Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Kupujemy Mercedesa W212 => Wątek zaczęty przez: Yelram w 03 Lutego 2016, 19:06 11s
-
Witam.
Powoli rozglądam się za w212 i mam kilka pytań do Was, bardziej doświadczonych.
1.Czy w kombi bez Airmatic jest zawsze nivo?
2.Czy pierwsze roczniki miały jakieś błędy wieku dziecięcego i lepiej ich unikać?
3.Od jakiej kwoty oglądać w ogóle auta jest sens?
4. Na to pytanie nie wiem czy ktoś odpowie szczerze czy będzie się wstydził, ale jak wygląda sprawa z rdzą? Głównie chodzi mi o nadkola, widziałem już kilka w212 rdzewiejacych w tym miejscu, pewnie napiszecie, że musiały być po dzwonie. Kolega ma z 2010 roku, brał nowe z salonu i właśnie w zimę wyskoczyła mu rdza w nadkolach i zastanawiam się czy pierwsze roczniki miały z tym problem... Bardzo proszę o uczciwą odpowiedź.
-
1. Z reguły tak, nie ma co narzekać na nivo - to fajna sprawa! Docenisz jak sowicie załadujesz auto :)
2. Diesle miały problemy z wtryskiwaczami - akcja serwisowa była na to. Benzyna problem z kopceniem na zimnym https://www.w212.pl/silnik-osprzet-silnika/cgi-e200-bialy-dym-przy-zimnym-rozruchu/
3. Od cen fajnych sztuk np. na mobile.de - choć na to również nie ma reguły :) unikałbym modeli z USA
4. Nie spotkałem się z tym problemem, smutne jest to co piszesz.
-
Ale na nadwozie jest przecież 30 lat gwarancji.
-
Dzięki za odpowiedzi, kolego W212 masz rację, że nivo i airmatic jest super, mam obecnie airmatic i lubię go, komfort niesamowity ale wymieniłem wszystkie miechy i kompresor od miechów co jest kosztowne ostro :)
@RAF77 oczywiście masz rację bo miał jeszcze na gwarancji chyba i mu to robili ale niesmak pozostaje. Co do 30 letniej gwarancji na nadwozie musisz spełniać kilka warunków, między innymi co roku robić w salonie zabezpieczenie karoserii :) mało kto to robi, taki kruczek prawny...
-
Powiem szczerze, że ja się z rdzą w tym modelu jeszcze nie spotkałem. Nawet oglądałem, jak się później okazało dość mocno strzelone auto z 2010 i ani sladu. Swoją drogą moje auto ma kilka rys, ostatnia się pojawiła dość niedawno bo jakaś kobieta nie mogła przejść ze swoją torebką metr dalej od parkingu i mam dość sporą rysę, ale śladów rdzy na nadkolach czy gdziekolwiek indziej -brak. Swoją drogą wie ktoś jak najlepiej zająć się naprawą rys? Mam jedną małą, ale do gołej blachy i tą nową. Wydaje się że poszła tylko jedna warstwa lakieru... Trzeba malować czy są jakieś sztuczki magiczki? Bo nie ukrywam, że średnio estetycznie to wygląda... Obie rysy są na drzwiach.
-
Są jakieś preparaty, które rozpuszczają lekko lakier na obu brzegach rysy. Na TVN TURBO widziałem test - całkiem sensowny i dało to rade, nie pamiętam nazwy, ale to chyba był QUIXX:
https://youtu.be/RUHz9VL614g (https://youtu.be/RUHz9VL614g)
Film powyższy należy potraktować z dużym dystansem, to nie jest tak cudnie :) - z bliska rysę będzie mimo wszystko widać.
-
Dzięki wielkie, spróbuję tego. Nie ukrywam, że brzydko wyglądają te rysy, a nie chce mieć na całym samochodzie 200-300um, bo jak bym kiedyś sprzedawał... No cóż, nie wiem czy każdy uwierzy w fakturę i moje słowa :)
-
Udaj się z tym do firmy która zajmuje się profesjonalnie car detailing, powinni sobie z takim czymś poradzić jeśli mają pojęcie o tym co robią...
-
No cóż wątek specjalnie się nie rozwinął dlatego spróbuje go wskrzesić.
1. Jaki więc silników benzynowych unikać ?
2. W212 lepiej przed czy ten po lifcie ? (nie chodzi o wygląd)
3. Jaki automaty 5 czy 7, a może 9 biegów ?
4. Napęd na 4 koła czy jest zawodny ?
5. Na co jeszcze zwrócić szczególna uwagę w modelu W212 ?