Mercedes W212 - Forum techniczne > Kupujemy Mercedesa W212

Pomoc w wyborze pierwszego Mercedesa

(1/7) > >>

Mateusz:
Witam
Zamierzam zakupić Mercedesa s212 przed lift z silnikiem diesla minimum e250 w gore. Na co zwrócić uwagę? Jak wygląda sprawa z rozrządem kiedy trzeba wymienić? Jaka skrzynia najlepsza mam namyśli automat. Jak jest z zawieszeniem pneumatycznym? Wszystkie kombi je posiadają? Jaki jest koszt naprawy takiego zawieszenia? Przy przebiegu ok 250tys co może być już do zrobienia? Czy wyposażenie distronic Plus to jest aktywny tempomat z funkcją zatrzymania samochodu i ruszenia z miejsca, do distronic Plus zalicza się też asystent pasa ruchu? Proszę o odp. Trochę czytałem informacji w internecie ale nie znalazłem wszystkie o co mnie interesuje.

systematick:
Cześć,
Mogę trochę doradzić odnośnie active distronic bo akurat taki mam. Nie służy to do awaryjnego hamowania. Zwalnia i przyspiesza zgodnie z ruchem jaki wykrywa przed sobą, zwalnia aż do zera, żeby ruszyć trzeba musnąć gaz. Generalnie trzeba oczywiście kontrolować sytuację na drodze, gdy samochód przed Tobą gwałtownie hamuje i system nie daje rady to piszczy żeby samemu depnąć w hamulec. Zresztą piszczy nawet jak masz distronic wyłączony jak za szybko zbliżasz się do samochodu lub przeszkody przed tobą. Przydatna funkcja, ale wymaga przyzwyczajenia się. Bardzo mnie denerwowało na początku, że np. jak masz ustawiony distronic na 130km/h i wciśniesz gaz(sdistronic na czas przyspieszania się dezaktywuje) masz n liczniku 170km/h wyprzedzasz gościa, puszczasz gaz distronic się włącza i co …… hamuje do zadanej prędkości(wciska hamulec za ciebie i to dość ostro). Przyzwyczajony byłem do normalnego tempomatu gdzie samochód w tej sytuacji wyhamowywał silnikiem aż do zadanej prędkości. Tu muszę fizycznie wyłączać wajchą ten cały distronic, żeby osiągnąć zamierzony efekt hamowania silnikiem. Zmiana prędkości distronikiem to albo o 1km albo o 10 km w górę i w dół, i tu znowu mnie denerwuje, że jak masz np. ustawione 48km/h i klikniesz zmianę o 10 w górę to zmieni się tylko do 50 i później 60, 70 itd. Jak chcesz ustawić np. 108 to po ustawianiu 100 musisz w górę osiem razy kliknąć. Tak poza tym fajna sprawa jedziesz i nie martwisz się, że ktoś zwalnia lub przyspiesza, bardzo przydatne w ruchu miejskim.
Asystent pasa ruchu to już inna bajka, trzęsie kierownicą jak najeżdżasz na linię, a w niektórych przypadkach jak najeżdżasz na ciągłą linie to sam wraca na pas ruchu(przyhamowuje jednym kołem co powoduje powrót na pas).
O rozrządzie nic nie wiem, żyję w przeświadczeniu, że w moim samochodzie się nie wymienia.
Co do skrzyni biegów to się nie wypowiem mam 7Gplus i nie widzę, żadnych problemów.
Wszystkie kombi(tak piszą na tym forum) mają poduszki z tyłu i samopoziomują się w zależności od ładunku. Ja mam Airmatica tzn mogę regulować wysokość samochodu. Są trzy położenia sport, comfort oraz jest jeszcze jeden przycisk który powoduje, że samochód podnosi się jeszcze wyżej. Opinie są różne, mi się podoba. Jak widzisz, że samochód ci po nocy opada to na 99% poduszki są do wymiany, wymieniasz i masz generalnie spokój na długo. W firmie LIMAK za poduszkę z wymianą zapłaciłem 750zł za sztukę.
A jeszcze jedno na koniec, nigdy już nie kupię samochodu z pełnymi skórami bez wentylacji siedzeń. Masakra po przejechaniu 500km wysiadam mokry w miejscu gdzie ciało styka się z siedzeniem. Wstyd się przyznać, ale na dłuższe trasy zakładam na siedzenie tkzw. koraliki i problem pocenia się mija. Wydaje mi się, że dobrą opcją jest również alacantra.
Pozdrawiam

Mateusz:
Dzięki kolego za odpowiedź. Przy jakim przebiegu wymieniałeś te poduszki zawieszenia z tył? Jak z amortyzatorami są trwałe? Poduszki są osobno i amortyzatory osobno? Ile taki jeden amortyzator może kosztować? Jeśli chodzi o tego asystenta pasa  to jest tak że auto samo koryguje na bieżąco swój pas ruchu czy dopiero jak się na jedzie na linie to wtedy odbija?

systematick:
Hej, miałem na liczniku 135tyś km., Wyczytałem na forum, że regułą jest bardziej wiek auta niż przebieg. Po 8 latach użytkowania można spodziewać się tej awarii. Z tego co się orientuję to z przodu jest poduszka razem z amortyzatorem, ale tam nic nie ruszałem, a z tyłu poduszki i amortyzatory są oddzielnie.
cennik możesz znaleźć tutaj:
http://regeneracja-airmatic.pl/mercedes-e-klasa-w212/
Co do asystenta pasa ruchu to nie koryguje na bieżąco. tylko jak najedziesz na linę to kierownica drga, a jak na ciągłą to odbija.
Pozdrawiam

Mateusz:
Myślałem że koryguje na bieżąco swój pas ruchu. Gdzieś na YouTube widziałem jak distronic Plus korygował swój pas cały czas na bieżąco może w poliftowym modelu to było nie wiem juz

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej