Autor Wątek: Mercedes w212, jak działa 4matic? Lift roku 2012?  (Przeczytany 7290 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MBLW

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Mercedes w212, jak działa 4matic? Lift roku 2012?
« dnia: 09 Marca 2015, 10:32 38s »
Witam,

Zaczynam nowy wątek gdyż mam parę pytań technicznych i parę pytań eksploatacyjnych. O Mercach coś wiem... ale tylko o klasycznych - lata 80. Na nowe samochody, studiowanie prospektów, wypasów i opcji nie mam porostu czasu i serca. Współczesne auta po prostu używam i wiem że jak wydaje troszkę większe pieniądze to muszą dać trochę radochy kierowcy na drodze- a nie tylko pikać, plumkać, mrugać ESP i mówić że się nie da!

Rozglądam się za nowym autem na co dzień i tu moje oczy skierowały się na w212. Konkretnie na w212 po lifcie w 2012 roku - czyli jeszcze kwadratowe lampy na przedzie i nowe wnętrze. Auto z nowym przodem 2013 - niestety bardzo mi nie przypada do gustu. Mam wiec pytania o konkretnie model z połowy 2012 do modelu z roku 2013.

1. W jakich konkretnych datach był produkowany wspomniany prze zemnie w212, jak w vin jest zaznaczone że auto jest po lifcie? Na ogłoszeniach czasem znajduje auta z datą 01/2012 a są już po lifcie. Czy lift nie wszedł w kwietniu 2012?
2. Jak działa 4matic? W praktyce i teorii.
Pytam bo, widziałem filmik z prezentacji 4matic i czy w obecnej wersji auto cały czas używa przednich hamulców do "łapania trakcji"?
Szukam 350CDI - i tu pytanie czy macie porównanie tył napęd vs. 4matic
3. Czy4matic ma przynajmniej częściowo odłączany ESP?
4. Czy są opcje wyposażenia które mają zmianę biegów na tunelu środkowym a nie "w wycieraczkach"?
5. Czy tylny most w wersjach 350CDI ma mechaniczną blokadę, szperę, płytki? - czy była to opcja doposażenia? Jaki kod w VIN muszę szukać?
6. Czy zawieszenie airmatic - ma tryb sport i może obniżyć auto?
7. Czy w 2012 wychodziły skrzynie 9g do napędu na tył?
8. Czy skrzynia 9G ma tylko więcej przełożeń niż 7G? Czy 9 bieg  w 9G ma dłuższe przełożenie niż 7 w 7G?
9. Czy "Sportsitze" to te fotele które maja dodatkową regulację od strony skrzyni biegów?

Moim ideałem było by 350CDI bez opcji 4matic - niestety mało takich chyba się sprzedało.






Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes w212, jak działa 4matic? Lift roku 2012?
« dnia: 09 Marca 2015, 10:32 38s »

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1099
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Mercedes w212, jak działa 4matic? Lift roku 2012?
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Marca 2015, 11:47 17s »
Mylisz pojęcia. Lift był w kwietniu 2013r i polegał m.in. właśnie na wspomnianej przez ciebie zmianie stylizacji zewnętrznej.
Więc modele z 2012 roku to są wszystko modele PRZEDLIFTOWE.
A odpowiadając konkretnie na poniższe pytania:
1. Prawdopodobnie mylisz wersję poliftową z releasami z poszczególnych lat. W 2012 roku był np. kolorowy wyświetlacz w zegarach i Comand Online (między innymi oczywiście)
2. 4Matic to stały podział 60% tył 40% przód. Jest oczywiście wspomagany ESP (przyhamowywanie kół), na czterech kołach.
3. Tak, podobnie jak w napędzie na tył.
4. To nie zależy od opcji wyposażenia, a silnika, skrzyni i rocznika. Akurat w 350CDI zmiana biegów jest zawsze przy kierownicy.
5. Szpery nie ma w mercedesach od czasu powszechnego wprowadzenia ESP. ESP ją całkowicie zastępuje.
6. Tak.
7. Nie.
8. 7G ma dwa nadbiegi (5 jest bezpośredni), 9G ma 3 nadbiegi (6 jest bezpośredni). Oczywiście przełożenie 9 biegu w 9G jest dłuższe (i to sporo) od 7 w 7G.
9. Nie, to fotele komfortowe (z pełną pneumatyką). Sportsitze to fotele o specjalnym kształcie (np. przedłużonym podparciu ud).
10. 350CDI bez 4Matic jest całkiem sporo.
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2015, 11:54 18s wysłana przez sewan »

Offline MBLW

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Mercedes w212, jak działa 4matic? Lift roku 2012?
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Marca 2015, 15:17 13s »
Tak, wiem ze w 2013 był nowy przód.
Ale auta w 2012 mają inne led w zderzaku i zupełnie fajniejsze kierownice niż np 2009-2011.

Co do punktu 5 - brak opcji szpery. Wielka szkoda! Szczególnie wielka że wolałbym auto bez 4matic.

Co do punktu 7 - myslałem że wychodzil też w 2012 ale jako opcja do aut bez 4matic. Cóż , liczba 7 i literka G brzmią szczęśliwie.

Zapytam jeszcze o wasze postrzeganie:
Jak kształtują sie ceny na 350CDI Avangarde, bez 4matic, z przebiegiem do 60-70kkm.

Z tego co wypatrzyłam na mobile to 35-37k€ + import. ~ czyli ok. 185kpln na gotowo. Raczej mocno doposażone z gwarancją 24miesiace, sprzedaż przez salon Mercedes-Benz.

Wg  np. Infoexpert do ubezpieczeń - polskie salonowe auto po 1 właścicielu powinno być w granicach 150kpln

Tylko gdzie w Polsce kupić dobre używane auto z gwarancją?!




Dodano: [time]10 Marzec 2015, 06:52 43s[/time]

A jeżeli nawet nie będe miał 4matic to mam już sposób na zimę, potrzeba tylko gibkiego pasażera.
https://www.youtube.com/watch?v=iQOtyPdmsLU



Dodano: 10 Marca 2015, 06:58 56s
I stwierdzam że stary 4matic o ten jeszcze z w w124, jest o niebo lepszy od współczesnego.
https://www.youtube.com/watch?v=lPEb0Bko5ho - te auta fruwały z gazem w podłodze!
Tak już teraz jest że taniej jest napisać program do włączania hamulców zamiast zastosować tradycyjne mechanizmy. Ale czy program będzie lepszy niż mechanizm różnicowy? Wątpię.

« Ostatnia zmiana: 10 Marca 2015, 06:58 56s wysłana przez MBLW »

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Mercedes w212, jak działa 4matic? Lift roku 2012?
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Marca 2015, 15:17 13s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock