Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Kupujemy Mercedesa W212 => Wątek zaczęty przez: lumpernkiel w 24 Maja 2015, 03:41 13s

Tytuł: Direct Control dobijanie i komfort różnych wersji
Wiadomość wysłana przez: lumpernkiel w 24 Maja 2015, 03:41 13s
Czy w poliftingowych w212 w wersji z komfortowym DC z wersji Elgance (nie obniżonym i nie utwardzonym jak w Avangarde) dalej przednie zawieszenie dobija (słyszałem opinie, że przed liftem narzekano na to)? Z wątków na forum mniemam, że Airmatic dobija, a przy krótkiej jeździe testowej Avangarde nie stwierdziłem.
Czy ogólnie zawieszenie w Elgance jest dużo bardziej komfortowe?
Niestety nie mam czasu na namierzanie wersji Elgance i organizowaniu jazdy testowej.
Tytuł: Odp: Direct Control dobijanie i komfort różnych wersji
Wiadomość wysłana przez: benzik w 24 Maja 2015, 20:17 08s
Nie ma zadnego dobijania w direct control, na forum pisali niektorzy ze w airmatic to maja, ale w zwyklym zawieszeniu wszystko jest ok. Jesli przejechales sie avnagarde na komfortowym zawieszeniu to w elegance masz to samo. Ogólnie masz 2 rodzaje zawieszenia zwyklego( stalowego) komfortowe i sportowe (obnizone i twardsze). Elegance zawsze ma komfortowe a Avangarde moze miec komfortowe albo na zyczenie sportowe, zalezy jak trafisz. Ja mam avangarde z pakietem AMG to wtedy mam sportowe, a jezdzilem tez Avangarde z komfortowym i jest spora roznica choc ja nie narzekam na swoje twardzsze zawieszenie, po vinie mozesz sprawdzic czy masz komfortfahrwerk czy sportfahrwerk.
Z reszta ten DIRECT CONTROL to troche bajer ze niby sie dostosowuje do drogi itd itp. a to przeciez zwykle amory bez elektroniki to jak moga sie dostosowac?? Telepatycznie z kierowca.... Jedyne co moze sie dostosowac to airmatic jak nacisniesz przycisk na konsoli. :)
Tytuł: Odp: Direct Control dobijanie i komfort różnych wersji
Wiadomość wysłana przez: lumpernkiel w 25 Maja 2015, 16:19 08s
Pytam bo gdzieś ktoś się skarżył (zdaje się na jakimś niemieckim forum) na wersję przedliftową Elgance, a w "Mercedesie" twierdzą, ze Avangarde ma "komfortowe" obniżone o 15mm i nieco twardsze niż "komfortowe" w Elgance i takie twierdzenia zresztą padły w jakiejś dyskusji na forum, a to mogło by likwidować dobijanie mimo obniżenia. Co do regulacji to przecież to klasyka od lat w Mercu z "bierną regulacją" zależną od amplitudy wychyleń koła z "pływającym tłoczko-zaworkiem" w dodatkowym kanale-obejściu w amorku.
Tak czy siak stanie chyba na standardowym w Avangarde choć kusiło airmatic i trochę martwi te 1,5cm niżej
Tytuł: Odp: Direct Control dobijanie i komfort różnych wersji
Wiadomość wysłana przez: JM63 w 16 Lutego 2021, 17:47 44s
Pozwolę sobie odgrzać temat, skoro jesteśmy przy Direct Control. Nabyłem właśnie kombi 250cdi 4matic z 2011 z zawieszeniem komfortowym + nivo. Miękkie jest okrutnie i o ile jedzie się po kostce czy drobnych nierównościach, to jest fajnie. Natomiast wpadając w dół czy przejeżdżając przez większy próg zwalniający tempem innym niż spacerowe, dobija jakby miał z 200kg położone na masce, nierzadko przycierając podwoziem. Na początku marca i tak będę wymieniał praktycznie wszystko w zawieszeniu, ale chcę się upewnić, którędy podążać.
Jeśli zachowanie mojego auta wynika ze zużycia amortyzatorów (choć aż mi się nie chce wierzyć, bo ma 133 tyś km, z czego 100 tyś po szwajcarii, a reszta głównie po Warszawie i okolicach), to nie chciałbym wyrzucać pieniędzy w błoto i mieć ten sam problem w nowych amortyzatorach. Nie jestem też fanem charakterystyki pontonu. Nie znoszę jak auto się buja. Lubię jak jest w miarę płasko, bez pływania, ale z dobrym wybieraniem dziur, tak jak w ulicznych gwintach z górnej półki, typu KW V3 czy Ohlins R&T.
I tu pytanie, skoro zmieniam amortyzatory i być może sprężyny, to chyba mogę wybrać, czy chce wersję komfort, czy sport? Jeśli tak, to czy ktoś mógłby porównać te dwie wersje?

Druga sprawa, to co wybrać- Bilstein czy Sachs? po wpisaniu numerów oem:
2123235800
2123203930
Pokazuje mi Bilsteina B4 z technologią DampMatic (czyli o ile rozumiem jakby aktywne zawieszenie z siłą tłumienia zależną od prędkości dobicia/odbicia?). Nie mam natomiast żadnych informacji o Sachsie- czy jest to odpowiednik zwykłego B4, czy wersja do mojego auta też ma podobną technologię? Pytam, bo o ile ceny przodów są zbliżone, o tyle tył Bilsteina jest droższy o połowę...

Trzecia sprawa... Teoretycznie zawieszenie nie ma regulacji, ale po wciśnięciu przycisku S robi się ewidentnie sztywniejsze... Jak to możliwe?