Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Kupujemy Mercedesa W212 => Wątek zaczęty przez: Majkelos w 25 Lutego 2021, 12:04 43s

Tytuł: Prośba o doradzenie
Wiadomość wysłana przez: Majkelos w 25 Lutego 2021, 12:04 43s
Panowie i panie jesli tu są , wiem ze temat moze byc błachy ale mam problem z wyborem konkretnego motoru ktory bedzie siedział w mietku .
Docelowo bedzie siedział silnik 3 litrowy , chcialem diesla pod maska poczytałem w internetach ze najlepiej brać z dpf niz fapem (mniej klopotliwy ponoc i odchodzi dolewanie adblue) . I teraz jaki silnik mial dpfa ?? czy 231km i 265 mialy dpf czy fap ? (bo w zasadzie tylko te mnie interesuja) czy lepiej szukac juz polifta a jeli tak to z jakim silnikiem ?
kolejna kwestia jaka mnie nurtuje to skrzynia automatyczna czytalem ze 5 palncerna i idiotoodporna jesli sie wymienia olej oczywiscie nie do zajechania a jak to wyglada w 7g? i czym sie rozni 7g+ ?? przepraszam ze o to pytam panowie ale zawsze w manualu jezdzilem tam to wszystko bylo proste a juz na zapierniczalem sie na wachlowałem sie drazkiem od zmiany biegow i rozum podpowiada automat a serce mercedesa :)
Chciałbym sie jeszcze dopytac wac jak to jest z zawieszeniem pneumatycznyczm czy to kazda 212 ma czy to opcja ? , czy w kombiakach zawsze jest nivo ? jak to jest awaryjne ?  czy wystepuja jakies problemy z formatikiem ? co z elektryka ? ogolnie czytalem ze w tym modelu w212 mercedes ze tak powiem wstał z kolan , ciekawi mnie tesz jak jest z zabezpieczeniem antykorozyjnym  .
Poprosze abyscie sie szanowni koledzy i szanowne kolezanki wypowiedzialy  , to bedzie moj 1 Mercedes-Benz wiec jestem laikiem jesli chodzi o te marke :)
Tytuł: Odp: Prośba o doradzenie
Wiadomość wysłana przez: systematick w 25 Lutego 2021, 12:43 27s
Ok, np. 3litrowy diesel z  DPF bez adblue, to nazwa jego jest  BlueEFFICIENCY i były produkowane w latach:
231KM - 03/2009–07/2010
265KM-  07/2010–02/2013
Jest mnóstwo kombinacji wszystkie szczegóły znajdziesz tu:
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Baureihe_212
Po niemiecku, ale jak przewiniesz w dół to w tabelce są wszystkie opcje silników/skrzyń/adblue i wersji montowanych w czwartej generacji E-klassy.
Jeśli celujesz w przedlift bez adblue to polecam szukać egzemplarza z rocznika 2012 3.0 disel(265KM, 7g+), czyli z końcówki produkcji przedlifta.
7g+ wszyscy polecają jako, że ma usunięte bolączki poprzednika.
Airmatic(zawieszenie pneumatyczne) to jest opcja. Z tym, że wszystkie kombi mają pneumatyczną regulację wysokości tylnego zawieszenia w zależności od ładunku niektórzy mówią na to „NIVO”, choć to błędna nazwa.
Airmatic- fajna sprawa ale po ok 8-10 lat wymaga wymiany poduszek i czasami innych napraw,
Korozji nie doświadczyłem, choć widziałem na tym forum temat rdzewienia sanek, dość popularna usterka.
4-matic działa u mnie bez zarzutu.
w 3,0 V6 po ok. 100-150 tyś. Wymiana/uszczelnianie chłodniczki oleju.
Siedzenia raczej powinny być tylko skórzane, najlepiej z wentylacją jeśli jeździsz w trasy.
Pozdrawiam i miłego szukania perełki.
Tytuł: Odp: Prośba o doradzenie
Wiadomość wysłana przez: Majkelos w 28 Lutego 2021, 18:55 32s
Ok, np. 3litrowy diesel z  DPF bez adblue, to nazwa jego jest  BlueEFFICIENCY i były produkowane w latach:
231KM - 03/2009–07/2010
265KM-  07/2010–02/2013
Jest mnóstwo kombinacji wszystkie szczegóły znajdziesz tu:
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Baureihe_212
Po niemiecku, ale jak przewiniesz w dół to w tabelce są wszystkie opcje silników/skrzyń/adblue i wersji montowanych w czwartej generacji E-klassy.
Jeśli celujesz w przedlift bez adblue to polecam szukać egzemplarza z rocznika 2012 3.0 disel(265KM, 7g+), czyli z końcówki produkcji przedlifta.
7g+ wszyscy polecają jako, że ma usunięte bolączki poprzednika.
Airmatic(zawieszenie pneumatyczne) to jest opcja. Z tym, że wszystkie kombi mają pneumatyczną regulację wysokości tylnego zawieszenia w zależności od ładunku niektórzy mówią na to „NIVO”, choć to błędna nazwa.
Airmatic- fajna sprawa ale po ok 8-10 lat wymaga wymiany poduszek i czasami innych napraw,
Korozji nie doświadczyłem, choć widziałem na tym forum temat rdzewienia sanek, dość popularna usterka.
4-matic działa u mnie bez zarzutu.
w 3,0 V6 po ok. 100-150 tyś. Wymiana/uszczelnianie chłodniczki oleju.
Siedzenia raczej powinny być tylko skórzane, najlepiej z wentylacją jeśli jeździsz w trasy.
Pozdrawiam i miłego szukania perełki.

