 21 Aug 2017
  • Faktycznie jest inny profil. Zapomniałem o czujnikach ABS tak kiedyś zrobiłem w Passacie i przy hamowaniu odrazu ABS wariował.
    Nic innego jak chyba telefon do serwisu ale w PL.
    Jeszcze raz dzięki za pomoc.
  • #9 wysłana przez BiBi dnia 21 Aug 2017
  • Śmiało możesz zakładać , ja jeżdżę na takim komplecie , 4x 245/40/18 i na feldze AMG :)
     
  • #10 wysłana przez Prezes1960 dnia 22 Aug 2017
  • Wszystko zależy od tego jak chcesz jeździć,ja raczej nie zmienię tylnych bo mam napęd na ośkę i moment obrotowy 620 Nm to i tak z trudem te opony przenoszą ten moment.Jeśli nie masz czujników ciśnienia na kole to po zaadaptowaniu przez komputer pokładowy(tak czy inaczej trzeba przy każdej zmianie opon ,kół) esp i abs sobie poradzą .
  • #11 wysłana przez olo3253 dnia 22 Aug 2017
  • No momentu mam 500 czujniki też mam ale to adaptacja załatwi bo nawet jak jechałem na urlop to dałem więcej to zaraz komunikat że ciśnienie nie prawidłowe i musiałem adaptację zrobić.
    Dzięki wszystkim za porady,  mam co myśleć  :)  
    Ale generalnie autko fajne :)  wygodne i pakowne po przesiadce z Jaguara sedana jest gdzie co pakować i więcej miejsca w środku.
  • #12 wysłana przez Kajtek1 dnia 23 Aug 2017
  • Tak , możesz założyć 245 , byle profil był taki jak tych z przodu . O ile pamiętam to 245/40/18

    Profil?
    Do poprawnego doboru opon roznych rozmiarow potrzebujesz znalezc ich dane fabryczne z obrotami na kilometr.
    Mercedes-Benz nie podaje tego w opisach, ale mozesz miec ok 3% roznicy zanim Ci swiatelka na desce zaczna dyskoteke robic.
  • #13 wysłana przez RAF77 dnia 13 Sep 2017
  • Właśnie chciałem kupić na tył 255 zamiast 265 ale nie wiem jaki profil dobrać i chyba zostane przy 265.
  • #14 wysłana przez Bojar dnia 19 Oct 2017
  • Bardzo łatwo dobrać profil.

    Jeśli miałeś załóżmy 265/55, to mnożysz 265mm * 55% = 145,75 mm (profil w mm)

    Teraz jeśli chcesz 255, a żeby profil został ten sam, to musisz (145,75 * 100%)/ 255 = 57,15, czyli trzeba dać profil 60, ew. zostać przy 55, zależnie jaki miałeś... elektronika nie będzie sprawiać problemu, bo mała różnica średnic...
  • #15 wysłana przez Kajtek1 dnia 19 Oct 2017
  • Jak mozesz powiedziec mala roznica srednic skoro nigdy nie porownales konkretnych opon?
    Zreszta srednice nie sa wazne przy jezdzie samochodem. Opony sie uginaja i uginaja sie roznie dla roznych modeli opon.
    Dlatego producenci podaja obroty na kilometr.
  • #16 wysłana przez rafal11 dnia 19 Oct 2017
  • Podstawowy powód dla ktorego są dwa rozne rozmiary przód/tył to napęd. Auta tylnonapedowe maja mieszane opony a 4Matic taie same na obu osiach. Czy na pewno tak sobie zamieniac można to nie jestem pewny. Na pewno nie mieszałbym w przypadku 4Matic bo wtedy napędy mogą głupiec. Ale w ośce to moze i nie robi za duzej roznicy.
  • #17 wysłana przez Bojar dnia 19 Oct 2017
  • Nie przesadzajmy, nie rozmawiamy o składniku leku, który może zabić, a o oponach, każdy system ma tolerancję i na pewno nie będzie "wariował" przy różnym ugięciu opon, nadgorliwość Kajtka mnie przeraża...
  • #18 wysłana przez Remi dnia 19 Oct 2017
  • Niekoniecznie auta tylnonapędowe mają różne rozmiary, nawet powiem więcej instrukcja mówi, że w większości są takie same rozmiary...
    Natomiast zamiast bawić się w matematykę i wyliczanki większość portali sprzedających opony ma przeliczniki na swoich www gdzie podawane są różnice procentowe przy zmianie szerokości i profilu opon, oraz przekłamania licznika prędkości czy przejechanych km...
  • #19 wysłana przez rafal11 dnia 19 Oct 2017
  • Na pewno maja auta z pakietami AMG czy sportowym ale tylnonapedowe. $Matic Kazde maja taki sam rozmiar.
  • #20 wysłana przez KamilS212 dnia 01 Jan 2019
  • Hej,

    Czy ktos z Was jezdzi moze na 18" z oponami 245/45R18? Wiem, że w serii wchodzi 245/40R18 ale chciałbym dodać troche mięcha na wysokość - w nadkolu teoretycznie miejsca jest sporo, w sieci też spotkalem zdjęcia z wyższym profilem. Systemy nie zwariują?
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu