Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Kupujemy Mercedesa W212 => Wątek zaczęty przez: Szybkiwolmy123 w 02 Października 2016, 15:16 39s
-
Witam chce kupić Mietasa kombi rok 2010 silnik 2.1 136km i tu pojawia się moje pytanie, czy każdy w212 ma airmatic ?
-
Nie. Sądząc po silniku, twój raczej na pewno nie będzie miał.
-
Czy ktoś może mi rozkodować ten numer vin WDD2122051A280677 ? Szczególnie chodzi mi tutaj właśnie o ten airmatic. Auto które chce kupić jest na chodzie, aczkolwiek z silnika dochodzą jakieś dziwne dzwięki, czy te modele mają jakieś typowe usterki, które właśnie tym się charakteryzują ?
-
VIN WDD2122051A280677
Baumuster 212205
Sales name E 200 CDI
Order number 0 0 236 00449 (Destination: Branch Freiburg)
Delivery date 17 08 2010
PAINT1 040U BLACK
Interior color 101A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
Engine 651925 30 289796
Gearbox 722694 08 157491
030 ELECTR. REGULATED DIESEL FUEL PUMP
040U BLACK
100A IMITATION LEATHER
101A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
108 CONTROL CODE MARKETING
110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
236 DAY DRIVING LIGHT
248 REAR SEAT WITH INTEGRATED CHILD SEAT
255B No code designation available
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
334 TWO-WAY RADIO HOLDER IN GLOVE BOX
336 PREPARATION FOR TAXIMETER INSTALLATION
342 CONNECTION FOR TAXI ROOF SIGN
356 ROOF ANTENNA, REAR CENTER FOR TAXI-RADIO ETC.
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
450 TAXI - INTERNATIONAL
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
485 (COMFORT RUNNING GEAR)
525 RADIO AUDIO 50 APS
580 AIR CONDITIONER
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
669 SPARE WHEEL / FOLDING WHEEL
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
731 TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER
801 AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
801 *1 722.6__ 19990504 AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
801 *2 212____ 20070403 YOM 10/1
801 *3 651.9__ 20080919 YOM 10/1
837 RUBBER MATS ON FRONT AND REAR FLOOR
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
934 TAXI EMERGENCY ALARM SYSTEM
937 REINFORCEMENT PACKAGE
938 RADIO UNIT SWITCH AND MICROPHONE
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
965 ELECTR. PROVISION FOR HIRED CARS / TAXICAB
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL
F212 MODEL SERIES 212
FS COMBI - VEHICLE
G694 TRANSMISSION CODE VERSION 94
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J54 JOINT FLANGE VARIANT
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
K22 SOFTWARE CONTROL F. LOW BEAMS WITHOUT NIGHT DESIGN
L LEFT-HAND STEERING
M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
P10 TAXI FIXED PRICE MODEL
R01 SUMMER TIRES
R14 16" LIGHT ALLOY WHEEL 10 DOUBLE-SPOKE DESIGN
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
V72 SPEED- + LOADINDEX 99W XL
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Tak jak sądziłem, taxi.
-
Tak to taxi sprzedawca mnie o tym poinformował. Jednak jest to bardzo dziwna wersja taxi ponieważ jest w czarnym malowaniu ma pakiet chrom i dobry Alus No i ksenony z vin wynika, ze taki wyjechał z fabryki. Znalazłem tylko informacje na temat przedniego zawieszenia, ale nic nie widzę o tylnim(mowa o airmatic) a co do samej taksówki, to nie mam z tym problemu, ponieważ auto do samego końca było serwisowane itd
-
Kolego jeżeli to sedan to może mieć a nie musi ,natomiast kombi ma tył airmatic obligatoryjnie innego zawieszenia kombi "chyba" nie ma.
-
Nie mylcie AirMatic z Nivo. W VIN'ie wzmianki o AirMaticu nie ma więc auto go nie posiada. Kolor jest czarny, bo na 99% był oklejony, a taxi też potrafią mieć nieraz coś w wypasie fajnego i to fakt, że serwis niemieckich taxi jest troszkę inny niż auta cywilnego i warto czasem takie auto zakupić, gdyby nie ten silnik. Dawaj foty. A chromy itd. ma bo to wersja Elegance.
-
Muciek,napisz kolego który z w 212 ma nivo bo z tego co wiem nivo to hydrauliczne zawieszenia starszego typu, w w 212 zastosowano airmatic z tyłu we wszystkich kombi,chyba że jest inaczej to proszę dlatego o info.
-
Muciek,napisz kolego który z w 212 ma nivo bo z tego co wiem nivo to hydrauliczne zawieszenia starszego typu, w w 212 zastosowano airmatic z tyłu we wszystkich kombi,chyba że jest inaczej to proszę dlatego o info.
https://www.w212.pl/kupujemy-mercedesa-w212/jakich-silnikow-i-rocznikow-unikac/
-
Kolego Muciek,nivo to zawieszenie hydrauliczne i przy tym będę się upierał ,kolega w 212 myślał o tym że airmatic w kombi działa jak nivo w starych kombi .W innym wątku tłumaczyłem nie tak dawno że wymieniłem poduszkę i musiałem też naprawiać przewód powietrza. W EPC jest to zawieszenie airmatic .Nivo było lepszym rozwiązaniem ale bardziej kosztownym kiedy "padło", airmatic tańszy w naprawie no i oczywiście lżejsze,działanie bardzo podobne jak nivo, też po załadowaniu samoczynnie się poziomuje.Z przodu mam zawieszenie mechaniczne i jestem z tego bardzo zadowolony.
-
W W211 też nie ma typowych amortyzatorów NIVO tylko są poduszki, ale nazywa się to oficjalnie NIVO, bo Airmatic to co innego.
-
Muciek,proponuje sprawdzić w EPC i znaleźć w tym programie części do nivo w 212.Zarzucasz niewiedzę innym a sam kolego upierasz się przy fałszywych informacjach.Wyjaśniam że nivo to hydrauliczny system amortyzacji tyłu kombi w starszych modelach,co było w 211 nie wiem .W w 212 jest to airmatic zwany potocznie nivo bo ,jak napisałem już w tym wątku,również "niweluje "zawieszenie po załadunku lub przy podczepionej przyczepie itp.Oczywiście można się upierać że mercedes nie reklamuje airmatica w tylnym zawieszeni kombi ale wszędzie widać że airmatik to zawieszenie pneumatyczne w w212 kompletne i z przodu jak i z tyłu .Główny wątek rozpoczęty przez kolegę Szybkiwolmy123,to czy w 212 jest airmatic we wszystkich modelach kombi ,to odpowiedź brzmi tak ale na pewno z tyłu ,może być z przodu ale nie musi i tyle na ten temat.
-
Może to po prostu kwestia nazwy, tak czy siak Airmatic'iem tego nie nazwę. Owszem poduchy są na powietrze a nie na olej jak w klasycznym NIVO, ale nie da się tam regulować trybem pracy zawieszenia ani nic takiego, więc dla mnie niech będzie, że to po prostu zawias pneumatyczny i tak czy siak bliżej mu pracą i funkcjonalnością do NIVO niż do Airmatic'a (poza samą nazwą air - powietrze). I czy ja komuś zarzucam niewiedzę? W którym miejscu?
-
Kiedys jak ktos powiedzial nivo to od razu wiadomo bylo ze hydrauliczne poziomowanie zawieszenia, a teraz zastapili to pneumatyka, i w niemieckim slownictwie nazywa sie to niveauregulierung dlatego niektorzy dalej mowia na to nivo, a powinnismy mowic po polsku ;-) czyli poziomowanie tylnego zawieszenia...