Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Kupujemy Mercedesa W212 => Wątek zaczęty przez: Mateusz w 01 Września 2020, 20:50 37s
-
Witam
Zamierzam zakupić Mercedesa s212 przed lift z silnikiem diesla minimum e250 w gore. Na co zwrócić uwagę? Jak wygląda sprawa z rozrządem kiedy trzeba wymienić? Jaka skrzynia najlepsza mam namyśli automat. Jak jest z zawieszeniem pneumatycznym? Wszystkie kombi je posiadają? Jaki jest koszt naprawy takiego zawieszenia? Przy przebiegu ok 250tys co może być już do zrobienia? Czy wyposażenie distronic Plus to jest aktywny tempomat z funkcją zatrzymania samochodu i ruszenia z miejsca, do distronic Plus zalicza się też asystent pasa ruchu? Proszę o odp. Trochę czytałem informacji w internecie ale nie znalazłem wszystkie o co mnie interesuje.
-
Cześć,
Mogę trochę doradzić odnośnie active distronic bo akurat taki mam. Nie służy to do awaryjnego hamowania. Zwalnia i przyspiesza zgodnie z ruchem jaki wykrywa przed sobą, zwalnia aż do zera, żeby ruszyć trzeba musnąć gaz. Generalnie trzeba oczywiście kontrolować sytuację na drodze, gdy samochód przed Tobą gwałtownie hamuje i system nie daje rady to piszczy żeby samemu depnąć w hamulec. Zresztą piszczy nawet jak masz distronic wyłączony jak za szybko zbliżasz się do samochodu lub przeszkody przed tobą. Przydatna funkcja, ale wymaga przyzwyczajenia się. Bardzo mnie denerwowało na początku, że np. jak masz ustawiony distronic na 130km/h i wciśniesz gaz(sdistronic na czas przyspieszania się dezaktywuje) masz n liczniku 170km/h wyprzedzasz gościa, puszczasz gaz distronic się włącza i co …… hamuje do zadanej prędkości(wciska hamulec za ciebie i to dość ostro). Przyzwyczajony byłem do normalnego tempomatu gdzie samochód w tej sytuacji wyhamowywał silnikiem aż do zadanej prędkości. Tu muszę fizycznie wyłączać wajchą ten cały distronic, żeby osiągnąć zamierzony efekt hamowania silnikiem. Zmiana prędkości distronikiem to albo o 1km albo o 10 km w górę i w dół, i tu znowu mnie denerwuje, że jak masz np. ustawione 48km/h i klikniesz zmianę o 10 w górę to zmieni się tylko do 50 i później 60, 70 itd. Jak chcesz ustawić np. 108 to po ustawianiu 100 musisz w górę osiem razy kliknąć. Tak poza tym fajna sprawa jedziesz i nie martwisz się, że ktoś zwalnia lub przyspiesza, bardzo przydatne w ruchu miejskim.
Asystent pasa ruchu to już inna bajka, trzęsie kierownicą jak najeżdżasz na linię, a w niektórych przypadkach jak najeżdżasz na ciągłą linie to sam wraca na pas ruchu(przyhamowuje jednym kołem co powoduje powrót na pas).
O rozrządzie nic nie wiem, żyję w przeświadczeniu, że w moim samochodzie się nie wymienia.
Co do skrzyni biegów to się nie wypowiem mam 7Gplus i nie widzę, żadnych problemów.
Wszystkie kombi(tak piszą na tym forum) mają poduszki z tyłu i samopoziomują się w zależności od ładunku. Ja mam Airmatica tzn mogę regulować wysokość samochodu. Są trzy położenia sport, comfort oraz jest jeszcze jeden przycisk który powoduje, że samochód podnosi się jeszcze wyżej. Opinie są różne, mi się podoba. Jak widzisz, że samochód ci po nocy opada to na 99% poduszki są do wymiany, wymieniasz i masz generalnie spokój na długo. W firmie LIMAK za poduszkę z wymianą zapłaciłem 750zł za sztukę.
A jeszcze jedno na koniec, nigdy już nie kupię samochodu z pełnymi skórami bez wentylacji siedzeń. Masakra po przejechaniu 500km wysiadam mokry w miejscu gdzie ciało styka się z siedzeniem. Wstyd się przyznać, ale na dłuższe trasy zakładam na siedzenie tkzw. koraliki i problem pocenia się mija. Wydaje mi się, że dobrą opcją jest również alacantra.
Pozdrawiam
-
Dzięki kolego za odpowiedź. Przy jakim przebiegu wymieniałeś te poduszki zawieszenia z tył? Jak z amortyzatorami są trwałe? Poduszki są osobno i amortyzatory osobno? Ile taki jeden amortyzator może kosztować? Jeśli chodzi o tego asystenta pasa to jest tak że auto samo koryguje na bieżąco swój pas ruchu czy dopiero jak się na jedzie na linie to wtedy odbija?
-
Hej, miałem na liczniku 135tyś km., Wyczytałem na forum, że regułą jest bardziej wiek auta niż przebieg. Po 8 latach użytkowania można spodziewać się tej awarii. Z tego co się orientuję to z przodu jest poduszka razem z amortyzatorem, ale tam nic nie ruszałem, a z tyłu poduszki i amortyzatory są oddzielnie.
cennik możesz znaleźć tutaj:
http://regeneracja-airmatic.pl/mercedes-e-klasa-w212/
Co do asystenta pasa ruchu to nie koryguje na bieżąco. tylko jak najedziesz na linę to kierownica drga, a jak na ciągłą to odbija.
Pozdrawiam
-
Myślałem że koryguje na bieżąco swój pas ruchu. Gdzieś na YouTube widziałem jak distronic Plus korygował swój pas cały czas na bieżąco może w poliftowym modelu to było nie wiem juz
-
Tutaj macie ciekawy filmik na temat wszystkich asystentów kierowcy:
-
Jeśli chodzi o amortyzatory tylne to trochę kiepsko u mnie. Oba się pociły więc zdecydowałem się na regenerację. Właśnie zmieniłem je jakieś 3 tyg temu i kilka dni po montażu jeden z nich totalnie się rozwalił. Wywaliło cały olej i głośno stuka. Jestem w trakcie reklamacji i napiszę jak się sprawa zakończy ale polecam wziąć pod uwagę jak wygląda sprawa z regenerowanymi częściami tego typu choć firma w której je zamawiałem ma dobre opinie. A może po prostu mam pecha...Dodam że auto ma najechane 122 tys km. Prawdziwy przebieg.
-
Dam Ci radę ode mnie. 3 litry diesel fajny. Ale musisz kupić od takiego frajera jak ja. Swojego kupiłem do końca serwisowanego w ASO. I to jest masakra. Odnoszę wrażenie, że w tym aucie wszystko jest zaprojektowane na ~10 lat, po tym czasie co chwile okazuje się że jakaś uszczelka jest do wymiany. Aso wymienia filtry, oleje, klocki tarcze i tyle jeśli po więcej się nie ubiega klient. A ja teraz go staram się wyprowadzić.
Przed zakupem diesla, teraz bym sprawdził czy były wymieniane:
* Poduszki silnika, skrzyni - u mnie były wylane, nie wiem ile jeździł z takim stanem
* Egr
* Pompa wspomagania
* Odma
* Tłumik szmerów
* Turbina
* Pokrętło command - głupia rzecz ale widzę że to po prostu pada i już.
* Airmatic tył akurat po tych 9 latach walnął. Przód był robiony po 5 latach więc i to przede mną.
* Termostat - nie wiem ile właściciel jeździł z wadliwym, pewnie nawet nie widział
-
hej,
Dodam, że termostat też mi padł. Ale co innego mam na myśli, że zacytuję siebie:
"Bardzo mnie denerwowało na początku, że np. jak masz ustawiony distronic na 130km/h i wciśniesz gaz(distronic na czas przyspieszania się dezaktywuje) masz n liczniku 170km/h wyprzedzasz gościa, puszczasz gaz distronic się włącza i co …… hamuje do zadanej prędkości(wciska hamulec za ciebie i to dość ostro)."
Oglądałem filmik, link poniżej popatrzcie 46sekunda, Mercedes-Benz wyprzedza i nagle zaczyna hamować, na 99% distronic plus zaczął za niego hamować, a że ślisko było to skucha.
https://stop-cham.pl/stop-cham-493-niebezpieczne-i-chamskie-sytuacje-na-drogach/
Pozdrawiam.