Kolego bardzo uważnie przeczytałem twoja wiadomosc . Powertowałem troche internety i dowiedzialem sie ze czasami a nawet czesto w silnikach v6 wlasnie chlodnica oleju ktora znajduje sie pomiedzy glowicami usterka w usunieciu ponoc sporo kosztowna a sama uszczelka bardzo tania , druga rzecza jaka sioe dowiedzialem to juz sporadycznie ale zdarzaja sie luzy w mechanizmie klapek w kolektorze ssacym . Czy takie wady wystepuja w kazdym 3.0 cdi ??
ktory jest mniej usterkowy z tych 3 litrowych cdi bez pdfa ???
Dla mnie idealne polaczenie bedzie takie
4matic + 3.0cdi + dpf ( nie fap ) + zwykły zawias ( na tyle nivo zapewne ) + skrzynia 7g+
istnieją w takiej konfiguracje w przedlifcie ?? czy ktoras opcja dopierdo od polifta?? naczytałem sie o tych skrzyniach troche jedni mowia ze olej do max 60 tysiecy i nic sie nie powinno z nia dziac w tej 7g wystepuje szarpanie z 2 do 1 a po aktualizacji ten problem ludzie mowia ze znika po aktualizacji softu skrzyni , 7g+ ma opinie juz dopracowanej
Tytuł: Odp: Prośba o doradzenie
Wiadomość wysłana przez: systematick w 28 Lutego 2021, 20:11 15s
Witam,
Czyli szukasz Takiego: E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY(kombi lub limuzyna) bez airmatic(opcja) , zgodnie z tabelą w linku powyżej były one produkowane w latach: 10/2010–02/2013(przedlift). Ja takiego mam tylko, że z airmatic. Ja bym szukał z 2012(proste ledy i kierownica z polifta się zdaża)
Chłodnicę oleju u siebie wymieniałem – zapłaciłem 2000PLN. Może byłoby 400zł taniej gdybym nie wymienił chłodnicy, ale mechanik radził, żeby chłodniczkę też wymienić.
Czy w każdym 3.0 ta usterka występuje to nie wiem, ale raczej częsta.
Poniżej jeszcze link do VIN dekodera, może Ci się przydać.
https://www.vindecoderz.com/EN/check-lookup/WDD2122931A636082\
Jak coś znajdziesz to wrzucaj do oceny, niektórzy koledzy tutaj potrafią bardzo trafnie ocenić samochód ze zdjęć, po opisie z ogłoszenia i po VIN-ie.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Prośba o doradzenie
Wiadomość wysłana przez: Majkelos w 28 Lutego 2021, 20:46 33s
Witam,
Czyli szukasz Takiego: E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY(kombi lub limuzyna) bez airmatic(opcja) , zgodnie z tabelą w linku powyżej były one produkowane w latach: 10/2010–02/2013(przedlift). Ja takiego mam tylko, że z airmatic. Ja bym szukał z 2012(proste ledy i kierownica z polifta się zdaża)
Chłodnicę oleju u siebie wymieniałem – zapłaciłem 2000PLN. Może byłoby 400zł taniej gdybym nie wymienił chłodnicy, ale mechanik radził, żeby chłodniczkę też wymienić.
Czy w każdym 3.0 ta usterka występuje to nie wiem, ale raczej częsta.
Poniżej jeszcze link do VIN dekodera, może Ci się przydać.
https://www.vindecoderz.com/EN/check-lookup/WDD2122931A636082\
Jak coś znajdziesz to wrzucaj do oceny, niektórzy koledzy tutaj potrafią bardzo trafnie ocenić samochód ze zdjęć, po opisie z ogłoszenia i po VIN-ie.
Pozdrawiam.

Kolego systematick bardzo Ci dziekuje za naprowadzenie mnie :) gdybym mogl bym ci krate browarkow postawil :)
temat uwazam za zakonczony pozdrawiam Cie serdecznie i zycze bezawaryjnosci i przyjemnosci z jazdy :)