Autor Wątek: Prośba o identyfikację modelu  (Przeczytany 10229 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline zbysok

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Prośba o identyfikację modelu
« dnia: 09 Września 2019, 02:07 40s »
Dobry wieczór (lub dzień dobry :)  )

Mam dylemat dotyczący pewnej oferty, a konkretnie tej:
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-brabus-e550-e63-amg-nie-e350-cls-ID6C7Gvl.html
Co to właściwie jest za model? AMG Brabus - było coś takiego? Zawsze mi się wydawało, że albo AMG albo Brabus.
A tu jest taka mieszanka.. ale czy firmowa? ;)
Elementy z logo Brabus, elementy z logo AMG.
Pytałem właściciela ale on nie bardzo wie (lub chce powiedzieć); twierdzi, że takie auto kupił od poprzedniego i nie wnikał dokładniej.
To też trochę dziwne, skoro przedstawia się jako pasjonat marki; są także błędy w opisie - wydech wbrew opisowi jest sygnowany logo AMG a nie Brabusa, co widać na zdjęciach.
Czy ktoś pomógłby mi rozszyfrować tą wersję? Bo obecnie wydaje mi się, że jest to taka własna twórczość któregoś z właścicieli ale może się mylę.

I przy okazji mam jeszcze jedno pytanie o W212 - czy warto szukać egzemplarza, który ma już ten nowszy silnik 4.7 czy lepiej sprawdza się stary 5.5?

Pozdrawiam, Zbigniew

Forum Mercedes E-Klasa

Prośba o identyfikację modelu
« dnia: 09 Września 2019, 02:07 40s »

Offline boles

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 23
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 e500 4matic W211 e55 amg
Odp: Prośba o identyfikację modelu
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Września 2019, 07:15 13s »
Brabus to firma tunningowa, bardzo dobra. Tutaj jest pakiet stylistyczny, zapewne nie zakładany orginalnie, ponieważ wydech powinień być tej samej firmy, nie amg. Pakiet stylistyczny można zakupić oddzielnie i samemu montować.
Osobiście mam m273 i sobie chwale i do tego w LPG Oo. Za jakiś czas będę myślał o zmianie, bogate wyposażenie, wszystko w orginale i bezwypadkowy.

Offline zbysok

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Prośba o identyfikację modelu
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Września 2019, 11:16 51s »
Wiem co to Brabus i co to AMG :-)
Teoretycznie (i praktycznie) można oczywiście mieć elementy od jednego i drugiego tunera, ale...
To podobno jest fabryczna wersja.. więc dlatego mnie to dziwi.
Bo dla mnie wygląda tak, jakby został kupiony "normalny" E500 z pakietem AMG, po czym ktoś wstawił to auto do Brabusa i on pogrzebał przy silniku (ma tam plakietkę Brabus) zmienił kierownicę i dołożył drobiazgi we wnętrzu z logo B. I to jest chyba wersja najbardziej prawdopodobna; chyba, że ktoś ma inny pomysł?

Co do silnika M273 - z tego co udało mi się znaleźć, to on występował w dwóch wersjach pojemności i mocy. 5.5l i faktycznie 4.7l. Jednakże mi chodzi o inny silnik 4.7l, ponieważ m273 generował 335KM i z tego co mi wiadomo nie był montowany w klasie E.
Ten, o który mi chodzi ma 408KM. On był montowany w drugiej generacji CLS i końcówka produkcji W212 też się na niego załapała. W którymś materiale poświęconym W212 zetknąłem się ze stwierdzeniem, iż prezentowany model ma nowszy POPRAWIONY silnik. I stąd moje pytanie czy tak jest w istocie - czy faktycznie 4.7 turbo ma lepsze opinie niż wolnossące 5.5 i czy warto szukać auta z tym silnikiem?

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: Prośba o identyfikację modelu
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Września 2019, 11:24 45s »
m273 to stara jednostka jeszcze z czasów 211. W 212 raczej wolna od większych wad, normalne, wolnossące V8. 388KM

M278 to 4.7 i również 5.5 - nowsze modele, twin-turbo. Miewa problemy z napinaczem łańcucha, chyba były na to jakieś akcje.
Co kto lubi... Nie patrz tylko na silnik, - stan całości.