-
Jeśli jest ten radar w grilu to oznacza że jest zawsze distronic Plus? Czy może to być tylko od awaryjnego hamowania?
-
Cześć, nie wiem w jaki samochód celujesz, ale mój nie ma awaryjnego hamowania, a distronic tylko przyhamowuje jak myśli, że jest taka potrzeba, ale piszczy gdy zbliżasz się do przeszkody zbyt szybko i to jak sądzę jest częścią distronica, awaryjnie musisz sam depnąć w hamulec. pozdro.
-
Pełne tzw awaryjne hamowanie jest dopiero od wersji W213 (jak np pieszy wejdzie przed auto)
W212 to tylko aktywny tempomat z przyspieszaniem i zwalnianiem (do pełnego zatrzymania) w wersji + ale tylko przy włączonym tempomacie na autostradzie.
więcej na ten temat w tym wątku: https://www.w212.pl/o-mercedesie-w212/kontrola-odstepu/
-
Jak się sprawdza distronic Plus w mieście? Zatrzyma samochód sam w korku i ruszy jak trzeba? Czym się różni distronic od distronic Plus? Jak można rozpoznać jaki jest distronic? Zwykły czy z plus
-
Przeczytaj tutaj: https://www.w212.pl/o-mercedesie-w212/kontrola-odstepu/
A następnie to:
-
Ok dzięki koledzy. Pytanie jeszcze wersje przedliftowe posiadają distronic Plus? Jak mogę to rozpoznać czy samochód to posiada? Tylko w menu czy po radarze na grilu można rozpoznać ze to jest właśnie distronic Plus?
-
Jak masz VIN to chyba łatwo sprawdzić:
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
Pzdr.
-
Nie mam vin. Szukam dopiero auta i chciałbym wiedzieć po czym najłatwiej rozpoznać czy ma distronic Plus
-
Nie sądzę, żeby kupowanie takiego auta bez znajomości numeru vin miało sens...
Pytaj sprzedawców i sprawdzaj...
-
Mam vin samochodu WDD2122931A377774. Może się ktoś wypowiedzieć na temat wyposażenia? Czy jest bogato czy tak sobie? Samochód 2010r 250 tys przebiegu cena 11tys euro samochód w Niemczech. Jest to dobra oferta?
-
całkiem milutko wyposażony, końcówka 2010, airmatic, fotele dynamic z klimą, 4matic
tutaj cała lista wyposażenia zgodnie z VINem:
https://www.vindecoderz.com/EN/check-lookup/WDD2122931A377774
-
Jak wygląda awaryjność tego airmatic? Jak rozrząd jakie przebiegi wytrzymuje? Trzeba wymieniać odrazu czy jak będzie słychać? Jaki koszt wymiany rozrządu? Cena samochodu 11 tys Euro względem wyposażenia jest ok? Jeśli stan samochodu jest wporzadku
-
W mojej opinii cena do negocjacji, za 2 miesiące to będzie 11 letnie auto, za 11 000 EUR z ćwierć miliona na zegarach.
Wyposażenie bardzo dobre.
Rozrząd jest trwały, ale nie ma siły na słaby serwis, katowanie, dużo jazdy po mieście. Może wymagać wymiany przy tym przebiegu, a może zrobić jeszcze przynajmniej 2x tyle.
Airmatic - zależy czy już coś było robione czy nie- Po takim przebiegu może niedługo być coś do wymiany- trudno to przewidzieć.
-
Przy zawieszenie pneumatycznym było już coś robione,nie wiem dokładnie co. Auto jest od pierwszego właściciela to powinno być w miarę dobrze serwisowane chyba
-
Hej,
Jeśli to jest ten:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?action=parkItem&id=310978006
to mi się b. podoba.
bardzo rzadkie wyposażenie, ma prawie wszystko, jeśli sprzedawca dysponuje pełną historią serwisową i wszystko jest w nim sprawne to bym brał. A cena cóż jak na warunki niemieckie to wcale nie jest aż tak wysoka.
Pozdrawiam.
-
Hej,
Jeśli to jest ten:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?action=parkItem&id=310978006
to mi się b. podoba.
bardzo rzadkie wyposażenie, ma prawie wszystko, jeśli sprzedawca dysponuje pełną historią serwisową i wszystko jest w nim sprawne to bym brał. A cena cóż jak na warunki niemieckie to wcale nie jest aż tak wysoka.
Pozdrawiam.
Tak to ten. Wiesz coś więcej na temat tego auta? Mieszkasz w Niemczech?
-
Nie wiem nic więcej na temat tego Auta poza tym co Ty podałeś i co jest w ogłoszeniu. A znaleźć nie było trudno, biorąc pod uwagę informacje które podałeś. Poza może przebiegiem to to auto ma wszystko to co ja brałem pod uwagę jak szukałem swojego, musiałem pójść trochę na kompromis niestety. A tak mieszkam w Niemczech. Pozdrawiam.
-
Masz taki silnik jak ten? Co robiłeś już przy Aucie? Co było wcześniej robione? Jaki masz przebieg? Sprawuje się dobrze?
-
Tak silnik mam taki sam, petarda fajnie jeździ. Co było wcześniej wymieniane to dokładnie nie wiem, na pewno poduszki od airmatica z przodu. Nie mam długo mojego samochodu 9 m/cy raptem. Ja wymieniałem termostat, poduszki z tyłu, tarcze i klocki z przodu, olej i filtry i tyle póki co, a przebieg mam 150tyś. Pozdrawiam.
-
Miechy w airmaticu to nie kłopot, i wymiana i cena są do przełknięcia, Mercedes-Benz dodatkowo nie ma trybu podnośnika więc nie wysadzisz miechów w powietrze np. nie świadomy podnosząc auto, gorzej z amortyzatorami a przebieg powoli sugeruje ich przedśmiertne konwulsje. Miałem w allroadzie taki sam układ, niby prosty ale amortyzatory stukały, nie były komfortowe, nie potrafiłem sobie z nimi poradzić, potem poczytałem w sieci i doszedłem do wniosku, że układ taki potrafi być upierdliwy w audi jak i w Mercedes-Benz. Ja bym zwrócił uwagę na to bo regeneracja samych amortyzatorów to 4 tysie plus montaż/demontaż. Generalnie cieszę się, że nie mam już pneumatyki, spędzała mi sen z powiek. Mam ten sam silnik co w linku, cdi 265ps, silnik genialny, nic się nie dzieje a przebieg 365.000km, nie bierze ani grama oleju od wymiany do wymiany co jest dla mnie sporym zaskoczeniem. Trzyma parametry nowego motoru 0-100 - 6.7sek. Po ostatniej wymianie poduszek kultura pracy tej V6 dosłownie powala na kolana, jesteś tak odizolowany od dźwięków silnika, że można pokusić się o stwierdzenie, że to taka "proteza" s klasy. 4 matic jak to 4 matic, nie jest to quattro w audi i coś tam może z czasem się zacząć dziać.. Ja bym się bał głównie amortyzatorów, zerknął nawet pobieżnie na korekty wtrysków w kompie, czy są szczelne, nie kopcą no i zerknął na wycieki z pod podstawy filtra choć to to już pewnie na podnośniku. Prócz powyższego auto proste w budowie, nie drogie w eksploatacji no i te genialne spalanie.. Ja swoją V6 jestem zachwycony.
-
Kolego co miałeś robione w samochodzie przy tym przebiegu 365tys. Jak rozrząd był już wymieniany?
-
Osobiście nic przy samym silniku nie robiłem poza tym tutaj nie ma takiej jazdy z rozrządem jak w audi czy bmw. Tym bym się raczej nie przejmował. Poprzedni właściciel wymienił turbinę, dpf, podkładki pod wtryskami, ja wymieniłem amortyzatory, poduszki silnika/skrzyni i kpl. przewodów paliwowych elastycznych i chyba to wszystko a tak to tylko eksploatacja.
-
Najważniejsze na co zwrócić uwagę to amortyzatory? Co jeszcze z takich rzeczy które się psują?
-
Wymiana oleju w skrzyni 7 biegowej co ile?
-
No z tego co wyczytałem to ludzie (i ja) miałem kłopot z twardym, dobijającym zawieszeniem mimo wymiany wszystkich łączników, wahaczy. Pneumatyka nie była tak komfortowa jak tradycyjne zawieszenie ale może tej materii niech wypowie się ktoś kto zjadł zęby na airmatic, mi tam zawsze coś pasowało. W 7g olej jak w innych skrzyniach, +/- 60.000km.