Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Kupujemy Mercedesa W212 => Wątek zaczęty przez: kaczortruck w 19 Września 2019, 10:53 19s
-
Witam,mam możliwość zakupu tego auta WDD2122061B321133 i jestem ciekaw opini fachowców, czy warto pchać siew takie auto? przebieg 201 tys. z zewnątrz i w środku auto wygląda prawie idealnie.
-
Jak dla mnie to troche hardcor
Wchodzisz na forum posiadaczy i pasjonatów tego auta i pytasz czy warto go mieć ..
dość ciekawe podejście, muszę powiedzieć
-
2016 rok, 200k km - przebieg realistyczny, jeździł na taxi.
-
Wiem że są na świecie pasjonaci że na widok każdej gwiazdy dostają palpitacji serca :) szanuje ich. Chodziło mi o opinie fachowców którzy mają do czynienia na co dzień z tym autem i pomogą laikowi. Może podpowiedzą na co zwracać uwagę przy zakupie tego auta. Nurtuje mnie jeszcze czy 136KM jest wystarczające na taką mase? Nie mam zamiaru brać udziału w rajdach, ale czy zwyczajnie radzi sobie w codziennej jedzieżdzie? Nie posiadam odpowiedniej wiedzy by rozkodować vin tzn. jakie ma wyposażenie?
-
Ja miałem S204 z silnikiem CDI 200, mam S212 z CDI 220.
Ciągnęły podobnie ze względu na to, że C klasa była lżejsza a E-klasa ma te biturbo które powoduje, że silnik idzie momentalnie (brak turbo laga).
Czy 136KM wystarczy? Myślę, że tak.
Mając 170KM jestem w stanie wyprzedzić każdego chyba, że trafię na jakiegoś debila w Audi który celowo przyspiesza przy wyprzedzaniu a pod maską ma 3.0 turbo benzynę.
Passat 2.0 benzyna turbo nie ma najmniejszych szans - tutaj mercedesa wybija do przodu ciąg na tył. Nawet jeśli ktoś będzie miał 999999 koni mechanicznych ale będzie miał ciąg na przód - ty z ciągiem na tył wyprzedzisz go ze świateł mając nawet 100 koni (ze świateł liczy się przyczepność a nie moc silnika - auta z ciągiem na przód zaczynają tracić przyczepność a ESP odcina im przepustnicę - moc odczujesz, że zacznie się liczyć na trasie).
-
Subiektywna opinia, w mojej obawiam się, że Passat
2.0 TDI 170 KM lub Audi A4 z takim silnikiem zostawi Twoje E220 CDI w tyle bez kłopotu...
Przyznam, że jak dla mnie w takim ciężkim aucie jak E klasa 136 KM to zdecydowanie za mało...
Mając E250 i 204 KM czuję zdecydowany niedosyt...
-
Nurtuje mnie jeszcze czy 136KM jest wystarczające na taką mase? Nie mam zamiaru brać udziału w rajdach, ale czy zwyczajnie radzi sobie w codziennej jedzieżdzie?
Myślę, że tu wystarczy spojrzeć na dane. Jest to najsłabsza i najwolniejsza wersja W212. Ponad 10s do 100km/h to baaaaardzo słaby wynik jak na dzisiejsze czasy. Chyba nie znajdziesz nic wolniejszego w tej klasie i podobnych rocznikach.
Nie posiadam odpowiedniej wiedzy by rozkodować vin tzn. jakie ma wyposażenie?
https://www.datamb.com
-
Dzieki bardzo za odpowiedzi, teraz pytanie z innej beczki? Ile ten motor zużywa AdBlue? jak czesto trzeba tankować? Nie rozszyfrowałem po VINie, czy ma zawieszenie pneumatyczne?
-
obawiam się, że Passat 2.0 TDI 170 KM lub Audi A4 z takim silnikiem zostawi Twoje E220 CDI w tyle bez kłopotu...
Przyznam się, że Passaty 2.0 już wielokrotnie próbowały... nigdy nie udało się żadnemu z nich odstawić mnie ze świateł.
Oczywiście jest szansa, ze trafiałem na same passaty z check engine i w "limp mode"... ale to chyba mało prawdopodobne :)
Z Audi 3.0 moje CDI 220 oczywiście jak wspomniałem - nie ma najmniejszych szans.
Ja wychowałem się na autach jak Fiat 126p czy Opel Astra F 1.7 Turbo Diesel - CDI 220 jest od opla oczywiście kilka razy zrywniejsze.
Tak jak wspominał pytający - nie ma zamiaru robić wyścigów.
CDI 200 w E-klasie sprawi, że będzie miał "przeciętne" przyspieszenie porównywalne właśnie np. do Opla Astry czy VW Passata.
Wszystko powyżej tego przesunie Ciebie w stronę "tych szybszych aut".
Jest jeden minus CDI 200 - większość osób które je miała skarżyła się, że ma większe spalanie niż w CDI 220 czy 250.
A dlaczego tak?
Bo ruszając ze świateł musisz pociągnąć go na wyższe, nieekonomiczne obroty by dorównać innym autom z większymi silnikami.
Ale jest też plus - jednostka CDI 200 uchodziła zawsze za znacznie mniej awaryjną od CDI 220 i 250 (sam odczułem awaryjność CDI 220 a wcześniej mogłem cieszyć się bezawaryjnością CDI 200 w C-klasie).