Offline boles

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 23
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 e500 4matic W211 e55 amg
Odp: Prośba o identyfikację modelu
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Września 2019, 11:47 05s »
m273 to stara jednostka jeszcze z czasów 211. W 212 raczej wolna od większych wad, normalne, wolnossące V8. 388KM

M278 to 4.7 i również 5.5 - nowsze modele, twin-turbo. Miewa problemy z napinaczem łańcucha, chyba były na to jakieś akcje.
Co kto lubi... Nie patrz tylko na silnik, - stan całości.
Dokładnie jak wyżej. M273 poprawili w w212 i usuneli wady poprzednich lat produkcji. Ja przeszedłem z m113 i sobie chwale. Moc 388KM.
M278 jest nowszy, bardziej skomplikowany, mniej pali, łatwiej podnieść moc.

Offline zbysok

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Prośba o identyfikację modelu
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Września 2019, 13:35 32s »
... Nie patrz tylko na silnik, - stan całości.


M278 jest nowszy, bardziej skomplikowany, mniej pali, łatwiej podnieść moc.

No od czegoś trzeba zacząć poszukiwania ;)
A im nowszy model tym (teoretycznie) powinien być w lepszym stanie..
Dobra, chodzi mi o dwie konkretne kwestie:
- czy można obiektywnie stwierdzić, który silnik jest mniej awaryjny? chcę porównać m273 5.5 nie z nowszą jego wersją, ale z nowym 4.7.
Teoretycznie lepszy powinien być 5.5, bo to chyba już dobrze dopracowana konstrukcja, poza tym mniej skomplikowana; jednak wolę się upewnić jak jest w praktyce :)
- czy ten nowszy silnik turbo nadaje się do zagazowania równie bezproblemowo co 5.5 wolnossące?

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: Prośba o identyfikację modelu
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Września 2019, 14:19 09s »
M273 to 5.5 i koniec. Nie ma nowszej wersji.
M278 ma dwa warianty 4.7 i 5.5

I pytanie retoryczne w odpowiedzi do Twojego pytania o gaz? Jak myślisz w których łatwiej jest coś zrobić  ? Klasyczny V8 N/a czy bi-turbo i wtrysk bezpośredni ?

Offline zbysok

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Prośba o identyfikację modelu
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Września 2019, 23:48 21s »
OK. jeszcze raz :)
M273 to 5.5 ORAZ 4.7
M278 to także 5.5 i 4.7
Mnie chodziło o porównanie M273 5.5 z M278 4.7 ponieważ takie to silniki były montowane w W212. M273 4.7 tam montowany nie był. Czy był natomiast M278 5.5 już nie wnikam, bo mnie interesują dwa wcześniej wymienione. A konkretnie interesują mnie opinie czy warto szukać auta z silnikiem M278 4.7 (bo może jest to lepsza jednostka?) czy lepiej skupić się na M273 5.5?

Co do gazu, to faktycznie trochę niefortunnie sformułowałem pytanie :)
Powinno brzmieć: czy do silnika M278 4.7 da się bez większego problemu założyć instalację gazową?
Czy ktoś może to już przerabiał i może coś powiedzieć na ten temat?

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: Prośba o identyfikację modelu
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Września 2019, 09:08 15s »
Faktycznie trochę pomieszaliśmy.
W 212 było 273 5.5 i 278 4.7.
Nie ma możliwości kupna auta z tego samego rocznika z wariantem 5.5 i lub 4.7.
4.7 był podobno montowany od 2011, i od tamtej pory nie było już 273.
Jeżeli Ci zależy na nowszych aucie, masz na nie budżet to lepiej nowszy, tak ja uważam, nie mniej jednak co do gazu, to taniej, bezpieczniej, sensowniej brać prostsze 5.5L 273. W tym starym nie "martwisz" się o turbo i ten silnik nie ma jeszcze wtrysku bezpośredniego.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Prośba o identyfikację modelu
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Września 2019, 09:08 15s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock