Ok, np. 3litrowy diesel z DPF bez adblue, to nazwa jego jest BlueEFFICIENCY i były produkowane w latach:
231KM - 03/2009–07/2010
265KM- 07/2010–02/2013
Jest mnóstwo kombinacji wszystkie szczegóły znajdziesz tu:
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Baureihe_212Po niemiecku, ale jak przewiniesz w dół to w tabelce są wszystkie opcje silników/skrzyń/adblue i wersji montowanych w czwartej generacji E-klassy.
Jeśli celujesz w przedlift bez adblue to polecam szukać egzemplarza z rocznika 2012 3.0 disel(265KM, 7g+), czyli z końcówki produkcji przedlifta.
7g+ wszyscy polecają jako, że ma usunięte bolączki poprzednika.
Airmatic(zawieszenie pneumatyczne) to jest opcja. Z tym, że wszystkie kombi mają pneumatyczną regulację wysokości tylnego zawieszenia w zależności od ładunku niektórzy mówią na to „NIVO”, choć to błędna nazwa.
Airmatic- fajna sprawa ale po ok 8-10 lat wymaga wymiany poduszek i czasami innych napraw,
Korozji nie doświadczyłem, choć widziałem na tym forum temat rdzewienia sanek, dość popularna usterka.
4-matic działa u mnie bez zarzutu.
w 3,0 V6 po ok. 100-150 tyś. Wymiana/uszczelnianie chłodniczki oleju.
Siedzenia raczej powinny być tylko skórzane, najlepiej z wentylacją jeśli jeździsz w trasy.
Pozdrawiam i miłego szukania perełki.